VIVOBAREFOOT: Kompletně z udržitelných a recyklovaných materiálů

VIVOBAREFOOT ukazuje, jak lépe chránit životní prostředí. Chce motivovat i další společnosti k přepracování všech produktů v portfoliu a k přenastavení dodavatelských řetězců.

Praha, 3. března 2021 – VIVOBAREFOOT, výrobce a prodejce minimalistické barefoot obuvi, představuje svou novou udržitelnou iniciativu, kterou zavádí u celého produktového portfolia. Inovovaná kolekce Heroes zahrnující oblíbené modely značky, jejímiž klíčovými atributy byly a budou široká špička, anatomický tvar a tenká flexibilní podrážka pro maximální svobodu pohybu a pocit bosé chůze, je vyrobena s maximálním důrazem na udržitelnost. Jedná se o minimalistickou obuv s maximálním dopadem na životní prostředí a zdraví.

Když nejlepší není dostatečně dobré

Světový obuvnický průmysl obecně akcentuje růst a zisk, jen zřídkakdy hodnotí dopady, které na planetu mají jeho produkty. Některé obuvnické značky uvádějí na trh nové produktové řady s environmentálně zodpovědným přístupem, jehož výsledky však často neodpovídají skutečnosti a jsou neprůkazné. Tímto tzv. greenwashingem životní prostředí nechrání, ale poškozují ho.

Proto se společnost VIVOBAREFOOT rozhodla odbourat své obchodní modely, procesy a produkty, které nejsou dostatečně dobré na to, aby mohly naplnit environmentální ambice značky. VIVOBAREFOOT se snaží spolupracovat s dodavateli, kteří poskytují udržitelnější materiály a jsou odhodlaní jít regenerační cestou.

Redesign Heroes

Znovuuvedení vylepšených oblíbených „heroes“ produktů VIVOBAREFOOT je klíčovým krokem společnosti k posunu její obuvi od dobré k ještě více udržitelné, a nakonec k plně regenerativní – jak pro lidi a jejich zdravá chodidla, tak pro naši planetu.

Asher Clark, spoluzakladatel VIVOBAREFOOT a hlavní designer společnosti uvedl: „Průmysl se zaměřuje na obuv vyrobenou z udržitelných materiálů jen účelově. To se v zájmu zdraví lidí a planety musí změnit. My jsme tuto výzvu přijali! Zaměřujeme se na výrobu perfektní obuvi, která regeneruje nohy, lidský pohyb i zdraví planety.“

Za tímto účelem společnost VIVOBAREFOOT vyvinula VMatrix, nástroj pro navrhování materiálů a hodnocení výkonnosti produktu z hlediska regenerace, první svého druhu na světě. Pomocí principů certifikace B Corp sledovala značka enviromentální dopad své barefoot obuvi od prvotního návrhu boty až po konec její životnosti.

Emma Foster-Geering, ředitelka pro udržitelnost ve společnosti VIVOBAREFOOT, dodala: „Za účelem změny přístupu k navrhování bot jsme v roce 2019 kompletně zastavili proces vytváření nových produktů. Zavázali jsme se a pracujeme na tom, abychom nikdy nepřinesli na trh nic, co by nesplňovalo naše cíle regenerativní udržitelnosti. Kumulovaný dopad globalizovaných dodavatelských řetězců 

vytvářejících neudržitelné produkty již v podnikání VIVOBAREFOOT nemá místo, a neměl by ho mít ani v celém odvětví.“

Řada VIVOBAREFOOT Heroes přináší několik novinek v oblasti udržitelných inovací – celkově při výrobě vzniká méně koženého odpadu, podšívka kolem kotníků a stélka jsou vyrobeny z prvotřídní kůže Wild Hide Leather z volně chovaného skotu, na vložky do bot byl využit předspotřebitelský recyklovaný materiál, na síťovinovou podšívku materiál z recyklovaných PET lahví, a virgin nylon a polyester byly nahrazeny 100% organickou bavlnou.

Celá řada inovovaných udržitelných bot pro dospělé a děti představuje oblíbené produkty, jako jsou Primus Lite III, Tracker II FG, Geo Court II, Geo Racer II, Primus Lite III All Weather, Magna FG, Magna Trail II FG, Primus Trail II FG, Primus Trail II FG All Weather, Fulham Rubber II, Primus Bootie II All Weather, Primus Trail II a Primus Sport II. K dispozici budou na přelomu března a dubna v kamenných prodejnách VIVOBAREFOOT concept store v Praze, Brně, Ostravě, Plzni, Českých Budějovicích a Hradci Králové či na e-shopu.

VIVOBAREFOOT si klade za cíl znovu propojit lidi a planetu vytvářením regenerační obuvi a prožitků. Na této cestě již společnost obdržela oficiální B Corporation certifikaci se skóre 98,8. B-Corp je nezávislý certifikační systém pro společnosti, které se zaměřují na pozitivní sociální a environmentální dopad svého podnikání. VIVOBAREFOOT také spustila, jako první svého druhu na světě, program ReVivo, v rámci kterého „oživuje“ obnošené páry obuvi VIVOBAREFOOT a nabízí je ke koupi, čímž prodlužuje životnost produktu a významně snižuje množství obuvi VIVOBAREFOOT na skládkách.  

O VIVOBAREFOOT:

VIVOBAREFOOT je anglická značka vyrábějící barefoot (bosou) obuv, která se snaží co nejvíce přiblížit chůzi naboso. Byla založena v roce 2004 bratranci Galahadem a Asherem Clarkem, jejichž cílem je vytvořit alternativní obuv pro ty, kteří chtějí vnímat podněty, získávat prožitky, cítit. VIVOBAREFOOT odmítá přístup globálního obuvnického průmyslu a bojuje za přirozenější budoucnost opětovným propojením lidí a planety. Značka vyrábí obuv, díky které budou chodidla silnější. Jedná se o boty se širokou špičkou v anatomickém tvaru chodidla pro svobodný pohyb prstů, nulovou podporou nožní klenby a ultratenkou oděruodolnou podrážkou, která zajišťuje dokonalou ohebnost a volnost při každém kroku. Veškerá obuv VIVOBAREFOOT se vyrábí z přírodních, bio a recyklovaných materiálů pocházejících z udržitelných zdrojů s posláním chránit planetu. V roce 2020 se VIVOBAREFOOT stala akreditovanou značkou B Corp a zahájila program ReVivo, v rámci kterého „oživuje“ obnošené páry obuvi VIVOBAREFOOT a nabízí je ke koupi, čímž prodlužuje životnost produktu a významně snižuje množství obuvi VIVOBAREFOOT na skládkách. Ve stejném roce spustila společnost VIVOBAREFOOT Livebarefoot Foundation, interní hub, v rámci něhož probíhají výzkumy, či vznikají podniková řešení environmentálních a sociálních problémů. Více informací: www.VIVOBAREFOOT.cz/VIVOBAREFOOT/o-znacce.