BIANO umožní srovnání cen u nábytku. Díky umělé inteligenci

14.7. 2020, Praha – Vyhledávač BIANO jako první na českém trhu spouští obrazové vyhledávání pro nábytek a dekorace. Vůbec poprvé tak v daném segmentu umožní srovnávání cen.

Pro spoustu zákazníků může být překvapením, že ten stejný nábytek najdou na několika eshopech pod různým jménem a dokonce i s různou cenou. Doposud, pokud chtěli zboží mezi sebou porovnat, museli procházet stovky e-shopů a manuálně hledat stejné fotky. “Zatímco například elektroniku nebo kosmetiku je snadné srovnat jednoduše podle názvu nebo čísla artiklu, u nábytku to bylo doteď nemožné. U většiny totiž chybí jakýkoliv jednotný systém označování,” vysvětluje CEO Biana Michael Zelinka.

BIANO tento problém řeší díky vyhledávání podle obrázku. Stačí nahrát snímek obrazovky nebo produktovou fotku a systém vygeneruje stejné nebo podobné zboží z desítek různých e-shopů. Díky tomu mají zákazníci možnost snadno porovnat cenu nebo objevit produkty, které mohou jejich kritériím vyhovovat více – ať už detaily designu nebo třeba tím, že jsou zrovna skladem.

S rozpoznáváním produktů pomáhá umělá inteligence. “Náš systém analyzuje každý obrázek a dokáže k němu přiřadit reálné produkty z katalogu Biana. Na rozdíl od většiny firem, které vizuální vyhledávání používají, jsme systém vyvinuli sami uvnitř Biana. Máme interní vývojový tým, který se zabývá umělou inteligencí, díky čemuž se bude v tomto roce spousta našich produktových novinek týkat právě AI,” dodává Zelinka.

Vyhledávání podle obrázku je další funkcí, kterou chce BIANO přispět k inovování online trhu s nábytkem, který je dlouhodobě s digitalizací pozadu. “Lidé jsou zvyklí běžně objednávat a porovnávat online vše od dovolené až po jídlo. Nábytek ale pořád nakupují postaru. To jim chceme pomoct změnit,” vysvětluje Zelinka.

Obrazové vyhledávání na Bianu umožňuje zákazníkům ujistit se, že našli tu nejlepší nabídku na trhu. Připojuje se k existujícím funkcím, kterými je BIANO na trhu jedinečné. Těmi jsou pokročilé automatizované filtrování, doporučování podobných produktů nebo jejich řazení na základě pravděpodobnosti nákupu.

Na podporu obrazového vyhledávání BIANO spouští novou verzi webu a video kampaň. Tu připravili společně s kreativní agenturou Wollein. Během léta poběží 30s spot na Youtube. 

BIANO funguje také na Slovensku, v Rumunsku, Brazílii a Holandsku a tento rok chystá expanzi do dalších zemí. Funkce je dostupná pro všechny regiony.

O Bianu

BIANO je marketplace pro nábytek a dekorace, který patří do investiční skupiny Miton. Využívá ho přes 1000 eshopů, které skrz něj nabízí více než 6 milionů produktů. Firma meziročně roste o 200 % a letos plánuje partnerům přinést obrat 4 miliardy korun. BIANO tento rok expanduje zatím do dalších dvou zemí.