/Praha, 4. prosince 2020/ Nakupování u nás je maximálně bezpečné. Takovou zprávu vysílá Kaufland svým zákazníkům od propuknutí pandemie covid-19. Účinnost zavedených hygienických opatření obchodního řetězce nyní potvrdil i rozsáhlý audit nezávislé certifikační společnosti TÜV SÜD Czech. „Audit proběhl v listopadu. Prodejny včetně centrály hygienické a proticovidové požadavky splnily,“ uvedla Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland.
Auditoři z mezinárodně uznávané společnosti TÜV SÜD Czech kontrolovali ochranná opatření v kontaktu se zákazníkem a v zákaznickém servisu, zaměřili se na sanitaci a dezinfekci obslužných pultů, sociálních zařízení a společných prostor, míst s vyšší frekvencí dotyků, dezinfekci nákupních vozíků a košíků, dále sledovali zajištění dostatečného množství ochranných pomůcek pro zaměstnance, označení dostatečného rozestupu na prodejní ploše a prověřovali proškolení zaměstnanců. „Auditoři monitorovali například doplňování dezinfekcí u vstupů a na pokladnách, umístění plakátů upozorňujících na povinnost dodržovat vládní a doporučená opatření či naznačení rozestupů. Zaznamenávali si také, jestli jsou ochranná skla u pokladen, zda mají zaměstnanci na směnu zajištěny ochranné pomůcky, nebo jak je řízeno dodržování maximálního počtu zákazníků na prodejně“ popsala Renata Maierl.
„Společnost Kaufland během námi provedených Hygienických auditů úspěšně prokázala účinnost zavedených ochranných opatření v boji s šířením covid-19, jejichž nastavení je v některých případech přísnější než požadavky vládních opatření. Jako nezávislý kontrolní orgán můžeme na základě výsledků provedených auditů potvrdit, že společnost Kaufland a její zaměstnanci plní opatření zodpovědně a s nejvyšším možným nasazením tak, aby ochránili před šířením onemocnění sami sebe i zákazníky“, hodnotí výsledky auditů Milan Kroutil, manažer divize Product Service TÜV SÜD Czech.
Řadu nadstandardních hygienických opatření zavedl řetězec už v březnu s nástupem první vlny covid-19. Zvýšil četnost úklidu a intenzitu čištění nákupních košíků a vozíků. U vchodu do prodejen připravil pro zákazníky hygienické stanice. Dezinfekčními gely a rouškami vybavil i zaměstnance prodejen.
Jako první také Kaufland nainstaloval ochranná plexiskla u pokladen i informací a v pokladní zóně na podlaze vyznačil doporučené dvoumetrové rozestupy. Na prodejnách pro zákazníky vyvěsil instrukce, jak se bezpečně a ohleduplně chovat během nakupování, a na konkrétní hygienická opatření pravidelně upozorňuje také prostřednictvím in-store rádia. „Zdraví našich zaměstnanců a zákazníků je pro nás na prvním místě. Po celou dobu pandemie je pro nás klíčové, abychom všem zajistili bezpečné pracovní a nákupní prostředí. Splnění vysokých nároků Hygienického auditu od nezávislé certifikační společnosti TÜV SÜD Czech potvrzuje, že náš přístup je správný,“ zdůraznila Renata Maierl.
Kaufland je zároveň jediným obchodním řetězcem u nás, který z důvodu ochrany zdraví zákazníků ve všech svých 135 prodejnách trvale zakryl ochranným krytem celou nabídku pečiva. U ní jsou navíc k dispozici jednorázové rukavice, podávací kleště a obalový materiál.
O společnosti Kaufland:
Kaufland Česká republika v.o.s. je součástí německé obchodní skupiny Schwarz. Na český trh vstoupil v roce 1998 a v současné době zde provozuje 135 prodejen, dvě logistická centra a vlastní masozávod. V České republice zaměstnává více než 23 500 lidí. Kaufland působí kromě Česka v dalších sedmi zemích světa: v Německu, na Slovensku, v Polsku, Chorvatsku, Rumunsku, Bulharsku a Moldávii. Celkem provozuje více než 1 300 prodejen, masozávody a logistická či distribuční centra. Zaměstnává více než 150 tisíc lidí.