Fortnite je RTX On! Ray tracing v reálném čase přichází do jedné z nejoblíbenějších her na světě

NVIDIA a Epic Games přinášejí úžasnou vizuální stránku, NVIDIA DLSS a novou technologii NVIDIA Reflex milionům hráčů Fortnite.

SANTA CLARA, Kalifornie—1. září 2020—Společnosti NVIDIA a Epic Games dnes oznámily, že  Fortnite — zosobnění žánru battle royale a kulturní fenomén s více než 350 miliony hráčů po celém světě — dostane ray tracing v reálném čase, NVIDIA DLSS využívající AI a další přelomové technologie vylepšující vizuální stránku i reakci hry na ovládání.

Hra byla předvedena v rámci živého streamu „GeForce® Special Event“, kde zakladatel a CEO společnosti NVIDIA Jensen Huang představil nové GPU GeForce RTX™ řady 30.

„Epic Games dělá z Fortnite, které je již nyní kulturní senzací, přehlídku toho, jak se kompetitivní hraní zlepšuje díky technologiím,” říká Matt Wuebbling, vice prezident of Global GeForce Marketing ve společnosti NVIDIA. „Hráči Fortnite brzy uvidí skvělou vizuální stránku ray tracingu nové úrovně, využijí více snímků za sekundu získaných pomocí AI poháněné funkce NVIDIA DLSS a také si vyzkouší novou sadu technologií NVIDIA Reflex pro dosažení nízké latence v esportu.“

GPU NVIDIA RTX™ jako jediné podporují hardwarově akcelerovaný ray tracing a AI. Hráči tyto funkce zažijí ve všech módech Fortnite a také v nové mapě pro Creative mód s názvem RTX Treasure Run, která byla navržena specificky pro demonstraci možností ray tracingu.

“GeForce RTX řady 30 je potvrzením oddanosti společnosti NVIDIA ray tracingu a oblasti umělé inteligence” říká Marcus Wassmer, engineering director of Graphics ve společnosti Epic Games. “Ray tracing druhé generace, inovativní využití AI s DLSS a značný nárůst hrubého výkonu činí z GeForce RTX řady 30 skutečně impozantního tahouna grafických technologií ve hrách.”

Ray Tracing míří do Fortnite

Fortnite dostane čtyři funkce využívající ray-tracing, aby jeho vizuální stránka hráče ještě více vtáhla do soubojů. Jde o:

  • Ray-tracované odrazy – Replikuje způsob, jakým se světlo odráží na lesklých a kovových površích. Včetně přirozeného jemného zrcadlení ve skle nebo hrubších odrazů na leštěném kovu. 
  • Ray-tracované stíny – Věrně modelují vrhání stínů na mnoho povrchů a zároveň vylepšují detaily povrchu, kontaktní plochy a řeší problémy asociované s tradičními technikami využívanými pro zobrazování stínů.  
  • Ray-tracované globální osvětlení – Počítá osvětlení s výrazně vylepšenou precizností.  Světlo vrhané na prostředí Fortnite, jeho hráče a postavy bude dosahovat dosud nevídaných detailů, věrnosti a jasnosti.
  • Ray-traced ambientní okluze – Průchod světla je při kontaktu s povrchem nebo objektem zastaven a vytváří drobné stíny, které zvýrazňují i ty nejmenší detaily na povrchu.

Ray-tracing přinese novou úroveň detailů a realismu do Fortnite v režimech Battle Royale, Creative a Save the World.

AI vylepší ve Fortnite výkon i kvalitu obrazu

NVIDIA DLSS (Deep Learning Super Sampling) je technologie dostupná na NVIDIA RTX GPU díky jejich Tensor jádrům. Využívá AI k dosažení vyššího počtu snímků za sekundu ve hrách při zachování skvěle vypadajícího a ostrého obrazu. Hráčům poskytne výkon navíc potřebný pro vyšší rozlišení a grafická nastavení. 

