Také nákup interiérových dveří se přesouvá do online prostředí

Výroba interiérových dveří nebyla jarním lockdownem příliš zasažena. Novým fenoménem byl nárůst zájmu o bezpečnostní dveře. Na podzim, když přišlo druhé uzavření ekonomiky, byly firmy i zákazníci na situaci lépe připraveni a snadněji se přizpůsobovali. Společnost SOLODOOR počítá s mírným poklesem tržeb ve srovnání s loňským rokem, který ale souvisí více se zpožděním staveb a dodávek materiálů než se samotným lockdownem. 

Na jaře poptávka po interiérových dveří mírně klesla, stejně jako u ostatního spotřebního zboží v důsledku zavření kamenných prodejen. Stav ale netrval dlouho, lidé se přesunuli do online prostředí. 

Výrobci bezpečnostních dveří zaznamenali na jaře nárůst poptávky. „Meziročně nám u finálních zákazníků vzrostl prodej bezpečnostních dveří chránících vstup do bytu o 21 %,“ uvádí Martin Dozrál, generální ředitel společnosti SOLODOOR.  

Výrobce interiérových dveří SOLODOOR s loňským obratem 400 miliónů korun letos očekává mírný pokles tržeb, cca 5 %. Snížení je způsobeno především nepřipraveností staveb a zpožděním dodávek materiálů. „Objednávkově jsme v pětiprocentním nárůstu ve srovnání s loňským rokem, ale protože některé stavební projekty byly opožděny nebo nám chyběly dodávky materiálů, tak dveře nestihneme namontovat, a tím pádem vyfakturovat do konce roku,“ vysvětluje Martin Dozrál.

Maloobchodní řetězce prodávají nejenom koncovým zákazníkům, ale podstatnou část tržeb tvoří i velkoobchodní klienti, proto zde k významnému snížení prodejů nedošlo. Poptávka ze strany stavebnin se nezastavila. Franšízové prodejny nahradily osobní prodeje dveří online a telefonickými objednávkami a montáže se nezastavily vůbec. „Jarní uzavření přišlo znenadání a přechod na online prodej byl poměrně živelný. Během letních měsíců se vše doladilo, takže podzimní lockdown měl na náš franšízový koncept už jen minimální dopad,“ dodává Martin Dozrál ze SOLODOORU.

Údaje společnosti SOLODOOR ukazují nejenom podzimní připravenost firem, ale také zákazníků. Jejich objednávky byly v tomto období oproti prvnímu uzavření ekonomiky na jaře daleko silnější.

V plánování výsledků na příští rok generální ředitel firmy SOLODOOR nevidí problém a předpokládá růst tržeb o 8 %. K vyšším tržbám má přispět zejména unikátní systém franšízových prodejen SOLODOOR, který se dynamicky rozvíjí.  V příštím roce zákazníci budou moci navštívit nové značkové prodejny v Karlových Varech, Ústí nad Labem, Hradci Králové a další obchod se otevře také v hlavním městě. Na Slovensku se připravují nové prostory v Žilině. V dnešní nejisté době řada lidí vsadila na jinou formu příjmu než klasické zaměstnání. Oslovila je možnost otevřít si franšízovou prodejnu umožňující rychle a bez vysokých vstupních nákladů zahájit podnikání se zavedeným know-how, které poskytuje jistotu a perspektivu dobrého zhodnocení. 

„Dalším stabilní příjmem, s kterým můžeme na příští rok počítat, jsou nové již podepsané projekty, jejichž realizace je naplánovaná na příští rok, a také rozpracované zakázky na stavebních projektech, které se nestihly letos kvůli stavební nepřipravenosti dokončit,“ říká Martin Dozrál a dodává: „Pokud nenastane další lockdown na dobu delší než jeden měsíc, náš byznys tím nemusí být přímo ovlivněn, ale samozřejmě celkový stav ekonomiky, a s tím spojená ochota lidí utrácet bude zasahovat do všech oblastí.“

Po letošním roce, upírají všichni zraky k následujícímu období a doufají, že nejhorší mají za sebou. Vakcína je nadějí, že pomůže nejenom zastavit šíření koronaviru, ale také vrátit ekonomiku do normálu, pokud bude společnost věřit v její spolehlivost a účinnost.

„Podzim přinesl jednu zkušenost, lidé si na pandemii ´zvykli´, nejsou již tak vystrašení jako v první vlně. Je to vidět nejenom na chování zaměstnanců, obchodních partnerů, ale i zákazníků a celkové náladě ve společnosti. Koronavirus s námi bude déle, než jsme si zpočátku mysleli. Přizpůsobili jsme pandemii svůj způsob života a již se na ni tolik nevymlouváme,“ uzavírá Martin Dozrál, generální ředitel společnosti SOLODOOR.