Umělá inteligence přináší nové možnosti ve správě 5G sítí

  • Rychlý technologický vývoj představuje pro poskytovatele telekomunikačních služeb možnost začít využívat umělou inteligenci
  • Devět z deseti poskytovatelů telekomunikačních služeb se shoduje, že AI je pro kvalitní zákaznickou zkušenost s 5G klíčová
  • Sítě bez nutnosti zásahu obsluhy mají jednodušší správu a obsluhu

Poskytovatelé telekomunikačních služeb stojí na začátku letošního roku před důležitými obchodními výzvami: snižování provozních nákladů, komplexita sítí a provoz i monetizace 5G sítí. Jejich řešení se může skrývat v zavedení systémů umělé inteligence (AI). V dnešní podobě představují sítě směsici několika technologií s cílem uspokojit tržní poptávku. Tlak na rychlé splnění nových uživatelských požadavků přináší další komplikace, kterým je potřeba čelit.

Sítě mobilních operátorů jsou stále složitější a dospívají postupně do bodu, kdy je už nebudou moci spolehlivě obsluhovat pouze lidé. Odborníci ze společnosti Ericsson se v jednom z reportů věnují využití automatizace a umělé inteligence pro vylepšení uživatelské zkušenosti. Devět z deseti poskytovatelů telekomunikačních služeb se shoduje, že AI je pro kvalitní zákaznickou zkušenost s 5G klíčová. 

Výpočetní kapacita se zdvojnásobuje zhruba každých 18 měsíců. To umožňuje rychlá vylepšení softwaru, která rozvíjejí možnosti využití AI a algoritmů. Objevuje se tak příležitost k rychlému technologickému vývoji, díky kterému bude možné pochopit a interpretovat složité procesy probíhající v sítích poskytovatelů služeb.

Nové služby se zavádějí čím dál rychleji do čím dál složitějších sítí. To vyvolává potřebu vyšší automatizace jejich správy s minimalizací manuálních zásahů. AI představuje klíčovou technologii na cestě k sítím bez nutnosti zásahu obsluhy (tzv. zero-touch networks). Díky využití umělé inteligence se mohou poskytovatelé služeb lépe vypořádat s rostoucím počtem parametrů, které síť vyžaduje, a uživatelům systému AI pomůže využívat ho na výrazně vyšší úrovni. AI systém by neměl pouze reagovat na požadavky lidského uživatele, ale přicházet s vlastními předpověďmi, doporučeními a rozhodnutími. Proto je klíčové, aby umělá inteligence pochopila obchodní cíle poskytovatelů služeb a uživatele systému.

Umělá inteligence musí být v produktech a službách, které síť využívá, zakomponovaná od samého začátku. Díky tomu mohou být všechny operace řízené na základě vygenerovaných dat. Při navrhování operačních podpůrných systémů s využitím AI se odborníci ze společnosti Ericsson zaměřují nejen na vytváření přesnějších modelů a algoritmů. Nejdůležitější je pro ně důvěra budoucích uživatelů těchto řešení. Jedná se o systém, který bude přijímat kritická rozhodnutí ovlivňující výkon celé sítě, a oni mu musí předat ty nejdůležitější úkoly.

Traffic control room

Poskytovatelé telekomunikačních služeb se shodují, že AI je pro kvalitní zákaznickou zkušenost s 5G klíčová (zdroj: Ericsson)

SLEDUJTE NÁS:

https://www.ericsson.com/en/newsroom/latest-news/press-subscription

https://foryou.ericsson.com/blog-subscription-center.html

www.twitter.com/ericssonpress
www.facebook.com/ericsson 

www.youtube.com/user/ericsson

www.linkedin.com/company/ericsson

O společnosti Ericsson

Ericsson je předním mezinárodním dodavatelem telekomunikačních technologií a služeb. Prostřednictvím řešení, fungujících v reálném čase, vytváří propojenou společnost (Networked Society), která umožňuje studovat, pracovat a svobodněji žít v udržitelných společnostech po celém světě. Nabídku firmy Ericsson tvoří služby, software a infrastruktura informačních a komunikačních technologií, určených telekomunikačním operátorům a jiným odvětvím. V současnosti se v sítích od společnosti Ericsson uskutečňuje více než 40 % celosvětové mobilní komunikace, společnost zajišťuje servis sítí s více 2,5 miliardami uživatelů. Více informací naleznete na www.ericsson.com