Růst online prodejů posílil trend digitálních podpisů. Pipedrive představil nástroj eSignatures, který pomůže zvýšit úspěšnost obchodníků o 29 %

Praha 15. prosince 2020 – Startup Pipedrive, který přináší obchodníkům efektivní CRM platformu, představil nový nástroj eSignatures. Ten reaguje na trend nárůstu online prodejů a tím i zvýšenou potřebu zajištění digitálního podpisu. Podle průzkumu jsou obchodníci, kteří digitální podpis využívají, úspěšnější při uzavírání smluv až o 29 %. Elektronický podpis zásadně urychluje celý proces, zároveň však přináší i vysokou úroveň zabezpečení. Nástroj eSignatures Pipedrive integroval do své CRM platformy, tedy jej mohou obchodníci použít ihned, bez nutnosti instalace dalšího softwaru. 

„S tím, jak stále více obchodníků pracuje z domova, se zvýšily i požadavky na rychlost a transparentnost. Digitální dokumentace a podpisy již nejsou konkurenční výhodou, ale naprostou nutností. Obchodníci, kteří pro práci stále více používají mobilní zařízení, proto vyžadují efektivní CRM s širokou paletou integrovaných nástrojů, které vyhovují jejich potřebám. Vše na jednom místě, pod jedním účtem a na jedno kliknutí. Pokrýt veškeré funkce, od vyhledávání leadů přes komunikaci s potenciálním zákazníkem až po podpis smlouvy, je tak pro nás v době překotné digitalizace stále velkou výzvou,“ říká Tomáš Řehoř, manažer vývoje Pipedrive.

Průzkum společnosti Aberdeen ukazuje, že využití digitálního podpisu je pro obchodníky rok od roku důležitější. Zvýšení úspěšnosti při jeho využití zaznamenalo 29 % z nich, což znamená meziroční růst o 4,4 %. Digitální podpis umožňuje podpis smlouvy z kteréhokoli mobilního zařízení či počítače bez nutnosti tisknout, ručně podepisovat, skenovat a znovu odesílat daný dokument. Pipedrive podepsaný dokument automaticky ukládá, díky čemuž má obchodník vždy přehled a přístup k originálnímu dokumentu, který je chráněn koncovým šifrováním. Kromě úspory času šetří elektronický podpis rovněž papír i další zdroje. 

Co umožňuje nástroj eSignatures:

  • Odeslání smlouvy k podpisu s využitím e-mailové adresy zákazníka, i když on sám nevyužívá Pipedrive
  • Vyzvat k digitálnímu podpisu dokumentu až 10 lidí
  • Přehled podepsaných lidí a upozornění do e-mailu při každém novém podpisu
  • Odeslání upomínek lidem, kteří měli dokument podepsat, případně zrušit proces podepisování 
  • Automatickou kontrolu, zda mají všichni zúčastnění podepsaný dokument k dispozici a mají k němu skrze Pipedrive přístup 

Funkce eSignatures je dostupná uživatelům Sales Docs – letos představeného nástroje, který automatizuje způsob, jakým týmy vytváří, spravují a sdílí dokumenty. Umožňuje rovněž přidávání komentářů a zasílání notifikací přímo v CRM. Sales Docs také automaticky pomáhá s automatickým vyplňováním šablon a dokumentů dostupnými daty z Pipedrive. To značně urychluje administraci i jednání, a to i díky integraci s dalšími cloudovými nástroji včetně Google Drive, OneDrive a SharePoint.

Více o Pipedrive

Pipedrive je přední nástroj na řízení prodejů a první platforma, která je orientovaná na obchodníka. Pomáhá mu držet pracovní postup a soustředit se na aktivity, které jsou pro něj důležité. Byl založen v roce 2010 v Estonsku a pobočky má v Dublinu, Lisabonu, Londýně, New Yorku, Praze, Tampě/St. Petersburgu, Tallinnu, v Tartu a nově také díky akvizici Mailigenu v Rize. Pipedrive ke svojí práci využívají obchodní týmy z více než 90 000 firem po celém světě. V České republice má tým 25 lidí, z toho 17 vývojářů a dalších specialistů.