Crowdfunding jako nový nástroj marketingu. Hithit využívají pro růst i velké firmy

Crowdfundingové kampani pražské tělocvičny Železná koule na Hithit.cz šlo v posledních týdnech jen těžko uniknout. Na jejím konci září na účtu gymu částka téměř sedm milionů, což podle Pavla Eichlera z Hithit.cz jasně potvrzuje fakt, že se se na této platformě v poslední době enormně daří projektům zažitých značek.

Internetová televize DVTV tu od fanoušků vybrala téměř deset milionů korun, zlínští obuvníci Vasky prodali zboží za 5,5 milionu a designérce Anně Marešové se povedlo získat více než milion na menstruační kalíšek její značky Whoop·de·doo. Obrat Hithitu se v loňském roce přehoupl přes 100 milionů korun, realizovalo se více než 1 500 kampaní. „Těší nás, že tento způsob financování nyní využívají zavedené velké značky k získání financí na růst nebo inovace. Uvědomují si, že kampaň na Hithitu jim kromě peněz pomůže rozšířit povědomí o jejich značce a zároveň si otestují trh,“ říká Pavel Eichler z Hithit.cz.

„Podnikání bylo kdysi výsadou dědičných elit, s nástupem bank se možnost zapojit se do běhu světa a realizovat své myšlenky zdemokratizovalo – a začalo jít spíše o myšlenku než o vlastnictví kapitálu. S crowdfundingem se zhmotnění idejí stává ještě podstatně demokratičtější,“ hodnotí rozmach crowdfundingu ekonom Tomáš Sedláček.

Marketingový potenciál Hithitu dokonale využila právě Železná koule. „Hithit jsme chtěli jednak využít jako lakmusový papírek, abychom si udělali představu o tom, jaký bude o náš on-line koučink zájem. A také jsme se ho rozhodli použít jako platformu pro propagaci, abychom nemuseli investovat peníze do nákladného marketingu, ale mohli je použít především pro vývoj samotného produktu,“ potvrzuje Michal „Radar“ Vrátný ze Železné koule.

Crowdfundingový portál Hithit.cz, který propojuje autory zajímavých nápadů s jejich zákazníky, od svého spuštění v roce 2012 pomohl na svět tisícům projektů. Do loňského jara se tato platforma soustředila především na rozjezd nových byznysových záměrů. To se ale změnilo s příchodem první vlny pandemie koronaviru. V březnu 2020 se na Hithitu spustila nová sekce Antivir, která slouží podnikatelům pro získání peněz na přežití a boj s následky koronakrize. Od podzimu běží její druhá fáze. Dohromady se už uskutečnilo téměř 250 kampaní a další se chystají. Úspěšnost „záchranného“ programu je podle vedení Hithitu až 70 procent.Další detaily najdete na www.hithit.cz.