Bankovní poplatky válcují odměny. I během pandemie Češi mění banky

Praha 12. 11. 2020 – Zdarma, kvalitní a rychlé online bankovnictví, poplatky za výběry. To jsou, podle reprezentativního průzkumu Sberbank, nejčastější důvody, proč se Češi rozhodují pro výměnu své hlavní banky. Výjimkou není ani pět a více přechodů k jinému bankovnímu domu. Změnu nyní během pandemie plánuje 17 % z dotázaných. Nespokojenost aktuálně živí poplatky, zajímavé jsou pro Čechy nově odměny za založení a aktivní využívání účtů.  

Každý šestý Čech právě chystá změnu 

Z nejnovějšího průzkumu Sberbank vyplývá, že jen 38 % Čechů je doposud věrných jedné bance. Naproti tomu 16 % z dotázaných vyměnilo svou hlavní banku již třikrát až pětkrát, dalších 18 % dvakrát. Každý šestý Čech dokonce plánuje změnu banky právě nyní během pandemie Covid-19. „Nároky na banky se čím dál více zvyšuj, ale i banky jsou každým rokem, či dokonce měsícem, pružnější a inovativnější. Obrovské zrychlení nastává v posledních letech v oblasti online služeb,“ říká Radka Černá, tisková mluvčí Sberbank. Zajímavostí je, že většími bankovními „pendlery“ jsou muži. Ženy jsou v tomto směru konzervativnější.

Odměny versus poplatky

Největším motivátorem změny banky jsou poplatky za vedení účtu. Na prvním místě jsou tak účty zdarma a výběr hotovosti bez poplatku z vlastního bankomatu. Druhým motivátorem je míra komfortu, kvality a rychlosti online bankovnictví. Pro pětinu z dotázaných je důvod ke změně banky možnost pravidelných odměn za aktivní a dlouhodobé vedení účtu. Tyto odměny jsou čím dál tím populárnější i mezi bankovními institucemi. „Věříme, že odměňovat klienty za aktivní využívání služeb je budoucnost bankovnictví. I proto Sberbank vsadila na nově běžné účty s odměnou za založení ve výši 1234 Kč. Stejnou částku, tedy 1234 Kč, získají aktivní klienti od banky každý rok jako odměnu za věrnost,“ dodává Radka Černá. 

O průzkumu Platební zvyklosti Čechů od Sberbank: 

Kvantitativní výzkum z října 2020 provedený společností Ipros analyzuje vztah české populace k novinkám v oblasti financí a mapuje platební zvyklosti Čechů. Proběhl prostřednictvím dotazování ekonomicky aktivních respondentů ve věku 18-60 let, byly rovnoměrně zastoupené věkové skupiny, region, pohlaví. Účastnilo se jej 880 respondentů. 

Sberbank CZ, a.s. 

Sberbank CZ se svými finančními produkty a službami zaměřuje na retailové klienty, malé a střední firmy a velké společnosti. Její základní hodnotou je co nejvyšší spokojenost klientů. Zakládá si na férovém přístupu a vstřícných službách. V rámci firemního bankovnictví má Sberbank CZ vedle nabídky běžných bankovních produktů silnou pozici v oblasti devizových operací, strukturovaného a exportního financování. Na českém trhu působí Sberbank CZ od roku 1993, od 1. ledna 1997 jako samostatná akciová společnost. Jejím majoritním vlastníkem je Sberbank Europe AG se sídlem ve Vídni.