Logistika v roce 2021? Klíčem je konektivita a automatizace procesů

PRAHA, 14. ledna 2021 – Logistika, odvětví, které je staré jako civilizace sama, se za poslední půlstoletí rozvinula obrovským tempem umožňujícím nabízet služby nevídané kvality. Hnací silou všech radikálních změn, kterými logistika prochází je konektivita. Žádný jiný sektor než doprava a logistika nedokáže lépe využívat výhody, které mobilní, propojené technologie nabízejí. 

Očekávání spotřebitelů roustou nevídaným tempem

Dnešní spotřebitel nechce čekat. A to je důvod, proč je v logistickém průmyslu tak důležitý nástup nových technologií a jejich integrace do stávajících systémů. Spotřebitelé dnes chtějí, aby další díl oblíbeného seriálu vyšel okamžitě a večer si ho mohli pustit. Chtějí nakupovat jedním kliknutím a mít svůj nákup do hodiny za dveřmi. A ano, chce, aby byla zásilka doručena následující den – v některých případech dokonce ve stejný den nebo v řádu hodin.

Tyto bleskové dodací lhůty mohou logistické společnosti nabízet pouze při využívání vysoce výkonné konektivity společně s mimořádně efektivními pracovními procesy. Veškeré operace od zadání objednávky až po vyzvednutí a zabalení zboží; od vyzvednutí ze skladu po doručení ke dveřím zákazníka musí být plynulé a bezproblémové. Jakékoli zaostalé techniky nebo systémové problémy způsobují zpoždění celého řetězce.

„High-tech“ se stává novým standardem

Skutečnost, že nové technologie umožňují připojení kdekoliv a kdykoliv, znamená, že logistické firmy nemají na výběr: musejí posouvat hranice svého podnikání a přijímat nové technologie, jinak budou zaostávat za konkurencí. I když je logistika jako celek tradičně považována za těžkopádného tvora, pokud jde o technologické inovace, zavádí se nyní masově nové pracovní procesy, z nichž dříve těžili jen logističtí giganti jako Amazon, DHL nebo Kuehne + Nagel.

V příštím desetiletí se očekává rozmach automatizace, jež je často zmiňována jako skutečné měřítko Průmyslu 4.0. A pokud firmy tento trend stále neberou vážně, umocnil potřebu rychle reagovat také dopad pandemie COVID-19 na osobní kontakt na pracovištích.

Automatické třídění zásilek. Automatické sledování zásob. Systémy automatizovaného ukládání a vyhledávání zásilek. Mnohé z těchto procesů, jejichž hybnou sílou je umělá inteligence, se staly v odvětví skladování samozřejmostí, stejně jako robotika, která je jejich podpůrným prvkem. Nejúspěšněji je používají profesionální týmy, které se tak zbavují podřadných úkolů a mohou se věnovat kreativnější práci nebo řešení problémů.

Automatizace ovšem nepředstavuje pouze transformaci skladu. Jednou z dalších významných prognóz vztahujících se k tomuto odvětví je transformace doručování zásilek na posledním úseku doručení.

Pro tento účel se už ve světě testují kromě vozidel s vlastním pohonem také drony a roboty. Například Amazon patentuje a testuje řadu technologií, které by mohly znamenat významnou přeměnu doručování zásilek zákazníkům. Největší výhodou, kromě rychlosti a efektivity těchto operací, je schopnost nabídnout vzdáleným zákazníkům stejnou úroveň služeb, jakou si užívají zákazníci v centrech měst.

Shrnutí

Vzhledem k obrovskému pokroku v geolokaci, sledování aktiv, propojování vozidel a analytice – jež v mnoha případech umožňuje IoT (Internet věcí) – uspějí ty podniky, které nový vývoj přijmou za svůj. Pro zvýšení efektivity však není okamžitě nutné investovat do plné automatizace skladu, kupovat flotilu dronů nebo zaměstnat robotickou pracovní sílu. Stačí využívat výhody konektivity a dalších moderních technologií.

Mobilní zařízení Panasonic TOUGHBOOK spojuje to nejlepší z handheldových zařízení, chytrých telefonů a čteček čárových kódů v jediném zařízení. Toto zařízení světovým lídrem, pokud jde o odolnou technologii, možnosti přizpůsobitelné zákazníkovi a inženýrskou technologii, která je schopna odolat běžným pádům, vibracím i velkému zatížení. Výrobky odolávají extrémním teplotám (ideální pro práci ve studeném prostředí) a jsou vybaveny inteligentní technologií displeje, díky čemuž mohou logistické týmy bez problémů pracovat za každého počasí. Panasonic TOUGHBOOK nabízí také softwarové nástroje pro logistiku.

