Praha 15. 10. 2020 Navzdory digitální době se Češi stále neobejdou bez osobního přístupu při vyřizování svých bankovních záležitostí. Alespoň jednou měsíčně navštíví pobočku pětina (19 %) z nich. Nejčastěji tam chodí právě kvůli individuálnímu přístupu a potřebě finančního poradenství (31 %), vliv má i důvěra v banku (20 %). Dvě třetiny lidí (64 %) zde mají se službami pozitivní zkušenost. Vyplývá to z průzkumu Sberbank, který zkoumal platební zvyklosti Čechů a jejich vztah k online bankovnictví.
Přestože lze většinu bankovních operací dnes provést online a dodržování sociální distance se stalo fenoménem doby, pětina Čechů (19 %) stále navštěvuje kamennou pobočku své banky alespoň jednou za měsíc. Převážně se jedná o starší generaci a lidi s nižším vzděláním, kteří mají v moderní technologie menší důvěru. Právě tyto skupiny obyvatel mají se službami poskytovanými na kamenné pobočce převážně pozitivní zkušenost (69 %). Naopak zcela bez osobního přístupu se v bankovních službách obejde každý osmý z nás (12 %). „Letos jsme ve Sberbank spustili nové internetové a mobilní bankovnictví a v duchu modernizace digitálního bankovnictví hodláme pokračovat i nadále. Přesto jsme si vědomi, že pravidelná osobní návštěva banky je pro řadu klientů nepostradatelná. Nechceme s nimi ztratit kontakt. V září jsme otevřeli i první Sberbank kiosek v obchodním Centru Černý Most v Praze, kam si klient může kdykoliv přijít pro radu nebo sjednat služby,“ vysvětluje Radka Černá ze Sberbank.
Pro třetinu Čechů (31 %) představuje kamenná pobočka, případně kiosek, místo, kam si chodí pro radu ohledně svých financí. Preferují osobní a individuální přístup, který v online bankovnictví nenachází. U pětiny dotázaných (20 %) osobní návštěva banky vzbuzuje větší důvěru a pro 14 % z nich je „kamenná“ pobočka zárukou stability dané finanční instituce.
O průzkumu Platební zvyklosti Čechů od Sberbank:
Kvantitativní výzkum provedený společností ResponseNow analyzuje vztah české populace k digitálním technologiím a novinkám v oblasti financí a mapuje platební zvyklosti Čechů. Proběhl prostřednictvím dotazování ekonomicky aktivních respondentů ve věku 18-60 let, byly rovnoměrně zastoupené věkové skupiny, region, pohlaví. Účastnilo se jej 690 respondentů, sběr dat probíhal na jaře roku 2020.
Sberbank CZ, a.s.
Sberbank CZ se svými finančními produkty a službami zaměřuje na retailové klienty, malé a střední firmy a velké společnosti. Její základní hodnotou je co nejvyšší spokojenost klientů. Zakládá si na férovém přístupu a vstřícných službách. V rámci firemního bankovnictví má Sberbank CZ vedle nabídky běžných bankovních produktů silnou pozici v oblasti devizových operací, strukturovaného a exportního financování. Na českém trhu působí Sberbank CZ od roku 1993, od 1. ledna 1997 jako samostatná akciová společnost. Jejím majoritním vlastníkem je Sberbank Europe AG se sídlem ve Vídni.