Prodejny mobilních operátorů zůstávají otevřené. Většinu potřeb ale mohou zákazníci řešit i online přes samoobsluhy.

Praha 22. 10. 2020: Prodejny mobilních operátorů zůstávají otevřené. Lidem díky tomu nehrozí, že by v těchto náročných dnech mohli zůstat bez spojení se svými blízkými, pokud by došlo k poruše například na jejich zařízení. Zároveň operátoři své zákazníky žádají, aby co nejvíce úkonů prováděli z domova v samoobslužných aplikacích operátorů a chránili tak sebe i okolí.

„Služby elektronických komunikací jsou veřejně dostupnou službou nutnou pro zajištění celkového spojení všech obyvatel navzájem a udržení chodu celé ekonomiky. Proto musí operátoři své prodejny podle zákona nechat otevřené a umožnit tak svým zákazníkům zůstat ve spojení s okolím. Zároveň však žádáme všechny občany, aby prodejny v těchto kritických dnech osobně navštěvovali jen v nejnutnějších případech. Velké množství žádostí o změny či nastavení služeb je možné dnes už provádět online či pomocí zákaznických linek,“ říká Jiří Grund, výkonný ředitel APMS. 

Služby a sítě mobilních operátorů jsou podle Krizového zákona (č. 240/2000 Sb.) považovány za prvky kritické infrastruktury státu.