Rohlik.cz testuje doručení nákupu v centru měst prostředky bez lokálních emisí

/ Praha, 11. února 2021/ Pro naplnění cíle bezemisní městské logistiky, který má Rohlik.cz v plánu realizovat do roku 2025, udělala firma další zásadní krok. V prosinci 2020 začala testovat v centru Prahy již druhý typ cargo kol. Společně s elektromobily dokáže ze širšího centra měst vytlačit až 100 % CNG vozů a nahradit tak 10 % celé flotily prostředky bez lokálních emisí. Již v tomto roce uvede do provozu 18 kol pro celoroční provoz v Praze.

Zatímco cílem prvního testu ze září 2020 bylo ověření základních logistických parametrů, kterými byly přejezdové vzdálenosti, způsob chlazení, proveditelnost doručování koly                 ve městě a dopad na zpoždění. V druhé fázi od prosince loňského roku je naším cílem zlepšit naměřené hodnoty prvního testu pomocí dostupných technologií a celkově udělat proces přepravy a doručování jednodušší,“ popisuje očekávání od pilotního projektu Ladislav Janckulík, manažer strategických projektů Rohlik.cz. A dodává: “Po dvouměsíčním testu             v rámci projektu Bike Depot máme v rukách technologii, která dokáže ze širokého centra měst, ve kterých působíme, vytěsnit 90 % CNG vozů, která tam dnes zákazníkům nákupy doručují, zbylých 10 % doručíme pomocí elektro vozů”.

Rohlik.cz aktuálně pracuje s technologií od společnosti Rytle. Ta umožňuje hned několik unikátností: kolo uveze nákupy až do hmotnosti 180 kilogramů plus kurýra, dojezd má až 40 kilometrů. Součástí řešení je i unikátní systém samotné přepravy a překládky zboží, který umožňuje výměnu kontejneru kola s nákupy do 10 minut. Nespornou výhodou tohoto systému je také bezpečnost přepravy zboží z pohledu teplotního řetězce, která je pro Rohlík samozřejmostí, v doručení nákupu všemi způsoby, tzn. až ke dveřím zákazníka, nebo                do vnitřních či venkovních výdejních boxů Rohlík Point.

Za dobu testu kurýři Rohlik.cz v ostrém provozu absolvovali více než 350 tras, najeli téměř      4 000 km a doručili více než 3 000 zakázek, což představuje téměř 50 tun potravin. Průměrně jsme kolo zatížili 135 kilogramy bez kurýra a v kopcovitém terénu Holešovic, kdy se teplota pohybovala těsně pod bodem mrazu, jsme dosáhli dojezdu na jedno nabití až 18 kilometrů,“ konkretizuje zkušenosti z pilotního projektu Janckulík.

V Česku Rohlík plánuje doručování elektro koly v centru Prahy a Brna, v Evropě v Budapešti a ve Vídni.