Digitální cenovky se Albertu osvědčily. Rozšířil je již na 45 prodejen

Tradiční papírové cenovky s cenou se z obchodů pomalu vytrácejí. Ty digitální se totiž osvědčili a postupně je nahrazují. Po rozsáhlém testování v jedenácti prodejnách na několika místech v republice je Albert od dubna rozšířil na celkem čtyřicet pět obchodů převážně v Praze a Brně. Digitální displej pomáhá šetřit přírodu, jelikož šetří papír, ale také usnadňuje práci prodavačům a zákazníkům poskytuje více informací o produktu.

Obchody Albert začaly elektronické cenovky jako technologickou novinku testovat loni v srpnu v hypermarketu na Nových Butovicích. „Pilotní projekt potvrdil správnost naší cesty. Displeje řídíme centrálně, zaměstnancům tak odpadá nepříjemná část práce spojená s trháním papírových cenovek a jejich roznášením po prodejní ploše. Digitální cenovky nám umožňují šetřit nezanedbatelné množství papíru,“ hodnotí Tomáš Kořínek, manažer projektu digitálních cenovek prodejen Albert.

Díky pozitivním zkušenostem rozšířil Albert koncem loňského roku digitální cenovky do dalších deseti obchodů a v průběhu května až července přibyly v dalších více než třiceti. „Zákazníci se s nimi tak mohou setkat už v každé sedmé prodejně. Zavádíme je hlavně v odděleních s čerstvým sortimentem, kde je řada legislativních požadavků na údaje uvedené na cenovkách, a kde usnadní rychlé nastavení slev v průběhu dne, jako to děláme například poslední dvě hodiny před zavřením u pečiva. Celkem již využíváme v prodejnách více než 280 000 elektronických cenovek,“ upřesňuje Tomáš Kořínek. „Díky elektronickým cenovkám ročně ušetříme na 45 prodejnách celkem 8 tun papíru za rok. To představuje 1,6 milionů listů formátu A4,“ doplňuje.

Digitální displeje představují pro zákazníky nový způsob získávání informací. Kromě ceny se dočtou další podrobnosti, například zemi původu, jakost nebo logo. Slouží tak i ke zjednodušení nákupu pro zákazníky. „V Albertu chceme s digitálními cenovkami dál pracovat a rozvíjet jejich uplatnění. Nabízí se například možnosti lepší navigace zákazníků. Zajímavé ovšem je, že díky technologii věrně odpovídající papíru si spousta zákazníků ani neuvědomuje, že si čte cenu z elektronických cenovek,“ doplňuje Tomáš Kořínek.

Rychlé a pohodlné nakupování

Albert neustále investuje do zlepšování nákupního zážitku pro zákazníky. I letos tak pokračuje v modernizaci prodejen jako v minulých letech. Reaguje na potřeby zákazníků a vytváří příjemné místo k rychlému a pohodlnému nákupu. Mezi nejnovější modernizované prodejny patří supermarket v Jesenici u Prahy, který je prvním supermarketem Albert v republice v novém formátu a nabízí řadu technologických novinek. Albert otevírá také nové prodejny, v tomto měsíci navštívili zákazníci poprvé Albert v Uherském Brodě.  

O Albertu: 

  • Obchody Albert působí na českém trhu více než 28 let. První obchod, supermarket v Česku pod názvem Mana 6. června 1991 v Jihlavě.
  • Síť prodejen Albert má více než 300 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji.
  • Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará téměř 17 000 zaměstnanců.
  • Činnost obchodů Albert oceňují i odborníci. V roce 2019 získala společnost Albert cenu Odpovědný zahraniční investor, kterou uděluje vláda za aktivitu v oblasti společenské odpovědnosti, zlepšování životního prostředí a podporu regionů a dobrovolnictví.
  • Prodejna Albert z olomouckého NC Olympia se stala vítězem mezi hypermarkety v prestižní soutěži Diamantová liga kvality 2019, která vybírá nejkvalitnější prodejny v České republice. Tato výhra navazuje na prvenství v roce 2018, které získal hypermarket v nákupním centru na Chodově.
  • Albert získal již čtyřikrát Národní cenu kvality ČR a jako první tuzemská firma se v roce 2016 dostal do finále evropské úrovně soutěže. 
  • Albert neustále pracuje na modernizaci prodejen a zkvalitňování služeb. Od roku 2017 prošla rekonstrukcí a modernizací již polovina prodejen Albert v Česku.  
  • V roce 2009 vznikl Nadační fond Albert za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin. 
  •  „Stojí za to jíst lépe“ – to je motto Alberta, který vychází vstříc měnícím se potřebám zákazníků. Albert chce být pomocníkem při výběru potravin a ukázat zákazníkům ve všech svých obchodech, že jídlo je radost.
  • V obchodech Albert mohou zákazníci využít program 100% garance kvality, který se vztahuje na téměř celý sortiment potravin, kosmetiku, drogerii i například na krmivo pro zvířata.