Hyundai SANTA FE Plug-in Hybrid má oficiálně potvrzený dojezd v elektrickém režimu

  • Jihokorejský závod společnosti Hyundai v Ulsanu zahájil výrobu plug-in hybridní verze nového modelu SANTA FE
  • Nový model SANTA FE Plug-in Hybrid má v normálním provozu emise CO2 pouhých 37 g/km (WLTP*, vážený průměr v kombinovaném cyklu**) a dojezd až 58 km (WLTP*) v režimu výhradně elektrického pohonu a české zákazníky opravňuje k získání „EL“ značek 
  • V městském provozu dokáže SANTA FE Plug-in Hybrid ujet až 69 km (WLTP*) s použitím pouze elektrického pohonu

Společnost Hyundai Motor zahájila výrobu nového modelu SANTA FE Plug-in Hybrid ve svém závodě v jihokorejském Ulsanu. Vlajková loď značky Hyundai v evropském segmentu SUV bude uvedena na trh s konkurenceschopným dojezdem 58 km (WLTP*) v režimu výhradně elektrického pohonu.

Nová generace modelu SANTA FE, nejdéle nabízeného SUV značky Hyundai, má robustní a současně sofistikovaný nový design, prostornější interiér díky nové technické platformě a nové, hospodárnější poháněcí jednotky. Mezi ně poprvé také patří hybridní a plug-in hybridní verze. Obě uvedené nové varianty pohonů pro model SANTA FE současně rozšíří produktovou řadu elektrifikovaných SUV značky Hyundai, kterou již tvoří zcela nový model TUCSON, ale i známá kompaktní modelová řada KONA nebo NEXO s palivovými články na vodík.  

Model SANTA FE Plug-in Hybrid je poháněn spalovacím motorem 1.6 T-GDi „Smartstream“ ve spojení s elektromotorem o výkonu 66,9 kW napájeným sadou akumulátorů Li-Pol o kapacitě 13,8 kWh. Tento model bude nabízen s pohonem všech kol a nejvyšším celkovým výkonem 265 k. Výkonné SUV ujede na jedno nabití akumulátorů až 58 km (WLTP*) s výhradně elektrickým pohonem. Ve městě se dojezd modelu SANTA FE Plug-in Hybrid prodlouží dokonce až na 69 km (WLTP*). Pro cestování na delší vzdálenosti je samozřejmě v záloze zážehový motor.

V běžném provozu s využíváním elektromotoru i spalovacího motoru má SANTA FE Plug-in Hybrid emise CO2 pouhých 37 g/km (WLTP*, vážený průměr v kombinovaném cyklu**), a řadí se tak mezi nejhospodárnější vozy ve svém segmentu. Plug-in hybridní pohon poskytuje zákazníkům maximální flexibilitu. Při každodenním dojíždění mohou používat pohon s nulovými emisemi, zatímco při cestování na delší vzdálenosti mají k dispozici spalovací motor s nízkou spotřebou paliva a minimálními emisemi. 

Nízké emise CO2 navíc opravňují české zákazníky k získání registračních značek elektrického vozidla „EL“, které je zbavují povinnosti platit za použití českých dálnic a rychlostních silnic a také umožňují bezplatné parkování na modrých a fialových zónách v Praze.

Nové SANTA FE Plug-in Hybrid s výkonem 265 koní a pohonem všech kol je na českém trhu k dispozici již za 1 249 990 Kč včetně DPH.

Charge myHyundai

Majitelé modelu SANTA FE Plug-in Hybrid mohou využívat celoevropskou službu Charge myHyundai s přístupem k více než 200 000 nabíjecím přípojkám napříč Evropou. Mezi výhody této služby patří mimo jiné snadná úhrada za odebranou elektrickou energii prostřednictvím jedné karty nebo aplikace. Zákazníci si mohou nejbližší nabíjecí stanice snadno vyhledat prostřednictvím multimediálního a navigačního systému.

Služba Charge myHyundai již funguje ve čtyřech evropských zemích: Francii, Itálii, Norsku a Švýcarsku. V prvním čtvrtletí 2021 bude služba aktivována také pro zákazníky ve Velké Británii. Hyundai plánuje, že v průběhu prvního pololetí 2021 nabídne zákazníkům tuto službu i v dalších zemích, například v Německu, Španělsku, Dánsku, Švédsku a České republice, kde služba momentálně běží v testovacím režimu.

Spotřeba paliva modelu SANTA FE Plug-in Hybrid v l/100 km, vážený průměr v kombinovaném cyklu**: 1,626; emise CO2 v g/km, vážený průměr v kombinovaném cyklu**: 36,90.

* Uvedené údaje o spotřebě paliva a emisích byly zjištěny v souladu s metodikou WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure).** „Vážený průměr v kombinovaném cyklu“ znamená, že se jedná o vážený průměr spotřeby paliva nebo emisí CO2, dosažený v provozních režimech „maximálního využívání elektrické energie v akumulátorech“ (pro SANTA FE Plug-in Hybrid: 0,473 l/100 km; 10,70 g/km) a při „maximálním uchování elektrické energie v akumulátorech“ (pro SANTA FE Plug-in Hybrid: 7,571 l/100 km; 172 g/km).