Využijte home office pro rozvoj vašeho podnikání

Nařízení vlády nahrává práci z domova. Ne u každé profese to ale plnohodnotně lze. Co když jste kadeřnice, kterou donutil zavřený salón zůstat doma? Zkuste se více zapojit do on-line světa a pokud jste menším podnikatelem, věnujte se zlepšení prezentace vaší společnosti nebo služeb. 

Třebaže jste doposud o zapojení do on-line světa nepomýšleli, je pro to ideální doba. Například si jako řemeslník (kadeřník, instalatér, švadlena) můžete založit vlastní web a přidat také e-shop. Webové stránky jsou dnes nepostradatelnou součástí prezentace a vaši zákazníci se zde dozvědí veškeré aktuální informace. Od toho, že ačkoliv je vaše prodejna zavřená, můžete doručit balíčky osobně, po návody, jak si poradit, když teď danou službu nemůžete poskytnout. Vypadlé příjmy z přímého poskytování služeb můžete z části nahradit alespoň prodejem souvisejícího zboží. Například kadeřnice nebo kosmetičky mohou právě teď rozjet prodej přípravků, na které jsou zákaznice zvyklé. Založit e-shop není žádná složitá věci a s pomocí šablon Webnode vše zvládnete sami bez pomoci programátora. A to včetně funkční platební brány, která je pro úspěšný obchod nezbytná. S šablonami Webnode založíte stránky, blog i e-shop během pár minut a díky mobilnímu editoru vám k tomu bude stačit jen telefon nebo tablet. Výhodou šablon je jejich responzivita, to znamená, že e-shop bude dobře vypadat i při zobrazení na telefonu. Celý systém je velmi intuitivní, ale pokud byste potřebovali s čímkoliv pomoci, je vám kdykoliv k dispozici česká podpora.

K webovým stránkách, ale i e-shopu se hodí také blog. Lidé teď hledají tipy, jak si poradit, když jim danou službu nemůže poskytnout odborník. Pro někoho to možná bude poprvé, co si bude barvit vlasy sám.  

Pokud patříte mezi šťastlivce, pro které je práce z domova v podstatě jen změnou místa, i tak musíte dodržovat některá pravidla. Vyčleňte si pracovní koutek. Pokud to jde, tak ideálně u stolu a snažte se vytvořit pracovní prostředí podobné tomu v práci. Přece jen mozek se snadněji přepne, když sedíte u stolu, než když vyřizujete e-maily z postele nebo gauče. Dejte vaší práci režim a řád. Vstávejte ve stejný čas a pro práci si vyhraďte určitou dobu. Nutně nemusíte kopírovat klasický pracovní den. Můžete pracovat dopoledne, pak se věnovat dětem a večer se k práci vrátit. I nadále byste měli být v kontaktu s kolegy. Nejen prostřednictvím e-mailu nebo telefonu. Využívejte také on-line setkání, která vás donutí se i hezky obléknout, ženy případně namalovat. Home office s sebou přináší také problém multitaskingu. Lidé dělají více věcí najednou, ale ve finále nedotáhnou do konce vůbec nic. Takže žádné dám prát pračku, pak vyřídím e-maily a u toho ještě mrknu dětem na úkoly. Na všechny jsou kladeny větší požadavky, ale snažte se vše vyřizovat postupně. Můžete si udělat také do-it seznam, kde roztřídíte úkoly na ty pracovní a rodinné. Část rodinných můžete přerozdělit v rámci ostatních členů. Možná je teď ten správný čas, aby se děti naučily vařit nebo daly prát prádlo.