OMV se stává partnerem kampaně „1,5 metru“ zaměřené na snížení úmrtnosti cyklistů

  • OMV se přidává ke kampani „1,5 metru“ zaměřené na zvýšení vzájemného respektu mezi řidiči a cyklisty
  • Cyklistice se v ČR podle výzkumů věnují tři miliony lidí, ročně jsou cyklisté účastníky 4000 dopravních nehod
  • Řidiči mohou u čerpacích stanic podpořit projekt zakoupením a vylepením samolepky

Společnost OMV Česká republika podporuje kampaň „1,5 metru“, která si dává za cíl posílit bezpečnost silničního provozu a snížit úmrtnost cyklistů. V České republice je téměř sedm milionů řidičů. Cyklistice se podle různých výzkumů věnují tři miliony lidí. To řadí Česko v EU na třetí místo za Maďarsko a Dánsko. Nehodovost obecně v době koronavirové krize klesá, ale cyklistů se to netýká – ti naopak podle policejních statistik umírají při nehodách častěji. Změnit to chce iniciativa „1,5 metru. Respektujme se, jde o život,“ za kterou stojí české a slovenské osobnosti v čele s cyklistou Romanem Kreuzigerem a zpěvákem Palo Haberou. 

„Začali jsme už na přelomu jara a léta, kdy jsme se soustředili především na bezpečný odstup při předjíždění. Naše videa viděly na sociálních sítích miliony diváků a zaznamenali jsme tisíce ohlasů. Teď se obracíme s výzvou i na cyklisty, aby více dodržovali pravidla silničního provozu. Na silnicích se budeme potkávat v rolích motoristů a cyklistů i nadále. Chceme vzájemný respekt a porozumění,“ vysvětluje Roman Kreuziger.

Podle výsledků ankety iniciativy „1,5 metru. Respektujme se, jde o život“, které se zúčastnilo přes 2400 respondentů, se 94 procent cyklistů cítí při předjíždění motorovým vozidlem ohroženo. Podle odborných odhadů je nedostatečný odstup při tomto manévru na vině až u 30 % nehod s účastí cyklisty. Na druhou stranu za řadou kolizí cyklistů je i jejich vlastní nekázeň a nedodržování pravidel.

Lidé se s kampaní setkají v online prostředí, téma ale zarezonuje i na silnicích. Chystají se další videa, opět se slavnými ambasadory. Na všech čerpacích stanicích OMV jsou od října k vidění informační plakáty. K dispozici budou i samolepky „1,5 metru“. „Rozhodli jsme se podpořit iniciativu, která pozitivním způsobem upozorňuje na důležitou problematiku silničního provozu v České republice. Tímto krokem chceme využít našeho dosahu, podpořit ohleduplné chování všech účastníků silničního provozu a dát řidičům možnost stát se ambasadory této iniciativy,“ říká Michal Janda, marketingový manažer společnosti OMV Česká republika.

Dlouhodobým partnerem iniciativy 1,5 metru je Autoklub ČR. „Realizujeme řadu aktivit a projektů v oblasti bezpečnosti a prevence dopravních nehod. Proto tuto kampaň vítáme a od začátku podporujeme. Táhneme za společný provaz, naším společným cílem je zvyšování ohleduplnosti mezi všemi účastníky silničního provozu,“ vysvětluje Jan Šťovíček, prezident Autoklubu ČR. V říjnu startuje další série osvětových aktivit, tentokrát jako součást kampaně Autoklubu ČR a Mezinárodní automobilové federace This is my street.


OMV Aktiengesellschaft

Společnost OMV s maximální zodpovědností vyrábí a prodává ropné produkty, zemní plyn a poskytuje inovativní energetická a špičková petrochemická řešení. Skupina OMV Aktiengesellschaft, která je jednou z největších průmyslových společností v Rakousku, vykázala za rok 2019 celkový obrat ve výši 23 miliard eur a zaměstnávala přibližně 20 000 lidí. V segmentu Upstream má OMV v rámci centrálního regionu střední a východní Evropy velmi silnou základnu s vyváženým mezinárodním portfoliem. Mezi další klíčové regiony patří oblasti Middle East & Africa, North Sea, Rusko a Asia-Pacific. Denní produkce činila v roce 2019 přibližně 487 000 barelů ropného ekvivalentu. V rámci divize Downstream provozuje OMV v Evropě tři rafinerie a vlastní 15% podíl v ADNOC Refining a Trading JV. Roční zpracovatelská kapacita činí 24,9 milionů tun. Kromě toho má OMV 36% podíl ve společnosti Borealis, která je předním světovým výrobcem polyolefinů. Společnost provozuje přibližně 2 100 čerpacích stanic v deseti evropských zemích. OMV provozuje zásobníky plynu v Rakousku a Německu a její dceřiná společnost Gas Connect Austria GmbH provozuje síť plynovodů v Rakousku. V roce 2019 dosáhly prodeje plynu společnosti OMV hodnoty přibližně 137 TWh. Nedílnou součástí firemní strategie je udržitelnost. OMV podporuje přechod na nízkouhlíkové hospodářství, stanovila měřitelné cíle pro snížení uhlíkového zatížení a zavádění nových energetických a petrochemických řešení.

OMV Česká republika, s.r.o.
Společnost OMV Česká republika, s.r.o. s centrálou v Praze působí na českém trhu od roku 1991. V České republice provozuje aktuálně celkem 140 čerpacích stanic na strategických místech, a kromě prodeje špičkových paliv se zaměřuje na maximální kvalitu souvisejících služeb. Na základě filozofie značky „We Care More“ a snaze vyjít vstříc i nejnáročnějším očekáváním řidičů dochází nyní k celkové revitalizaci sítě čerpacích stanic OMV do moderního konceptu VIVA, který respektuje nejmodernější trendy v oblasti designu a komfortu. Zákazníci čerpacích stanic OMV VIVA mohou ochutnat například čerstvě připravované občerstvení, čerstvě mletou Fairtrade kávu a využít mnoha doprovodných služeb. OMV Česká republika, s.r.o. přímo zaměstnává téměř 70 lidí a prostřednictvím své sítě čerpacích stanic vytvořila více než 2 000 pracovních míst.