Pilulka.cz rozšiřuje marketplace

Skupina Pilulka spustila v loňském roce první verzi marketplace pro výrobce, do kterého se zapojilo bezmála 200 firem. Letos významně rozšiřuje možnosti, jakými mohou výrobci promlouvat k více než milionu zákazníků skrz Pilulka.cz.

Cílem marketplace je navázat užší obchodní spolupráci a umožnit výrobcům přímo komunikovat s koncovými zákazníky. Přestože plnohodnotné zapojení do marketplace Pilulka teprve startuje, už v první fázi spuštění navázala spolupráci s bezmála 200 firmami. „Pilulka se stala naším prvním distribučním kanálem v době, kdy jsme byli noví na trhu. Pomohla nám a se spoluprací jsme moc spokojeni,“ říká Linda Šejdová, spoluzakladatelka českého startupu Snuggs, který vyrábí unikátní menstruační kalhotky z nanovláken. 

Internetová lékárna otevírá dveře největšího sektorového prodejce přímo výrobcům a zároveň tak na ně přenáší část odpovědnosti. Sama společnost se posouvá do role řízení vztahů výrobce a spotřebitele. „S Pilulkou jsme spustili první B2B ecommerce spolupráci, protože nás oslovila svým inovativním přístupem a schopností oslovit široké spektrum zákazníků žijících aktivní sportovní život,“ říká Dalibor Cicman, CEO a majitel GymBeam. 

„Naše pojetí marketplace není určeno pro maloobchodníky, ale naopak zkracuje cestu výrobce ke spotřebiteli. V současné době nabízíme produkty od více jak 1000 výrobců a celkem v Česku nabízíme přes 35 tisíc druhů zboží. Každá z těchto firem se snaží promlouvat k zákazníkům a složitě přesvědčuje jednotlivé maloobchodníky, aby právě jejich zboží bylo atraktivně vystaveno. Obrovsky záleží na aktivitě značky, zda chce být úspěšná. Pilulka.cz od počátku nabízí platformu s cílem být tím hlavním a jediným místem pro obchod všeho, co souvisí se zdravím. A to jak pro zákazníky, tak výrobce,“ vysvětluje Martin Kasa, spolumajitel Pilulka.cz.

V květnu letošního roku spustila Pilulka.cz ve spolupráci s francouzskou kosmetickou značkou Yves Rocher exkluzivní brandstore, a stala se tak jediným online partnerem Yves Rocher, kde mohou zákazníci kromě oficiálního e-shopu produkty na českém trhu koupit.

„Mimo marketplace připravujeme i spuštění dalších obdobných brandstorů pro významné a velmi dobře známé značky na trhu,“ říká Martin Navrátil, komerční ředitel skupiny Pilulka. 

„Nejjednodušší cestou, jak rozšířit portfolio, je spolupráce s těmi největšími dodavateli. Strategií Pilulky je také podporovat lokální a menší výrobce. Proto jsme se rozhodli, že začneme připravovat marketplace Pilulka v propojení s Vendor Management Systémem. Jsme přesvědčeni o tom, že je to jediná cesta, jak efektivně škálovat a digitalizovat naši spolupráci s dodavateli. Postupně budeme v tomto projektu uvádět na trh jednotlivé služby, které nám pomohou efektivně řídit celý dodavatelský řetězec od výrobce až ke koncovému spotřebiteli,“ dodává Michal Hanáček, COO skupiny Pilulka.

Skupina Pilulka působí na českém, slovenském a rumunském trhu od roku 2013 a v

současnosti provozuje 146 růžových Pilulka Lékáren společně s internetovými lékárnami

Pilulka.cz, Pilulka.sk a Pilulka.ro. Společnost zaměstnává přes 380 lidí, převážně se 

zdravotnickým vzděláním. Je majoritně vlastněna českými fyzickými osobami, které se

aktivně podílejí na jejím řízení. Pilulka v roce 2017 získala ocenění APEK E-commerce

Awards 2017 za nejvíce inovativní a originální internetový obchod. V 2017 získala Pilulka 1.

místo v regionu CEE v kategorii vycházejících hvězd Rising Star a v roce 2018 získala 5.

místo v hlavní kategorii ve střední a východní Evropě v soutěži Deloitte CE Technology Fast

50.