NVIDIA Reflex ve Fortnite 

Fortnite bude jednou z prvních her podporujících NVIDIA Reflex k měření a snížení systémové latence. Reflex umožňuje hráčům zrychlit reakci systému na ovládání, a tedy zpřesnit míření a vyladit svůj systém pro souboje.

„Technologie NVIDIA Reflex poskytuje vývojářům nové funkce ke snížení latence v jejich hrách. Při hraní Fortnite na GPU GeForce RTX řady 30 je jasně patrná excelentní odezva na ovládání,“ Říká Nick Penwarden, vice president of Engineering ve společnosti Epic Games.

Systémová latence je čas potřebný k tomu, aby se hráčova akce projevila ve změně pixelů na monitoru. A také kvantifikuje pocit ze hraní. Ve hrách jako Fortnite dokáže mód nízké latence NVIDIA Reflex dynamicky redukovat systémovou latenci až o 42 procent v případech závislých na práci GPU.

Nová mapa Fortnite RTX Treasure Run demonstruje možnosti ray-tracingu

Společnosti NVIDIA a Epic spojily síly s předními autory obsahu do Fortnite a výsledkem spolupráce je nová mapa RTX Treasure Run, která demonstruje možnosti nově přidaných technologií do Fortnite. Hráči jsou vysazeni u vchodu do muzea, v němž se zúčastní honu za poklady využívajícím jednotlivé ray tracingové efekty naplno.

Mohou po cestě prozkoumat zrcadlovou síň, středověký hrad nebo džungli, dostanou šanci vylézt na obrovskou sochu a prohledat zmenšenou laboratoř. Jejich cílem je najít co nejvíce pokladů v co nejkratším čase. RTX Treasure Hunt bude k dispozici brzy.

Nové funkce zanedlouho dorazí do PC verze 2. kapitoly – 4. sezóny Fortnite a udělají z populární hry vlajkovou loď herních technologií nové generace.

Screenshoty, trailery a záběry ze hry jsou dostupné na  www.nvidia-press.com.

O Fortnite

Fortnite je online hra zcela zdarma. Je v ní možné s přáteli soupeřit o to, kdo bude posledním přeživším v Battle Royale, spojit síly k vytvoření vlastních her v režimu Creative nebo navštívit živé show v Party Royale. Ke stažení je pro PlayStation 4, Xbox One, Switch, Android, PC a Mac. Více na www.fortnite.com.

O Epic Games

Epic Games jsou americkou společností založenou v roce 1991 jejím CEO Timem Sweeneym. Společnost sídlí ve městě Cary v Severní Karolíně a má více než 40 poboček po celém světě. Epic je dnes přední společností v oblasti interaktivní zábavy a poskytovatelem technologie 3D enginu. Společnost Epic provozuje Fortnite, jednu z největších her na světě s více než 350 miliony účtů a 2,5 miliardami přátelských vazeb. Epic také vyvíjí Unreal Engine, který pohání přední světové hry a je rovněž využíván v odvětvích, jako je film a televize, architektura, automobilový průmysl, výroba a simulace. Prostřednictvím Unreal Engine, Epic Games Store a Epic Online Services poskytuje Epic vývojářům a tvůrcům end-to-end digitální ekosystém pro vytváření, distribuci a provozování her a dalšího obsahu. 

O společnosti NVIDIA

Vynález GPU společností NVIDIA (NASDAQ: NVDA) v roce 1999 podnítil růst herního PC trhu, redefinoval moderní počítačovou grafiku a vnesl revoluci do paralelních výpočetních úkonů. GPU deep learning pak později zažehl moderní AI — novou éru výpočetní techniky — která využívá GPU jako mozek počítačů, robotů a samořiditelných automobilů, které mohou vnímat svět a porozumět mu. Více informací naleznete na http://nvidianews.nvidia.com/.