Safetica během pandemie vyrostla o polovinu, o bezpečnost firemních dat stoupl zájem kvůli home office

Brno 16. března 2021 – Brněnská technologická společnost Safetica, která vyvíjí firemní software pro ochranu před úniky dat, oslavila další úspěšný rok. V roce 2020 vyrostla o 56 % a celkový objem prodaných licencí k jejímu softwaru se vyšplhal na rekordních 163 milionů korun. Tento významný růst se jí podařilo udržet navzdory důsledkům globální pandemie a významným rozpočtovým škrtům napříč téměř všemi sektory. Investice do prevence před úniky citlivých dat podle společnosti podpořil přechod na home office a s tím spojená obava o bezpečnost citlivých informací. Oproti roku 2019 tak Safetica získala o 49 % více klientů a počet zařízení zabezpečených jejím softwarem se přiblížil hranici 400 000.

Safetica svými výsledky za rok 2020 navazuje na svůj dlouhodobý trend významného a stabilního růstu. Od roku 2017 se meziroční růst společnosti dostal pouze jednou pod hodnotu 50 %. Technologická společnost očekává pokračování tohoto trendu i v roce 2021. Už v prvních dvou měsících roku totiž Safetica zaznamenala meziroční nárůst o 128 %.

„Safetica má stále mladý tým, ale náš produkt je vysoce kvalitní a zájem o něj stabilně roste jak ve střední Evropě, tak ve zbytku světa. Celkem náš bezpečnostní software využívají klienti na více než 380 tisících zařízení ve více než 120 zemích. I díky tomu na nás lokální protipandemická opatření v jednotlivých státech neměla významnější dopady. Naopak díky přesunu zaměstnanců na home office se společnosti často začaly více zajímat o to, jak jsou zabezpečena jejich data a jaká rizika pro ně vyvstávají ze vzdáleného přístupu, zvláště v kombinaci s využíváním soukromých zařízení zaměstnanců,“ vysvětluje úspěšný rok CEO Richard Brulík.

Safetica chce růst ještě urychlit, připravuje se na SaaS a hledá nové vývojáře

Mladá technologická společnost svému bezpečnostnímu softwaru věří a chce se stát jedním z lídrů na poli bezpečnosti dat. Dlouhodobě se na to připravuje posilováním týmu a chystáním nové SaaS verze, která jí umožní poskytovat firmám zabezpečení přímo z cloudu. Od nového produktu firma očekává další zrychlení svého růstu.

„Do firmy jsem přišel loni na jaře po začátku pandemie, a ačkoliv chodby Jihomoravského inkubačního centra už tehdy zely prázdnotou, jak se všichni přesunuli na home office, tak hned bylo jasné, že Safetica má obrovský globální potenciál. Začali jsme proto posilovat náš tým, máme například nového ředitele marketingu Pavla Šarborta a nedávno jsme u nás také přivítali nového obchodního ředitele Jiřího Matoucha, bývalého ředitele EMEA Inside Sales Avast Business. Nabíráme ale i mimo management, hledáme juniorní a seniorní vývojáře,“ komentuje personální posilování firmy, která má nyní téměř 80 zaměstnanců, Richard Brulík.

„Jednou z předních výhod bezpečnostního softwaru Safetica je jeho snadná implementace a používání – zvládne efektivně ochraňovat citlivá firemní data s minimální zátěží pro koncové stanice, uživatele i IT. I z toho důvodu jsme začali chystat SaaS verzi našeho softwaru, která 

bude fungovat na cloudu a na bázi předplatného. Díky tomu se doba implementace ještě zkrátí, nároky na zařízení se zmenší a díky předplatnému se odstraní překážka počáteční investice. Lepší zabezpečení firemních dat tak budeme schopni nabídnout všem – od těch nejmenších podnikatelů s pár zaměstnanci a zařízeními po podniky s tisíci zaměstnanců,“ vysvětluje výhody SaaS přístupu Brulík.

Více o společnosti Safetica

Safetica je mladá technologická společnost z Brna, která poskytuje komplexní ochranu před ztrátou dat (data loss prevention) klientům ve více než 120 zemích světa. Její platforma zajišťuje důkladnou ochranu dat i v době nutného vzdáleného přístupu ze soukromých zařízení, která se v důsledku nutné práce z domova využívají častěji než kdy dříve. Únik citlivých dat vyjde firmy průměrně na tři a čtvrt milionu eur. Safetica chrání cenná data před chybami i zlým úmyslem (insider threat protection), odhaluje potenciální rizika a aktivně předchází únikům. Zároveň se jedná o řešení s jednoduchou implementací do stávajících bezpečnostních systémů v řádu hodin a bez zbytečné zátěže pro zaměstnance, která by snižovala efektivitu jejich práce. Safetica také edukuje firmy i zaměstnance v (ne)bezpečné práci s daty, jako je například sdílení citlivých interních dokumentů přes externí sdílecí služby. Klientům pomáhá vycházet vstříc zákonným požadavkům na ochranu dat, jako je například GDPR.

Safetica vznikla v roce 2007 a na globálním trhu působí od roku 2012. Stojí za ní tým českých specialistů na bezpečnost, který posbíral celou řadu ocenění. V roce 2019 se Safetica umístila v žebříčku Red Herring TOP 100 Europe Awards 2019, je vítězem Computer Weekly Awards for Security a finalistou řady dalších cen pro špičkové technologické a bezpečnostní společnosti. Mezi její klienty patří Bauhaus, DPD, BMW Invelt, ALD Automotive, Jablotron, Generální inspekce bezpečnostních sborů (GIBS) a řada dalších společností všech typů. Safetica je členem globální iniciativy Cybersecurity Tech Accord, která má za cíl zvyšovat kyberbezpečnost posilováním spolupráce mezi globálními technologickými společnostmi.