Online obchod Answear.cz prodal během listopadu a Black Friday zboží za 66 milionů, o 50 % více než loňský rok

Už druhý rok po sobě prodloužil Answear slevy spojené s Black Friday na celý měsíc. Slevy na polském online obchodu začaly už začátkem listopadu a vyvrcholily na konci měsíce dny Black Friday a Cyber Monday. I přes pandemii koronaviru se potvrdilo, že období Black Friday je pro Answear z hlediska prodejních akcí nejdůležitější akcí roku. Celkový obrat za listopad byl o 50 % vyšší ve srovnání s loňskem a dosáhl 66 milionů CZK. Ze skladů Answear odešlo do Čech v listopadu přes 45 tisíc objednávek. 

Online obchod Answear už druhý rok po sobě protáhl Black Friday a Cyber Monday v měsíc plný slev. Snížení cen zahájil pod názvem Colorful November hned 5. listopadu po skončení inventury a akce vyvrcholily posledními listopadovými dny, kdy na 27. listopadu připadl Black Friday a na 30. listopadu Cyber Monday. O slevách Answear informoval skrze komplexní online kampaň, radiovou kampaň na Evropě 2 a zapojil také české influencery, kteří oslovili přes 900 tisíc sledujících. Poprvé Answear vyzkoušel i podporu na streamovací platformě Spotify. 

Výsledek kampaně nakonec předčil očekávání a celkový obrat za listopad byl překonán oproti plánu téměř o 30 %. Answear počítal původně s tržbami kolem 50 milionů CZK, nakonec se dostal až na 66 milionů. Ve srovnání se stejným obdobím v loňském roce si polepšil o 50 %. Česká pobočka online obchodu vyřídila za listopad 45 tisíc objednávek. Mezi nejprodávanější značky se zařadil na prvním místě GUESS následovaný vlastní značkou answear.LAB a sesterskou Medicine, která také spadá do portfolia majitele společnosti Answear.com s.a., Krzysztofa Bajołka.   

Období Black Friday a potažmo celého listopadu je pro nás z hlediska prodejních akcí nejdůležitější akcí roku. Letošní rok je výjimečný tím, že se lidé pro nákupy rozhodují přibližně o 10 až 14 dní dříve než v minulých letech a již na začátku listopadu začali vyhledávat vánoční dárky. Dále mají na nákupy více času a pohodlí díky nákupním mobilním aplikacím, kterou má i Answear, a svou roli sehrála i obava z problémů s doručením zásilek těsně před Vánocemi. Během komunikace Colorful November pro nás ale bylo důležité nesoustředit se pouze na cenu, ale představit také naše další benefity jako je například věrnostní program Answear Club nebo rychlá doprava, kterých mohou zákazníci využívat po celý rok,“ vysvětluje Eva Balaštíková, manažerka pro Českou republiku a Slovensko. 

Úspěšný listopad neslavil Answear pouze v České republice, ale i v globálním měřítku. Ze skladu odešlo celkem 310 tisíc objednávek, které vygenerovaly firmě obrat v hodnotě 396 milionů CZK. 

Answear je na českém trhu už pět let a řadí se mezi přední e-shopy s módním oblečením, obuví a doplňky. Je významným hráčem na polském trhu, kde začínal na přelomu let 2010 a 2011, a postupně expandoval do dalších šesti evropských zemí. I letos slaví Answear úspěchy: proběhl relaunch vlastní značky pod názvem answear.LAB, přechází na ekologické balení zásilek, přihlášením se k Fur Free Retailer hnutí ukončil prodej kožešinových produktů a největší změnou je podzimní vstup Answear.com s.a. na varšavskou  burzu.

O NÁS

ANSWEAR.com byl založen v prosinci 2010 a naplno své služby odstartoval v únoru 2011. K vytvoření vlastní značky přispělo mnoho úspěchů na polském i zahraničním trhu (měřeno neustále rostoucím počtem spokojených zákazníků a cen v průmyslu). ANSWEAR je jedinečná kolekce oblečení pro ty, kteří rádi vypadají módní i styloví za každých okolností. Je to reakce na potřeby současného spotřebitele, který sleduje aktuální trendy a rád experimentuje s módou. Společnost se neustále rozrůstá a aktuálně působí již v sedmi zemích. Miliony zákazníků v Polsku, České republice, Slovensku, Rumunsku, Ukrajině, Maďarsku a Bulharsku už u ní mohou nakupovat. Pro nákup mohou zákazníci použít také mobilní aplikaci dostupnou jak pro platformu Android, tak pro systém iOS.

Původem polský online obchod s módou Answear.com vznikl v roce 2011, kdy ho založil Krzysztof Bajolek, zkušený obchodník, který se v oblasti módy pohyboval už přes 20 let. Bajolek dříve vlastnil podíl u módních značek Mohito a House a jeho prodejem v roce 2008 získal kapitál, aby mohl své aktivity přesunout ze standardního maloobchodního prostředí do rychle se rozvíjejícího e-commerce, který se v roce 2011 v Polsku právě dostával na vzestup. Firma každoročně expanduje a aktuálně působí na 7 trzích v oblasti střední a východní Evropy. Centrála firmy i sklad se nachází v Krakově, v minulém roce se společnost přesunula do nových, větších prostor – jak zázemí kanceláří, tak sklad – který má nově rozlohu 40 000 m2. Paralelním byznysem Krzysztofa Bajolka je rozvoj módní značky Medicine (https://wearmedicine.com/), ve které v roce 2010 viděl potenciál, koupil ji, provedl rebranding a změnu obchodní strategie. V současné době Medicine provozuje přes 80 obchodů po celém Polsku a v několika dalších zemích funguje coby franšíza (3 obchody se nachází také ve východním Slovensku). Medicine dlouhodobě spolupracuje s mladými ilustrátory a tatéry, v září tohoto roku se uvedl kolekce se spisovatelkou Dorotou Maslowskou. Na polském trhu drží Answear pevnou pozici, obdobnou k Zootu a jeho aktivitám na českém trhu cca 5 let zpět. Mezi hlavní konkurenty na českém trhu patří Zalando, About You, E-obuv, Bibloo a Zoot.