České maso z Alberta: přehledně komunikovaný původ a transparentní balení

V roce 2016 uzavřel Albert strategické partnerství s domácími dodavateli hovězího a vepřového masa. Vše, co se neprodává v akcích, ale tvoří stálou nabídku, je českého původu. Spolupráci s českými dodavateli přitom neustále rozšiřuje a na nových transparentních obalech zpřehledňuje také komunikaci původu masa od chovu přes porážku až k zabalení. Na nových obalech s českým masem tak uvidí zákazník tři vlajky. Novinkou je i QR kód, který zavedl jako první z řetězců. Ten přesměruje zákazníky na web, kde získají řadu praktických tipů, jak maso správně uchovávat, aby zůstalo co nejdéle čerstvé a také se tam můžou inspirovat, jak ho upravit. 

Albert už dvacet devět let spolupracuje s domácími dodavateli masa. Čtyři roky nabízí sto procent objemu stálé nabídky masa, tedy toho, které není v akci, z českých chovů. Výjimkou jsou speciální produkty a krajové speciality ze zahraničí. „Počet dodavatelů, kteří nám dodávají z českých chovů s garantovaným původem masa neustále zvyšujeme. Aktuálně spolupracujeme s desítkou prověřených dodavatelů. Díky tomu tak například u kuřecího masa nabízíme vše včetně slev jenom českého původu,“ popisuje Robert Birov, manažer kategorie masa v obchodech Albert.  Zákazníci na obalu nově na první pohled poznají původ masa, místo porážky i balení. Pomůžou jim v tom tři vlajky.

Nové balení vychází vstříc zákazníkům, vzdělává i inspiruje

Maso je pro zákazníky velmi důležitou součástí nákupu. Vybírají pečlivě a prohlíží si ho. Právě proto Albert upravil jeho obaly tak, aby byly opravdu transparentní a zákazníci si ho mohli pořádně prohlédnout. Informace o mase jsou tištěné na poloprůhledné fólii, takže i v tomto místě je na něj dobře vidět. 

Kdo má zájem dozvědět se více informací o mase nebo se inspirovat zajímavými recepty, určitě využije novinku na obale – QR kód. „Zákazníky odkáže na mobilní web, kde získají řadu tipů, jak maso skladovat nebo jak ho použít v kuchyni. A to včetně konkrétních receptů,“ popisuje Eva Benešová, odpovědná za vývoj vlastních značek v obchodech Albert, která novinku do obchodů Albert zavádí.

Albert také upravil velikost balení kuřecího masa, kterého zákazníci nově najdou ve vaničce více.

„Nové balení jsme vymýšleli tak, aby skutečně odpovídalo potřebám zákazníků. V potaz jsme brali také přírodu a úsporu plastů,“ upřesňuje Robert Birov.

V případě masa hraje velkou roli čerstvost. Pro ni je zásadní skladování za předepsaných teplot. Přerušení skladovací teploty na delší dobu má na kvalitu i trvanlivost negativní vliv. Albert garantuje správné uchovávání masa a informuje zákazníky o tom, jak by ho měli nakupovat a doma uskladňovat. „Správnou teplotu bedlivě sledujeme od zabalení až k nám na prodejnu. Zákazníkům bychom chtěli doporučit, aby si na udržování teploty masa dávali také pozor a nevystavovali ho teplotním výkyvům. Maso by měli vybírat až na konci nákupu, aby zkrátili čas před jeho uložením do lednice v domácnosti,“ radí Robert Birov. K přenosu především v teplých dnech je vhodné využít chladící tašku ideálně s namraženými vložkami. Důležitá je také teplota v lednici, která by se měla pohybovat v rozmezí od 0 do 4 stupňů Celsia. V případě, že maso bylo vystaveno vyšším teplotám delší dobu, je potřeba ho co nejdříve zpracovat.

O Albertu: 

  • Obchody Albert působí na českém trhu více než 29 let. První obchod, supermarket v Česku pod názvem Mana 6. června 1991 v Jihlavě.
  • Síť prodejen Albert má více než 300 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji.
  • Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará téměř 17 000 zaměstnanců.
  • Činnost obchodů Albert oceňují i odborníci. V roce 2019 získala společnost Albert cenu Odpovědný zahraniční investor, kterou uděluje vláda za aktivitu v oblasti společenské odpovědnosti, zlepšování životního prostředí a podporu regionů a dobrovolnictví.
  • Prodejna Albert z olomouckého NC Olympia se stala vítězem mezi hypermarkety v prestižní soutěži Diamantová liga kvality 2019, která vybírá nejkvalitnější prodejny v České republice. Tato výhra navazuje na prvenství v roce 2018, které získal hypermarket v nákupním centru na Chodově.
  • Albert získal již čtyřikrát Národní cenu kvality ČR a jako první tuzemská firma se v roce 2016 dostal do finále evropské úrovně soutěže. 
  • Albert neustále pracuje na modernizaci prodejen a zkvalitňování služeb. Od roku 2017 prošla rekonstrukcí a modernizací již polovina prodejen Albert v Česku.  
  • V roce 2009 byl založen Nadační fond Albert za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin. 
  •  V obchodech Albert mohou zákazníci využít program 100% garance kvality, který se vztahuje na téměř celý sortiment potravin, kosmetiku, drogerii i například na krmivo pro zvířata.