Firmy se zajímají o lidi, kteří hledají práci, stejně jako dříve

(Praha 5. 11. 2020) ‒ Poslední dva měsíce naznačují, že se trh práce oklepal z počátečního stop stavu a vrací se do normálních kolejí. Vyplývá to z nejnovějších údajů personální agentury Předvýběr.CZ o přístupu zaměstnavatelů k zájemcům o práci.

Před jarním vyhlášením nouzového stavu uchazečům o volná místa nedávalo zpětnou vazbu 48 % firem. V březnu a dubnu jejich počet vyrostl na 52, respektive 54 %.

V letních měsících trend pokračoval, bez reakce ze strany zaměstnavatele zůstávalo 55-57 % uchazečů. V září podíl firem neposkytujících zpětnou vazbu klesl téměř o sedm procentních bodů na 50,9 % a v říjnu dokonce na 49,5 %.

„Je to dobrá zpráva. Zvykli jsme si na novou situaci a naučili se s ní žít. Firmy si uvědomily, že musí fungovat a začaly se vracet k normálnímu chodu a k zaběhlým zvyklostem,“ komentuje situaci František Boudný, ředitel personální agentury Předvýběr.CZ.

„Zpětná vazba a odpovídající komunikace firem vůči uchazečům o zaměstnání patří a vždy patřila, bez ohledu na pandemii, k dobré pověsti firmy,“ říká Miroslava Marcoň Liznerová, HR Business Partner z firmy Megapixel. „Zvlášť v nestandardních dobách je důležité zachovat firemní kulturu a správnou komunikaci, a to nejen ve vztahu ke kandidátům,“ dodává.

Přesto podle zkušeností zaměstnanců hledajících novou práci patří neposkytování zpětné vazby zaměstnavateli mezi časté nešvary. Předvýběr.CZ proto od začátku roku průběžně monitoruje zkušenosti kandidátů s jednáním firem.

::

Předvýběr.CZ je česká personální společnost, která působí na trhu od roku 2008. Soustředí se na předvýběr vhodných kandidátů, kdy oslovuje uchazeče přes online pracovní portály, online databáze a rozsáhlou interní databázi kontaktů. O kvalitní vyhledávání a relevantnost kandidátů se stará 30 zaměstnanců pracujících v pražské centrále a v regionálních kancelářích na Vysočině, v Brně a v Ostravě. Personální agentura je generálním partnerem klubu Předvýběr.CZ Florbal Mladá Boleslav, fotbalového klubu FC Vysočina Jihlava a podporuje činnost Nadačního fondu Toník. Jako partner Hráčské fotbalové unie pomáhá profesionálním sportovcům se začleněním do běžného života po ukončení kariéry.