Co se děje na sítích? Pět novinek, které byste neměli minout

Aby zůstaly pro své uživatele atraktivní, servírují sociální sítě neustále nové funkce a vylepšení. A nejen běžní uživatelé, ale zejména firmy a marketéři by měli být v obraze, aby jim neutekla žádná příležitost dostat ze sítí maximum. Přehled těch nejzajímavějších novinek ze světa sociálních sítí sestavila digitální agentura LCG New Media.

Vyšší dosah díky # na Facebooku

Hashtagy nejsou žádná novinka, jen je máme spojené spíš s Instagramem, kde pomáhají zlepšit orientaci i engagement postů. To chce Facebook změnit, proto se snaží hashtagy ve větším množství dostat i sem. A jak? Nově slibuje vyšší organický dosah příspěvkům, které budou obsahovat právě hashtagy. Začněte je tedy testovat i na Facebooku a k postu vždy přidejte 3-5 těch nejrelevantnějších #. Pokud byste náhodou zapomněli, Facebook vám to s výzvou „Když přidáte do příspěvků hashtagy, můžete zlepšit váš dosah” připomene.

TikTok už i na Instagramu

Instagram musel jít naproti neustále rostoucímu trendu TikToku a přišel proto s novinkou Reels. Jedná se o nový způsob tvorby krátkých zábavných videí. Reels vytvoříte ve stories a kromě zrychlování a zpomalování konkrétních částí a zvuků z hudební knihovny můžete využívat také AR efekty a vyšperkovat tak vaše videa ještě víc. Výsledek můžete následně zveřejnit jak ve stories, tak ve feedu. Tato videa stejně jako ta klasická ve feedu mají svůj prostor v záložce „Prozkoumat“ a svou odlišností vám mohou pomoci získat nové publikum.

Partnerské příspěvky nově i ve skupinách na Facebooku

Facebook rozšířil nástroj pro značkový obsah. Novou možností pro zviditelnění firem a zásah relevantního publika jsou partnerské příspěvky, které je možné nově do skupin na Facebooku přidávat. Označení placeného partnerství bude dostupné ve veřejných skupinách s více než 1 000 členy. Nabízí tak možnost zpeněžení dosahu skupin pro jejich správce a skvělou podporu brandu nebo přímých prodejů.

Facebook a Instagram v jednom. Už brzy!

Již brzy dojde k částečnému propojení Facebooku a Instagramu. Kromě možnosti sdílet obsah najednou na obě platformy bude možné komunikovat napříč platformami. Prozatím je toto cross-platform chatování dostupné jen ve Spojených státech, brzy by se ale této novinky měl dočkat i zbytek světa. Budeme tak mít to nejlepší z obou světů (platforem) se zachováním oblíbených miniher z Messengeru.

Peníze lze vybírat už i na Instagramu

Fundraising na Facebooku se setkal s pozitivním ohlasem, a proto se tuto možnost získávání financí na obecně prospěšnou činnost rozhodl přenést i na Instagram. Vybírat prostředky můžete nejen pro firmu, ale také pro přítele či osobní věc. Fundraising mohou v současné době prozatím využívat pouze ve Velké Británii, Irsku a USA. Jestli a kdy budeme moci tuto funkci využívat celosvětově zatím ale není jasné.

LCG New Media je fullservisová digitální agentura specializující se na brandovo-výkonnostní kampaně. Mezi aktuální klienty patří BAYER, STOCK, HONOR (Huawei), CinemaCity, Schuelke, festivaly HradyCZ, MAPO Group, Nemocnice Šumperk, Loterie Korunka, Festo, Grandhotel Pupp, Bondster, Perrigo a další firmy. V referencích má agentura společnosti jako Omega Pharma, OC Harfa, Bubbleology, Edenred, BTL, Tour Espana, ERV pojišťovna, ERGO, BigBoard nebo Ferring. Více informací najdete na www.lcgnewmedia.cz.


O LCG NEW MEDIA:

LCG New Media je fullservisová digitální agentura specializující se na brandovo-výkonnostní kampaně. Zaměřujeme se na vytváření strategií fungování značek a společností v digitálním prostředí. Navrhujeme unikátní ekosystémy pro společnosti na míru ať už prodejní, brandové nebo v rámci reputation managementu. Specializujeme se na propojování akvizičních kanálů a budování značky skrze sociální sítě a influencer marketingu. Jsme partnerem Google. Pro naše klienty řídíme kampaně na území Evropy, Ruska a US. Propojujeme online a offline strategie pro dosažení maximálních výsledků. Více informací na www.lcgnewmedia.cz/.

_________________________________________________________________________________________