Pneumatiky pro seriál Extreme E budou využívat systém ContiConnect pro digitální monitoring pneumatik

  • Digitální monitorování pneumatik posouvá hranice motoristického sportu
  • Vozidla a pneumatiky čelí během závodů extrémním nárokům
  • Systém ContiConnect pomůže zvýšit ochranu jezdce i závodního vozu

Praha, 7. prosince 2020 – Nový seriál závodů Extreme E, který startuje 20. března 2021, zavede profesionální motoristický sport na elektrických SUV do nejvzdálenějších končin naší planety. Kalendář obsahuje závody v saúdskoarabské poušti, v Senegalu, v brazilském pralese a v ledovcové části Patagonie. Týmy se budou muset vyrovnat nejen s velmi rozdílnými podmínkami, budou také muset zvládnout extrémně náročný terén na tratích, které budou obzvláště namáhavé pro pneumatiky. Continental, jeden ze zakládajících partnerů seriálu Extreme E, proto vyvinul pneumatiky speciálně pro tyto závody.

Extrémní podmínky na závodech kladou extrémní nároky na pneumatiky

„Tyto závody se nebudou odehrávat na standardizovaných drahách se stejnými asfaltovými povrchy,“ říká projektová manažerka společnosti Continental Sandra Roslan a popisuje výjimečné výzvy, které před nimi stojí. „Tentokrát budou týmy soutěžit v přírodním prostředí a na různorodých a velmi odlišných površích. Mám na mysli například písek, štěrk, kameny, bahno a led,“ dodává Sandra Roslan.

Protože jde o závody, nebude nouze o extrémní zrychlení, prudké brzdění, vysoké rychlosti i v ostrých zatáčkách, smyky, a dokonce i skoky.

Pneumatiky však budou namáhány i samotnými vozidly, která jsou také vyvinuta speciálně pro tento konkrétní seriál závodů Extreme E. SUV s názvem ODYSSEY 21 na elektrický pohon mají výkon, odpovídající 550 koňským silám, a disponují trojnásobným kroutivým momentem oproti závodním vozům Formule E druhé generace. Za volantem každého automobilu se budou střídat profesionální jezdci, přičemž každou posádku bude tvořit muž a žena. O nový titul mistra Extreme E se chystá bojovat i nově založený tým X44 úřadujícího světového šampiona Formule 1 Lewise Hamiltona. Mezi piloty nebude chybět například Carlos Sainz, dvojnásobný mistr světa v rallye a trojnásobný vítěz Rallye Dakar.

„Díky výjimečné konstelaci se zde bavíme o největší výzvě, jaké kdy pneumatiky v motoristickém sportu čelily,“ tvrdí Sandra Roslan. Aby mohli jít piloti s pneumatikami až na limit v průběhu celých závodů a zároveň měli zajištěnou maximální bezpečnost pro svá vozidla i vlastní osoby, jsou závodní speciály vybaveny speciálním systémem pro monitorování pneumatik.

Digitální spojení s pneumatikami dělá závody mnohem bezpečnějšími

V každé pneumatice je umístěn čip pro monitoring tlaku a teploty pneumatik ContiPressureCheck. Senzor uvnitř každé pneumatiky neustále měří a analyzuje tyto údaje a informuje o nich i řidiče prostřednictvím displeje v kabině. Změny v tlaku a teplotě pneumatiky spustí vizuální a zvukový varovný signál. Upozorní řidiče, který může vzápětí jednat a předejít poškození pneumatiky. Údaje z pneumatiky se zároveň přenášejí přes systém ContiConnect do monitorů a počítačů technického podpůrného týmu a ukládají se i pro pozdější analýzu po závodech.

Jak pracuje systém ContiConnect

ContiConnect se již osvědčil v praxi po celém světě. Původně byl vyvinut ve spolupráci pro nákladní dopravu. Aplikace ContiConnect poskytuje manažerům vozových parků přístup k údajům o tlaku a teplotě v pneumatikách každého vozidla prostřednictvím webového portálu. Údaje o pneumatikách se přenášejí jedním ze dvou způsobů, stacionárním – když vozidlo projede kolem čtecí stanice – nebo živě, při jízdě na cestách prostřednictvím aplikace ContiConnect Driver App, která zároveň informuje řidiče.

Seriál závodů v terénu Extreme E se organizuje ve spolupráci se seriálem Formule E a Continental je sponzorem seriálu Extreme E. Tato technologická společnost bude obouvat na všechna vozidla pneumatiky do různorodých a mimořádně náročných podmínek, jimž budou čelit. Promotérská společnost Formula E Holdings Ltd. očekává, že se závodů v první sezoně zúčastní deset týmů.

Continental AG

Continental vyvíjí pokrokové technologie a nabízí služby pro udržitelnou a provázanou mobilitu lidí a jejich majetků. Technologická společnost, založená roku 1871, nabízí bezpečná, účinná, inteligentní a cenově dostupná řešení pro vozidla, stroje, dopravu a přepravu. V roce 2019 dosáhla společnost Continental obratu 44,5 miliardy eur a v současné době zaměstnává více než 233 000 zaměstnanců v 59 zemích světa.

Divize pneumatik má v současnosti 24 výrobních a vývojových míst po celém světě. Jako jeden z předních světových výrobců pneumatik, který zaměstnává kolem 56 000 zaměstnanců, generovala v roce 2018 tržby ve výši 11,4 miliardy eur. Continental se v oblasti výroby pneumatik řadí mezi technologické leadery a nabízí širokou řadu produktů pro osobní i nákladní vozy a pro jednostopá vozidla. Prostřednictvím neustálých investic do výzkumu a vývoje zásadním způsobem přispívá k zajištění nákladově efektivní a ekologické mobility zákazníků. Portfolio divize pneumatik obsahuje také služby, zaměřené na obchod s pneumatikami a jejich použití ve flotilách stejně jako digitální systémy řízení pro pneumatiky nákladních vozidel.

Continental AG je v České republice zastoupena výrobními a prodejními jednotkami v Adršpachu, Brandýse nad Labem, Frenštátě pod Radhoštěm, Jičíně, Otrokovicích, Trutnově a Horšovském Týně. Slovenskou republiku zastupují výrobní závody Púchov, Zvolen, Partizánske a Dolné Vestenice. Celkem v Česku a na Slovensku koncern Continental AG zaměstnává na 19 000 zaměstnanců. Na českém trhu patří do portfolia společnosti Continental Barum s.r.o. pneumatiky Continental, Barum, Uniroyal, Semperit, Matador a General Tire.

http://www.continental.cz
http://www.continental-corporation.com