O skupině Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU)

PSCEU je evropskou pobočkou Panasonic System Communications Company, globální B2B divize společnosti Panasonic. Cílem PSCEU je ulehčit práci profesionálům a pomáhat firmám zvyšovat jejich efektivitu a výkonnost. Pomáhá společnostem získávat, zpracovávat a přenášet všechny druhy informací, jako jsou hlasová, textová a obrazová data. S přibližně 350 zaměstnanci, se zkušenými experty, se schopnostmi řízení globálních projektů a s rozsáhlou evropskou partnerskou sítí nabízí PSCEU bezkonkurenční výhody na daném trhu.

Naším cílem je, aby spolu technologie neviditelně spolupracovaly a společnosti se tak mohly soustředit pouze na úspěch. Věříme, že by technologie měly především fungovat bez potíží. Podniky uspějí, pokud se budou moc zaměřit pouze na své zákazníky a všechny technologie jim budou nápomocny jako jeden celek. Proto jsme odhodláni vyvíjet produkty a řešení, které jsou tak samozřejmou součástí způsobu práce našich zákazníků, že jsou téměř neviditelné. Je to jako koňská síla v pozadí, která pohání obchodní úspěch. 

Společnost PSCEU se zabývá šesti kategoriemi produktů:

• Broadcast & ProAV vám umožňuje vyprávět příběh prostřednictvím vysoce kvalitních produktů a řešení, které zajišťují hladký provoz a vynikající poměr ceny a výkonu v rámci celé řady dálkově ovládaných kamer, přepínačů, studiových kamer a ENG P2HD. Řada filmových kamer modelů VariCam a EVA1 zvládá nahrávání ve 4K a HDR (High Dynamic Range). Díky tomu jsou ideálním řešením pro kino, televizi, dokumenty a živou produkci.

• Communication Solutions nabízí nejlepší telefonní systémy, terminálová zařízení SIP a profesionální „síťové“ skenery, díky kterým se můžete soustředit na komunikaci, nikoli na připojení.

Computer Product Solutions poskytuje mobilním pracovníkům možnost pracovat kdekoli s řadou odolných notebooků Toughbook, podnikových tabletů Toughpad a elektronických systémů pro prodejní místa (EPOS). Společnost Panasonic byla v roce 2017 evropským lídrem a dosáhla tržního podílu 57 % v prodeji odolných notebooků

• Industrial Medical Vision vyrábí aplikace pro různé segmenty včetně medicíny, biologických věd, ProAV nebo průmyslu. Produktové portfolio zahrnuje kompletní kamerové systémy a OEM kamerové systémy a vy tak můžete vidět to, co je lidskému oku téměř neviditelné.

• Security Solutions staví na tradici poskytování záznamů CCTV v průkazné kvalitě. Zajišťuje nejvyšší kvalitu obrazu za všech podmínek díky využití vysoce spolehlivých kamer s pokročilou technologií a systémům pořizování obrazového záznamu. Můžete se tak cítit v bezpečí.

• Visual System Solutions nabízí nejširší řadu profesionálních displejů a projektorů a umožňuje profesionálům v oblasti audia a videa svobodně tvořit. S tržním podílem 39 % je lídrem na evropském trhu projektorů s vysokým jasem (Futuresource > 5 klm FR17, 3. čtvrtletí, mimo 4K a digitálního kina).

O společnosti Panasonic

Společnost Panasonic Corporation je světovým lídrem ve vývoji řady elektronických technologií a řešení pro zákazníky v oblasti spotřební elektroniky, zařízení pro domácnost, automobilového průmyslu a B2B. V roce 2018 společnost oslavila 100 let od svého založení. Nyní provozuje 582 dceřiných společností, 87 přidružených společností po celém světě a generuje konsolidované čisté tržby ve výši 62,5 miliard EUR za rok končící 31. března 2019. Společnost se napříč všemi divizemi snaží s použitím inovací vytvářet nové hodnoty. Díky svým technologiím chce vytvořit lepší svět a lepší život pro své zákazníky. Více o společnosti Panasonic najdete na: https://www.panasonic.com/global 

Autor: Luca Legnani, marketingový manažer ve společnosti Panasonic