Průzkum: Jen čtvrtina spotřebitelů se chce po odeznění pandemie vrátit do starých kolejí

  • Koronavirová krize výrazně ovlivnila dojíždění spotřebitelů za prací a vzděláváním. 80 % spotřebitelů věří, že se vrátí ke svému obvyklému dojíždění. Nicméně jen 25 % dotazovaných touží se do starých kolejí vrátit. 
  • 3 z 5 spotřebitelů se intenzivně zajímají o chytré funkce, které odesílají výstrahy v případě, že řidič nedává pozor a hrozí mu nebezpečí. Spotřebitele nejvíce zajímají funkce zvyšující jejich bezpečnost.
  • Z celkem 16 zkoumaných měst se Sao Paulo, Dillí, Los Angeles, Londýn a New York ukázaly jako města s nejvyšší dopravní zátěží.
  • Spotřebitelé očekávají pokles dojíždění osobními auty ze současných 55 % na 32 % v horizontu 5 až 10 let, přičemž zhruba 13 % spotřebitelů by rádo využívalo autonomní robotická taxi nebo minibusy. 

Lidé, kteří dojíždějí za prací nebo vzdělání, jsou technologicky zdatní a očekávají minimálně to samé od svých zařízení, mobilního připojení a vozidel na svých cestách. Nejnovější ConsumerLab zpráva od společnosti Ericsson se zaměřuje na poznatky a připomínky spotřebitelů cestujících za zaměstnáním či školou ze svého bydliště do jiného města.

„V České republice možná není každodenní cestování za prací či vzdělání tak běžné jako ve Spojených státech. V roce 2011 dojíždělo mimo obec obvyklého pobytu za prací více než 2,8 milionu lidí,“ říká Jiří Rynt, Key Account Manager ve společnosti Ericsson. „Spolehlivé mobilní připojení podél silničních komunikací je, a hlavně bude klíčové, aby chytré funkce v automobilech mohly poskytovat vyšší bezpečnost pro řidiče.“

Studie „Vylepšení každodenního dojíždění“ ze série ConsumerLab od společnosti Ericsson se zabývá chováním spotřebitelů před, během a po skončení koronavirové pandemie. 80 % respondentů uvedlo, že se pravděpodobně vrátí ke svému obvyklému režimu dojíždění. Avšak pouze jeden ze čtyř respondentů se k dojíždění vrátit chce.

Díky povědomí o tom, čeho si spotřebitelé cení při každodenním cestování za prací, lze pozitivně změnit a přizpůsobit zkušenosti s dojížděním do budoucna – zejména v oblasti technologie a konektivity.

Mezi zkoumaná témata patřila například i bezpečnost a asistenční systémy pro řidiče. Studie testovala celkem 16 konceptů mobility, přičemž 58 % respondentů se zajímalo především o funkce, které vysílají výstrahy, když řidič nevěnuje plnou pozornost řízení, což může vést k nadcházejícímu nebezpečí.

Spolehlivé kontinuální připojení zabudované ve vozidlech zahrnuje silnější připojení k internetu pro všechny cestující ve srovnání s běžným mobilním připojením k internetu. O toto téma se zajímala zhruba polovina respondentů, přičemž někteří z dotazovaných by uvítali návrhy na změnu trasy, aby se vyhnuli případné ztrátě signálu.

Tato studie reprezentuje názory 130 milionů uživatelů chytrých telefonů v 16 světových městech. Kromě rozhovorů se spotřebiteli, proběhly během března a dubna 2020 také rozhovory s odborníky a vedoucími pracovníky telekomunikačních operátorů, poskytovatelů služeb v oblasti mobility a výrobců vozidel. Cílem bylo získat za účelem širší perspektivu o budoucnosti mobility spotřebitelů v oblasti průmyslového trhu.

Connected driving experince

Spotřebitele nejvíce zajímají funkce zvyšující jejich bezpečnost. (zdroj: Ericsson)

SLEDUJTE NÁS:

https://www.ericsson.com/en/newsroom/latest-news/press-subscription

https://foryou.ericsson.com/blog-subscription-center.html

www.twitter.com/ericssonpress
www.facebook.com/ericsson 

www.youtube.com/user/ericsson

www.linkedin.com/company/ericsson

O společnosti Ericsson

Ericsson je předním mezinárodním dodavatelem telekomunikačních technologií a služeb. Prostřednictvím řešení, fungujících v reálném čase, vytváří propojenou společnost (Networked Society), která umožňuje studovat, pracovat a svobodněji žít v udržitelných společnostech po celém světě. Nabídku firmy Ericsson tvoří služby, software a infrastruktura informačních a komunikačních technologií, určených telekomunikačním operátorům a jiným odvětvím. V současnosti se v sítích od společnosti Ericsson uskutečňuje více než 40 % celosvětové mobilní komunikace, společnost zajišťuje servis sítí s více 2,5 miliardami uživatelů. Více informací naleznete na www.ericsson.com