Crowdfundingové kampaně, kterým se dá věřit. Donio důkladně ověřuje každou žádost zvlášť, 100 % vybraných prostředků jde na účel sbírky

Praha – 20. ledna 2021 – Důkladné prověření každé vypsané “dobrokampaně”, podpis čestného prohlášení nebo například zařízení konkrétních pomůcek pro potřebné místo toho, aby si je za vybrané peníze museli složitě shánět sami. To jsou některé ze způsobů, kterými crowdfundingová platforma Donio garantuje důvěryhodnost svých dobročinných sbírek. “Lidé mají za to, že k férové sbírce stačí mít otevřený transparentní účet, ale tak to není. Jistotu, že vaše peníze jdou tam, kam si přejete, můžete mít jen v případě, že majitelem účtu je důvěryhodná organizace,” vysvětluje CEO platformy Donio David Procházka.

Podle Procházky nedůvěra u dárců vzniká kvůli nedostatečné transparentnosti některých organizací, a právem. “Při nákupu na e-shopu očekáváte, že za vaše peníze dostanete to, co jste si objednali. Obdobné to musí být i u crowdfundingového portálu. Vaše peníze mají kompletně a do posledního haléře podpořit daný projekt,” myslí si Procházka. Proto loni založil platformu Donio, která se stará o to, aby vybrané prostředky skutečně pomáhaly tam, kde je potřeba.

Sbírky pro všechny, ale transparentně

Vybírat peníze u Donio může opravdu každý. Pro maximálně transparentní průběh musí tým Donio každou žádost jednotlivě a pečlivě posoudit tak, aby vyhovovala přísně nastaveným standardům. “Záleží na povaze problému. Pokud se jedná třeba o výběr příspěvků na zdravotní handicap, vždy požadujeme lékařské zprávy a další dokumenty prokazující, že je příběh pravdivý. U obtížných životních situací postupujeme individuálně. Vždy předem podepisujeme čestné prohlášení, že jsou veškeré dostupné informace pravdivé,” vysvětluje Procházka.

Vybrané peníze se pak okamžitě po ukončení projektu dostanou přesně tam, kde jsou zapotřebí. Buď se posílají přímo na účet obdaroveného, nebo Donio proplatí faktury za potřebné produkty a služby dodavatelům. “V mnoha případech tak ani lidé, kteří u nás mají sbírku, nepřijdou s financemi do styku,” říká Procházka. Pokud se vybírá částka na konkrétní věc, její koupi zařizuje přímo portál. Během pár dnů, maximálně však tří týdnů, se dostane ke svému novému majiteli (vše záleží na dostupnosti daného produktu na trhu).

K všeobecné transparentnosti projektu Donio navíc přispívá poctivé shrnutí veškeré činnosti dostupné ve výroční zprávě. Jen za rok 2020 nasbírala crowdfundingová platforma téměř 90 milionů korun od více než 90 tisíc dárců a na stránkách zaznamela dva miliony návštěv. 

Více o Donio

Donio je crowdfundingová platforma, která pomáhá vybrat finance na cokoliv. Každý si zde může založit sbírku či projekt – ať už potřebuje peníze na léčbu nemocného příbuzného, nebo třeba shání prostředky pro rozjezd nového startupu. Vybírání financí probíhá snadno a efektivně, 100 % vybrané částky jde zadavateli a vše je maximálně transparentní. Projekt založil David Procházka, který už od školních let rád pomáhá druhým, a pracuje na něm s desetičlenným týmem inspirativních lidí. Za dobu krátké existence se přes Donio povedlo vybrat přes 70 milionů Kč, nejde však jen o peníze – platforma se zároveň věnuje edukaci v důležitých tématech jako je pravidelné dárcovství na dobročinnost, které je v ČR na velmi nízké úrovni. Zabývá se také širokou podporou rodičů samoživitelů.