Home-office nenahradí moderní kanceláře. Zájem o ně dokládá i tříletý magazín #MORETHANOFFICE

Tento týden oslavil #MORETHANOFFICE, lifestylový e-magazín o moderních kancelářích, třetí narozeniny. Obsahový projekt, za kterým stojí společnost Skanska a kreativní agentura FirstFloor, již za dobu své mediální existence oslovil více než 150 000 unikátních uživatelů a letos hlásí 81% nárůst v počtu uživatelů. Portál si jako dárek nadělil redesign webu a plánuje distribuci skrze speciální kancelářské mobilní aplikace.

Konec kanceláří se ani v korona-časech nekoná. Ačkoli zaměstnanci v současné době většinou nemohou chodit do svých kanceláří, navštěvují je alespoň virtuálně. Dokládá to zvýšený zájem o online magazín #MORETHANOFFICE, který od listopadu 2017 mapuje nejnovější office projekty z celého světa formou fotogalerií či reportáží, nabízí rozhovory s předními architekty a designéry nebo inspiraci v podobě nejnovějších hi-tech inovací v administrativních budovách.

“V letošním roce přišlo na web o 81 procent unikátních uživatelů více a nárůst počtu zobrazených stránek je 54 procent (při srovnání leden-říjen 2018 a stejného období v roce 2020). Celkem již webové stránky #MORETHANOFFICE navštívilo více než 150 000 unikátních uživatelů (včetně 304 z Peru, 72 z Indonésie a 35 z Maroka),” potvrzuje šéfredaktor projektu Lukáš Rozmajzl z kreativní agentury FirstFloor.

TOP 5 nejčtenějších článků 

Co návštěvníky nejvíc zajímalo na webu www.morethanoffice.eu od spuštění v listopadu 2017 do listopadu 2020. Zdroj: Google Analytics

  1. 16 nejlepších automatických odpovědí na email o dovolené, článek ZDE
  2. Slovník kancelářských krys: Skutečný význam slov, která v práci používáte, článek ZDE
  3. 10 zlatých pravidel, co (NE)dělat na firemním večírku, článek ZDE
  4. Práce z domova aneb 10 naprosto nepraktických (v)tipů, jak na ni, článek ZDE
  5. Jak přežít odchod kolegy z práce? Máte jen dvě možnosti, článek ZDE

Projekt je součástí content marketingové strategie společnosti Skanska, obsah zajišťuje agentura FirstFloor. “Do každé naší office budovy se snažíme dostat něco navíc, ať už je to běžecký ovál na střeše nebo třeba chytré včelí úly na terase. Proto jsme před třemi roky spustili unikátní mediální projekt #MORETHANOFFICE, abychom mohli sdílet inspiraci, edukovat trh o nejnovějších trendech a zároveň bavit čtenáře. A v neposlední řadě se při čtení článků bavit i interně. Zároveň se nám daří společně nacházet i další marketingové synergie, kdy jsme část obsahu z webu letos přidali jako ‚dezert‘ k naší knižní kuchařce, kterou jsme na jaře vydali,” dodává Petra Machartová, Corporate Marketing Manager, Skanska Commercial Development Europe.

Redesign & aplikace

Portál #MORETHANOFFICE si již letos na jaře nadělil dárek ke svým třetím narozeninám, a sice redesign webových stránek. Hlavním cílem změn, pod kterými je podepsané grafické studio Honewa, bylo zpřehlednit a zatraktivnit články pro čtení na mobilu.

Do budoucna by Skanska chtěla k distribuci obsahu ještě více využívat mobilní cestu. Jako první developer na trhu vybavila kancelářskou budovu v Praze (konkrétně Corso Court v Karlíně) na míru vyvinutou mobilní aplikací pro uživatele. Následně svůj operační systém pro chytré budovy Connected by Skanska instalovala do většiny nových projektů v Česku, Polsku, Maďarsku a Rumunsku. “Uvažujeme, že bychom #MORETHANOFFICE napojili na tyto aplikace, aby byl obsah z webu dostupný tisícům dalších uživatelů. Vytvořili bychom tak první středoevropský kancelářský mediální projekt,” nastiňuje budoucí plány Petra Machartová ze Skanska.

Projekt #MORETHANOFFICE již získal několik formálních i neformálních ocenění. Spolu s online portálem vyšlo v listopadu 2017 i první číslo tištěného magazínu v nákladu více než 1.000 kusů (online náhled ZDE), jež později získalo bronz v soutěži o Nejlepší firemní médium. “Zároveň jsme díky názvu portálu byli nominováni do facebookové skupiny ‚Více než reklama‘ a některé oborové weby začaly kopírovat náš obsah, čehož si velmi vážíme,” uvedl šéfredaktor projektu.

Jestli něco letošní masivní testování home-office na velké části globální populace ukázalo, pak je to fakt, že lidé kanceláře potřebují pro udržování sociálních vazeb, pro kolaborativní typ práce nebo pro podporu firemní kultury. Podle červnového průzkumu PwC dokonce polovina amerických firem předpokládá, že oproti současnému stavu se plocha jejich kanceláří za tři roky zvětší. “Uspořádání kanceláří se v budoucnu zřejmě změní, a možná se dočkáme výrazných zásahů. Vše je ale stále zahaleno v nejistotě. Co je však jisté – že se o nejnovějších trendech brzy dočtete na www.morethanoffice.eu,” uvedl šéfredaktor portálu Lukáš Rozmajzl z agentury FirstFloor.

Jak šel čas s projektem #MORETHANOFFICE

  • listopad 2017: Skanska a agentura FirstFloor spustily webový magazín www.morethanoffice.eu a zároveň vydaly první číslo tištěného časopisu #MORETHANOFFICE.
  • Duben 2018: Tištěný magazín získal 3. místo v prestižní soutěži Zlatý středník v kategorii “Nejlepší firemní katalog / profil / jednorázové médium”.
  • Únor 2019: Vyšlo druhé tištěné vydání magazínu #MORETHANOFFICE. Na obsahu se vedle společnosti Skanska podílely i Atalian, Business Link, Savills a Sharry.
  • Prosinec 2019: Na web www.morethanoffice.eu zavítal unikátní návštěvník s pořadovým číslem 100 000.
  • Březen 2020: Redesign webových stránek (desktop & mobil) pod taktovkou grafiků ze studia Honewa.
  • Listopad 2020: Projekt #MORETHANOFFICE slaví třetí narozeniny na mediálním, marketingovém a realitním trhu.