Láhev Kláštorná Kalcia získala zlato na Global Water Drinks Awards

Praha, 26. října 2020 – Odborná porota ocenila inovativní design a unikátní tvar lahve z ekologicky šetrného 100 % rPET, který dobře padne do ruky. Kláštorná Kalcia minulý týden zvítězila v mezinárodní soutěži balených vod Global Water Drinks Awards 2020 v kategorii BEST PET, a uspěla tak jako jediná z česko-slovenského regionu. Kromě toho se stala i finalistou v kategorii BEST NATURAL SPARKLING WATER.

C:\Users\Polcikova Danica\Desktop\Kláštorná\2020\Global Water Drink Awards\Kláštorná Kalcia_BEST IN PET_GLobal Water Drinks Awards 2020.png

Společnost Kofola se rozhodla před několika lety koupit chátrající fabriku v Kláštoře pod Znievom a oživit výrobu kvalitní slovenské minerální vody. Podařilo se a Kláštorné vdechla nový život. „Když jsme vodu Kláštorná Kalcia v roce 2019 uváděli na slovenský trh, chtěli jsme, aby zaujala nejen svým výjimečným obsahem plným vápníku a hořčíku a svou chutí, ale také designem láhve a typem použitého materiálu na její výrobu. Podařilo se nám přinést skutečně unikátní design, který nadchl nejen naše spotřebitele, ale i samotnou porotu na Global Water Drinks Awards,“ hodnotí úspěch Ivana Králiková, senior brand manažerka pro značku Kláštorná Kalcia. 

„Lokální přístup k našemu vodnímu portfoliu přináší světový ohlas. Těší nás to a pracujeme dál, protože v inovační mapě našich československých vodních značek Rajec, Kláštorná Kalcia, Ondrášovka a Korunní máme připraveno ještě mnoho překvapení,“ přibližuje strategii portfolia vod společnosti Pavol Chalupka, marketingový ředitel Kofola ČeskoSlovensko.

Kvalita a design balení Kláštorné Kalcia byly vedle unikátního složení minerální vody klíčovým požadavkem týmu, který připravoval znovuzrození značky a její následné uvedení na český trh. V souladu s dlouhodobou snahou společnosti o ohleduplný přístup k životnímu prostředí vybrali láhev z recyklovaného plastu, tedy rPETu, který šetří nejen suroviny, ale jeho výroba uvolňuje podle odborníků o 90 % méně emisí CO2 do ovzduší. Unikátní design lahve Kláštorná Kalcia nese podpis slovenského designéra Martina Turzíka.

Bližší informace o soutěži Global Water Drinks Awards i seznam vítězů v jednotlivých kategoriích najdete zde. Slavnostní vyhlášení výsledků, které se konalo v rámci Global Water Drinks Congress je dostupné na tomto odkazu

Společnost Kofola ČeskoSlovensko je součástí Skupiny Kofola, která patří k nejvýznamnějším výrobcům nealkoholických nápojů s 11 výrobními závody na pěti evropských trzích. Celkově Skupina Kofola zaměstnává více než 2 000 lidí. 

Do produktového portfolia Skupiny v ČeskoSlovensku patří tradiční kolový nápoj s originální recepturou Kofola, pramenitá voda Rajec, minerální voda Kláštorná Kalcia, řada sirupů Jupí, hroznový nápoj Vinea, dětské nápoje Jupík, energetický nápoj Semtex a další tradiční československé značky Chito, Top Topic a Citro Cola. V licenci vyrábí a distribuuje Royal Crown Colu a Oranginu. V únoru roku 2013 se Kofola stala výhradním distributorem značky Evian pro Českou a Slovenskou republiku a v říjnu 2013 oficiálním distributorem tradiční minerální vody z léčivého zdroje Vincentka pro české maloobchody a gastronomii. Od začátku roku 2015 Kofola exkluzivně distribuuje v České republice a na Slovensku produkty společnosti Rauch. Nejnovějšími přírůstky do nápojového portfolia na československém trhu jsou řemeslné cidery a limonády F.H.Prager a tradiční české minerální vody Ondrášovka a Korunní. 

Do Skupiny Kofola patří i síť UGO, která v ČeskoSlovensku provozuje 79 Freshbarů a Salaterií, dále pak LEROS, tradiční český výrobce směsí z léčivých rostlin. Poslední akvizicí do tohoto voňavého pilíře Skupiny Kofola je společnost Espresso, která už přes dvacet let přináší na český trh nejen špičkovou kávu Café Reserva, ale i prémiové cejlonské čaje Dilmah.