Valentýn: Muži a ženy se při výběru značky ojetiny shodnou, při výběru modelu ale už ne

Rozdíl v preferencích je i v případě karoserie, u mužů se za poslední rok výrazně zvýšil zájem o kombi a SUV, ženy stále upřednostňují menší vozy

Praha, 12. února 2021 – I přes to, že se muži a ženy často na mnoha věcech neshodnou, při výběru automobilů to je přesně naopak. Podle statistik největšího tuzemského prodejce ojetých automobilů AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO, mají obě pohlaví při výběru automobilu většinou shodné preference, ale i přesto se v některých názorech rozcházejí. Největší rozdíl je ve volbě velikosti vozu a konkrétního modelu.

V roce 2021 dosáhla společnost AURES Holdings i přes pandemii koronaviru, kdy museli ze dne na den přejít na on-line prodej, pátého nejlepšího prodejního výsledku za celé skoro třicetileté působení na trhu. Obsloužili na 70 000 zákazníků, z čehož 80,59% zákazníků bylo mužského pohlaví a 19,41% ženského. „Statistiky naší společnosti potvrzují, že ani doba pandemie příliš neovlivnila preference našich zákazníků. Přestože momentálně, kdy jsou pobočky uzavřené z důvodu lockdownu, mají zákazníci k dispozici jen on-line prodej vozidel, který se mimochodem stal velmi úspěšným, i pomocí počítače a našich webových stránek mají zákazníci při výběru vozu většinou stejné preference jako v době před pandemií. Jednou ze změn je vnímání potřeb ze strany velikosti vozu, kdy zákazníci více vyhledávají velkoprostorové vozy kombi a SUV,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO. Preference ve větších automobilech se týká převážně mužů, kteří v době pandemie nakupovali vozy častěji než ženy, a to i díky nutnosti zajistit svoji rodinu, protože ženy často zůstávají s dětmi doma kvůli distanční výuce.  

Během posledního roku se potvrdilo, že nejvyhledávanější a nejprodávanější vozy v celé síti AAA AUTO jsou právě od tuzemské značky Škoda, která v žebříčku dlouhodobě vede. Při výběru modelů aut se ženy s muži rozchází. České a slovenské ženy volí častěji Škoda Fabia, muži zase Škoda Octavia. V Polsku obě pohlaví nejčastěji kupují Opel, a to model Astra, jen muži častěji větší verzi kombi. Druhou nejoblíbenější značkou ve skupině obsadil německý Volkswagen, kde ženy preferují model Golf, muži naopak Passat. Rozdíl ve volbě modelu aut je způsobený právě velikostí vozů, protože ženy raději kupují menší a úspornější vozy, muži jako strážci rodiny pak naopak větší.

Pokud jde o barvy, nejprodávanější jsou automobily ve stříbrošedé barvě a bílé. Na třetí příčce se muži a ženy ve volbě rozchází. Ženy raději modrou, muži černou. Ženy častěji než muži volí benzínové varianty aut (61%), a to často kvůli menšímu kilometrovému nájezdu a volbě menšího vozu. Muži volí z poloviny benzínové varianty a z druhé dieselové.