LG a Element AI spolupracují na centru obsahu pro výměnu zkušeností pro umělou inteligenci.

Přední světoví vědci, tvůrci pravidel, designéři a společnosti sdílejí různorodé pohledy na témata, jako spolupráce člověka se stroji a rozmanitost

Praha, 14. ledna 2021 — Na veletrhu CES® 2021, představili prezident a technický ředitel společnosti LG Electronics (LG) Dr. I.P. Park a generální ředitel společnosti Element AI Jean-François Gagné mnohostrannou digitální studii AIX Exchange: Budoucnost umělé inteligence a lidské zkušenosti, která zahrnuje hloubkové rozhovory s předními odborníky na umělou inteligenci (Artificial Intelligence, AI), obhajobu spotřebitelů, design a podnikání. AIX Exchange vychází z rámce Levels of Artificial Intelligence Experience (AIX), který byl uveden na veletrhu CES v roce 2020, a navrhuje společnou definici pokroku v oblasti spotřebitelské AI při zachování zaměření na design orientovaný na člověka.

Multimediální studie zkoumá design AIX v šesti hlavních tématech, nazvaných Public Perception, Ethics, Transparency, User Experience, Context a Relationships, z nichž každé má několik dílčích podtémat, která se vzájemně propojují, jako je důležitost uživatelského rozhraní pro budování transparentnosti a jak jasný účel AI produktů může podporovat jejich přijetí koncovými uživateli. Aby bylo zajištěno, že osloví všechny zúčastněné strany, existuje také část Understanding AI, která pomáhá veřejnému publiku sledovat některé technické aspekty diskuse. 

„Měli jsme pocit, že od různých zúčastněných stran probíhá napříč různými platformami mnoho různých diskusí, a chtěli jsme vytvořit přístupný způsob, jak může celé odvětví prozkoumat tato důležitá témata na jednom místě,“ vysvětluje Dr. Park ze společnosti LG. „Tato snaha nesměřuje k odpovědím na otázky, ale k pokládání otázek z pohledu koncového uživatele. Doufáme, že přednesením problémů a příležitostí, které AI nabízí, můžeme lépe porozumět tomu, o co jde, a pomáhat formovat budoucnost prostřednictvím spolupráce.“   

Studie přichází v důležitou dobu pro technologii, která se stále více ocitá v našich domovech, v našich automobilech a v našich kapsách. McKinsey odhaduje, že techniky AI mají potenciál každoročně vytvořit hodnotu v rozmezí 3,5 až 5,8 bilionu dolarů1, zatímco PwC odhaduje, že do poloviny 30. let je automatizace potenciálním rizikem pro 30 procent pracovních míst. 2 

„Studie AIX Exchange byla vytvořena, aby spojila širokou škálu odborných pohledů na budoucnost AI a její aplikace v lidských prostorech, například v domácnosti, automobilu, v práci a na veřejnosti,“ říká Gagné. „Mnoho lidí v tomto odvětví vidí ohromující potenciál této technologie, ale také rizika a potřebu se spojit, aby pomohli utvářet a chránit naši budoucnost.“ 

Rozhovory byly prováděny a zaznamenány prostřednictvím komunikační platformy Zoom v období od září do listopadu 2020 a zúčastnili se jich: 

  • Yoshua Bengio, vědecký ředitel společnosti Mila a nedávný vítěz Turingovy ceny
  • Rodney Brooks, podnikatel v oblasti robotiky, zakladatel společnosti iRobot a vynálezce robotických vysavačů Roomba 
  • Dr. Christina J. Colclough, tvůrkyně globálních politik, zaměřená na práva pracovníků a dopad technologií
  • David Foster, ředitel Transit, Bikes and Scooters ve společnosti Lyft
  • Dr. Yuko Harayama, který jako výkonný člen japonské rady pro vědu, technologie a inovace pomohl vytvořit plán japonské společnosti 5.0 
  • Charles Lee Isbell Jr., děkan katedry výpočetní techniky na Georgijském technickém institutu
  • Helena Leurent, generální ředitelka globální skupiny pro práva spotřebitelů Consumers International
  • Bo Peng, ředitel portfolia renomované designové agentury IDEO
  • Jeff Poggi, Co-CEO společnosti McIntosh Group
  • Sri Shivananda, SVP a CTO ve společnosti PayPal
  • Dr. Max Welling, viceprezident pro technologie ve společnosti Qualcomm Netherlands a předseda výzkumu strojového učení na Amsterodamské univerzitě.
  • Alex Zafiroglu, zástupce ředitele 3A Institute (3Ai, Australské národní univerzity)

Rozhovory lze zhlédnout nebo si je poslechnout prostřednictvím YouTube kanálu AIX Exchange nebo prostřednictvím samotné studie, která obsahuje také odkazy na nedávný vývoj v oboru, sdílený obsah vhodný pro spotřebitele, například infografiku o historii AI, a dokonce i konverzační výzkumnou zprávu generovanou AI, která využívá zpracování přirozeného jazyka a hluboké učení k pozorování různých způsobů, jak skupiny zúčastněných stran hovoří o AI. 

Zákazníkům nebo výzkumným pracovníkům doporučujeme navštívit webovou stránku www.AIXexchange.com, kde lze odhalit perspektivu odborníků v oblasti umělé inteligence a lídrů v různých oblastech, jako jsou design, antropologie, politika nebo ochrana spotřebitelů a zaměstnanců. Navštivte virtuální výstavu společnosti LG na veletrhu CES 2021 a podívejte se, jak technologický ředitel LG mluví o důležitosti otevřenosti inovací a partnerství na LG Future Talk.

# # #

1 www.mckinsey.com/featured-insights/artificial-intelligence/notes-from-the-ai-frontier-applications-and-value-of-deep-learning 

2  www.pwc.co.uk/services/economics/insights/the-impact-of-automation-on-jobs.html 

O společnosti LG Electronics

Společnost LG Electronics Inc. je globálním inovátorem v oblasti technologií a výroby, s působností na 140 místech a s více než 70 000 pracovníky po celém světě. S celosvětovým obratem v roce 2019 ve výši 53 miliard dolarů, se LG skládá z pěti společností – Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Component Solutions and Business Solutions. Společnost LG je předním světovým výrobcem televizorů, chladniček, klimatizací, praček a mobilních zařízení, včetně prémiových produktů LG SIGNATURE a LG ThinQ podporující umělou inteligenci. Nejnovější zprávy společnosti LG naleznete na adrese www.LGnewsroom.com 

O společnosti Element AI 

Element AI je globální vývojář softwarových řešení využívajících technologii umělé inteligence (AI). Společnost byla založena v Montrealu – Kanadském centru pro hluboké učení – a začala s jedinečnou vizí:

  • Demokratizovat umělou inteligenci pomocí nedravého a zcela kolaborativního modelu pro komercializaci umělé inteligence
  • Podporovat špičkový výzkum, díky němuž je AI přístupná, škálovatelná a důvěryhodná
  • Transformovat práci spojenou se spoluprací lidí a strojů

S 350 lidmi v kancelářích v pěti městech v Severní Americe, Evropě a Asii umožňuje EAI nejinovativnějším společnostem na světě přetvořit způsob jejich podnikání.