Mezinárodní studie: Čeští manažeři nevěří v příznivý ekonomický vývoj

Speciální software využívající umělou inteligenci zkoumal online příspěvky více než 100 000 ředitelů firem z 30 zemí světa

Graf_CZ-TZ.png

Praha, 5. srpna 2020 – Globální skupina komunikačních agentur The Worldcom Public Relations Group, jejímž členem pro ČR je PR agentura PRAM Consulting, zveřejňuje každý měsíc zprávu Worldcom Confidence Index (Index důvěry). Od června 2020 přidala do výzkumu dalších 15 států, mezi nimiž je i Česká republika. Studie zkoumá důvěru řídících pracovníků v příznivý ekonomický vývoj a definuje témata, která v agendě nejvyššího managementu firem nejhlasitěji rezonují.

Zvyšování kvalifikace a rekvalifikace, udržení stávajících pracovních sil a role médií, to jsou tři témata, která mezi řídícími pracovníky v červnu rezonovala nejvíce. Zvyšování kvalifikace pak představuje také oblast, ve které si vedení firem nejvíce důvěřuje. Naopak největší hrozby vidí ředitelé ve špatně zvládnutém řízení krize, legislativních změnách a v souvislosti s oživením kauzy Harveyho Weinsteina také v sexuálním obtěžování na pracovišti nebo jiném nevhodném chování svých zaměstnanců.

Česká republika se v červnu ve výsledcích studie objevila poprvé. Na základě výsledků analýzy online příspěvků je zřejmé, že čeští manažeři nevěří v příznivý vývoj ekonomiky. Zatímco Index důvěry je u Čechů čtvrtý nejnižší ze všech zkoumaných států, na posledním místě se umístilo Slovensko. Čeští řídící pracovníci si nevíce věří v oblasti budování značky kvalitního zaměstnavatele, díky čemuž se jim daří udržet ve firmách stávající zaměstnance. Jedním z faktorů mohou být dobře zvládnuté procesy zvyšování kvalifikace a rekvalifikace zaměstnanců, v nichž si Češi také důvěřují. Naopak největší hrozby vidí Češi ve faktorech, které nemohou z pozice ředitelů firem snadno ovlivnit, a to globální nestabilita a hrozba války nebo změny v legislativě. Mezi kritické oblasti patří podle českých manažerů také nízký vliv zaměstnaneckých benefitů na výkonnost zaměstnanců.

„Zejména v této turbulentní době je důležité, aby zaměstnavatelé dávali svým zaměstnancům najevo, že si jich váží. Věrní a motivovaní zaměstnanci jim pak pomohou překonat nejisté časy. Fakt, že čtyři z pěti oblastí, v nichž si čeští ředitelé důvěřují nejvíce, se týkají zaměstnanců, tuto skutečnost jen potvrzuje,“ říká Patrik Schober, řídící partner PRAM Consulting.

Úplnou zprávu v anglickém znění si můžete stáhnout zde.

O společnosti PRAM Consulting

PRAM Consulting s.r.o. je agenturou s mnohaletými zkušenostmi v oblasti public relations, marketingu a podpory prodeje. PRAM Consulting je členem Asociace Public Relations Agentur – APRA a v roce 2009 se stala součástí celosvětového sdružení nezávislých PR agentur, Worldcom PR Group. PRAM pravidelně prochází certifikací Consultancy Management Standards. Společnost působí na českém a slovenském trhu, své služby však zajišťuje i v dalších evropských regionech prostřednictvím svých zahraničních partnerů. Další informace: www.pram.cz

O Worldcom Public Relations Group

Worldcom Public Relations Group je předním světovým partnerem nezávislých firem pro styk s veřejností. Celkem se jedná o 110 kanceláří, které zaměstnávají přibližně 2 000 zaměstnanců v 95 městech na šesti kontinentech. Partneři společnosti Worldcom zaznamenali v minulém roce souhrnné tržby ve výši 288 milionů USD ze 3 034 klientů. Skupina byla založena v roce 1988 z důvodu, aby nejsilnější a nejschopnější nezávislé firmy mohly poskytovat okamžitý dopad a trvalou hodnotu prostřednictvím inteligentního využití komunikace – kdekoliv na světě klient potřebuje podporu. Partneři slouží národním, mezinárodním a nadnárodním klientům, přičemž si ponechávají flexibilitu a zaměření na služby zákazníkům, které jsou součástí nezávislých agentur. Prostřednictvím skupiny Worldcom mají klienti na vyžádání přístup k hlubokým znalostem komunikace od odborníků, kteří rozumí jazyku, kultuře a zvykům daných oblastí, ve kterých působí. Více informací naleznete na www.worldcomgroup.com.