Jak rozproudit interní komunikaci na dálku díky CSR? Zaměstnanci NN se díky výzvě Lidi lidem baví i pomáhají

      Praha, 10. prosince 2020 – Oddělení Komunikace NN pojišťovny a penzijní společnosti spolu s hrstkou kolegů z dalších oddělení spustilo interní charitativní výzvu Lidi lidem, která pro dobrou věc rozhýbala celou firmu a dodala nový rozměr interní komunikaci. Jejím cílem je díky aktivitám zaměstnanců nasbírat před Vánoci dostatečný počet bodů, respektive peněz, na celou řadu projektů podporujících matky-samoživitelky anebo seniory v domovech důchodců, na které se společnost ve své CSR strategii dlouhodobě zaměřuje.

„Akce Lidi lidem vzešla paradoxně ze zapeklité situace“, směje se šéfka Komunikace NN Ester Fleischerová. „Řešili jsem zrovna s naším CEO několik problémů – čím nahradit vánoční večírek pro zaměstnance, když se patrně nebudeme moct potkat, jak kolegy psychicky podpořit, když už jsme všichni velmi unavení prací i pandemií, a jak bychom v rámci druhé vlny koronaviru mohli opět pomoct potřebným. Maurick (Schellekens) se na chvíli zamyslel a pak se mě zeptal, jestli by to všechno náhodou nešlo nějak propojit. V tu chvíli nám oběma prolétl hlavou nápad na charitativní interní hru,“ vysvětluje zrod nápadu Fleischerová. „Zápal pro dobrý nápad byl natolik nakažlivý, že za tři týdny jsme bez jediné pomoci zvenčí dali vše do chodu a dnes už se výzvou baví velká část firmy a lidi denně sdílí s kolegy desítky svých aktivit,“ dodává.

Důležitým aspektem celé této výzvy je totiž zabavení a vtáhnutí zaměstnanců na centrále NN a v NN IT HUBu do děje, což je v době práce z domova alespoň částečnou náhradou za osobní setkávání na pracovišti i mimo něj. Aktivity, jejichž prostřednictvím mohou zaměstnanci NN sbírat body na pomoc potřebným, pomáhají totiž i jim – fyzicky i psychicky. Počítá se nejen přímé dobrovolnictví v domovech seniorů, ale také každá sportovní aktivita, stejně jako fotografie z procházek, krátká videa či živé vysílání pro pobavení kolegů.

 „Jsme doslova naměkko z toho, jak rychle se Lidi lidem chytlo. Výzvu jsme spustili 11. listopadu, a zeď projektu na MS Teams okamžitě začala ožívat fotkami, lajky, srdíčky a komentáři. Do akce je v tuto chvíli zapojeno 150 zaměstnanců, seznam uskutečněných aktivit už teď čítá téměř 2 500 položek a všechny dílčí projekty se krásně plní,“ dodává Ester Fleischerová.

V prvních dnech se většina zaměstnanců zaměřila na podporu samoživitelek a nasbírala body v hodnotě 900 000 korun, které společnost NN daruje organizaci Klub svobodných matek. Tyto prostředky pomohou desítkám až stovkám samoživitelek zaplatit nájem, nakoupit zásoby potravin anebo pořídit svým dětem vytoužený vánoční dárek.  

Nyní se výzva soustředí na pomoc spoluobčanům v domovech seniorů, kteří trpí dlouhodobou izolací od svých blízkých. Vrcholem výzvy je právě sbírka na adventní program přes internet a vánoční večeři pro 3 000 seniorů. „Domovy si většinou nemohou dovolit slavnostní tabuli, jakou by si pro své klienty představovaly. Navíc z mnoha rozhovorů s vedoucími pracovníky víme, jak staří lidé ve svých pokojích osamoceně, ale pokorně čekají, že alespoň na Vánoce budou moct sdílet sváteční momenty s ostatními. My jim tyto vytoužené chvíle chceme zpříjemnit a doufáme, že se nám to povede,“ vzkazuje Lucie Primáková z marketingu NN.         

A příjemně snad dopadne i vánoční odpoledne pro zaměstnance NN; program si totiž v duchu „Lidi lidem“ zajišťují sami. Zatímco většina prostředků původně určená na vánoční večírek bude věnovaná potřebným, o zábavu zaměstnanců se v živém vysílání postarají dobrovolníci z jejich vlastních řad. O úspěchu spontánně vytvořené interní výzvy svědčí i to, že charitativní projekt vánočními svátky nekončí, ale bude v souladu s dlouhodobou CSR strategií NN pojišťovny a penzijní společnosti pokračovat i v roce 2021.      

—————————–

NN Group

NN Group působí v 18 zemích, kde poskytuje služby 17 milionům klientů, o které pečuje 15 000 zaměstnanců. NN navazuje na 170letou tradici v oboru finančních služeb a její název je odkazem na pojišťovnu Nationale-Nederlanden, pod jejíž vlajkou NN v minulosti působila i v České republice. NN Group se celkově zaměřuje především na životní pojištění, důchodové spoření a investiční management, v některých zemích ale poskytuje i bankovní a další finanční služby.

NN Životní pojišťovna 

NN Životní pojišťovna působí na českém trhu již od roku 1992, kdy pod názvem Nationale-Nederlanden začala jako první zahraniční pojišťovna nabízet životní pojištění. NN Životní pojišťovna je držitelem ocenění Superbrands 2016, 2018 a 2019, její produkty se pravidelně umisťují na předních místech v oborových soutěžích. Po stříbru mezi životními pojišťovnami ve výzkumu Hospodářských novin „Nejlepší pojišťovna 2018“ získala v roce 2019 nejvyšší titul „Nejlepší životní pojišťovna 2019“ a na stupních vítězů stanula i v roce 2020, kdy obsadila celkové třetí místo. V soutěži „Finparáda.cz – Finanční produkt roku 2018“ se flexibilní životní pojištění NN Smart umístilo na 2. místě v kategorii „Investiční životní pojištění“ a rizikové životní pojištění NN Život na 2. místě v kategorii „Rizikové životní pojištění“. Více informací najdete na www.nn.cz.

NN Penzijní společnost 

NN Penzijní společnost začala nabízet soukromé spoření na penzi v roce 1995 jako jedna z prvních společností v České republice. Za 20 let působení v ČR připsala klientům zhodnocení ve výšce 5 miliard korun. V roce 2013 klientům přinesla inovativní řešení správy soukromého spoření na penzi v podobě on-line portálu Moje NN, který postupně rozšířila i na správu životní pojištění. NN Penzijní společnost je držitelem ocenění Superbrands 2017. V soutěži „Finparáda.cz – Finanční produkt roku 2017“ se NN Penzijní společnost umístila na 3. místě v kategorii „Doplňkové penzijní spoření“. Bližší informace o NN Penzijní společnosti najdete na www.nnpenzijnispolecnost.cz.