Better navrhl identitu moderního centra paliativní a hospicové péče, které má vzniknout v Brně

Brno, 21. říjen 2020 – Agentura Better připravila vizuální identitu, název a logo připravovaného projektu hospice Druhý domov v Brně. Agentura se projektu věnuje v rámci své strategie společenské odpovědnosti a návrh připravila s charitativním záměrem.

Zařízení pro nevyléčitelně nemocné děti a seniory v duchu nejmodernější paliativní péče, jaké plánují postavit v Brně a může se tak stát českým unikátem. “Naším záměrem je vytvořit moderní centrum paliativní, respitní a hospicové péče. Nejde o nemocniční prostředí, ale o prostor plný tepla a světla určený pro rodiny, které pečují o těžce nemocné dítě nebo člena rodiny a tuto situaci již z různých důvodů nezvládají. Naší vizí je pomoci těmto rodinám důstojně se vyrovnat s náročnou situaci,” říká poslanec Stanislav Juránek. 

Výzvy připravit pro zamýšlený projekt vizuální identitu se chopila agentura Better. “Byli jsme osloveni, abychom udělali tvář projektu s těžkou tematikou. Nabídli jsme, že tuto práci uděláme bezplatně, protože cítíme, že je to silné téma, které je v souladu s naším programem společenské odpovědnosti,” vyjádřil se strategy director Betteru Martin Kupka. 

Better přišel kromě nového loga s nápadem přejmenovat původní název projektu Domov útěchy na Druhý domov. “Nejtěžší bylo správně uchopit citlivé téma paliativní péče pro děti, kterou bude hospic nabízet společně i se službami pro dospělé. Náš záměr byl soustředit se na dětské pacienty a jejich rodiny, především na to, jak vnímají, když jejich sourozenec nebo dítě jede „zase do nemocnice“. Z toho vyšel i nový název Druhý domov. Chceme, aby to místo nebylo jen dalším zařízením, ale aby bylo přátelské k rodinám,” přibližuje projektová manažerka Betteru Tereza Bártová Klementová. 

Grafický návrh loga je inspirován dětským viděním světa a využívá barevné, hravé písmo. “Do návrhu jsme se rozhodli citlivě vnést pozitivní emoci. Inspirovali jsme se dětskými akvarely z nemocnic: dětské vnímání světa je čisté a pozitivní. Rodiny, které se ocitnou v těžké situaci, se nepotřebují vizuálně utvrzovat v depresivních myšlenkách, chceme v nich vyvolat pocit empatie a druhého domova, kde se jejich dítě nebude cítit jako v nemocnici,” vysvětluje art director Betteru Stanislav Bílek.  

O Betteru

Better je česká marketingová agentura, která letos slaví 15 let na trhu. Pomáhá firmám s budováním značek i výkonnostními kampaněmi a zakládá si na komplexním přístupu. „Máme v DNA nápady i čísla. Jsme kreativní, ale umíme zůstat nohama na zemi, když je to potřeba,“ říká o agentuře její CEO Stanislav Pluháček. Mezi klienty Betteru patří výrobce stavební chemie MAPEI, prodejny outdoorového vybavení HUDY nebo síť prodejen s malířskými potřebami Dům barev.