NVIDIA DLSS lze implementovat i za den, NVIDIA Studio akceleruje nové AI funkce, Outriders zdarma k notebookům s GeForce RTX

Outriders k notebookům s GeForce

Outriders od People Can Fly a Square Enix vycházejí 1. dubna a nabídnou DLSS pro vyšší výkon. NVIDIA nyní nabízí Steam klíč k Outriders při nákupu vybraných notebooků s GeForce RTX u partnerů akce.  
Integrace DLSS do Unreal Engine 4 se vyplácí

Jen měsíc uplynul od doby, co mají vývojáři v Unreal Engine 4.26 přístup k DLSS skrz plugin. Díky tomu mohou technologii snáze přidat do svých her. Také díky tomu se rychle rozšiřuje její podpora a prvními hrami využívající nový DLSS plugin se stávají The Fabled Woods a demoverze System Shocku.

The Fabled Woods nabídnou vedle DLSS i ray tracing
CyberPunch Studios a Headup Games dokázali DLSS do své nadcházející novinky The Fabled Woods implementovat za necelý den. 

“Přidat NVIDIA DLSS do The Fabled Woods bylo díky Unreal Engine 4 pluginu jednoduché a efekt, který má na výkon, je zásadní,“ vysvětluje Joe Bauer, zakladatel CyberPunch Studios. „S pluginem pro Ureal Engine 4 bylo přidání DLSS do The Fabled Woods jasnou volbou. Vývojářům to otevírá úplně nový svět.“

Výsledkem integrace je nárůst výkonu až na 1,6násobek ve 4K a hráči s RTX 3060 nebo výkonnějšími si budou v tomto rozlišení moci hru vychutnat s maximálním nastavením a s integrovanými ray tracingovými efekty při 60 snímcích za sekundu.

The Fabled Woods vychází 25. března s podporou ray racovaných stínů, odrazů a globálního osvětlení založeného na optimalizovaném RTXSGI SDK).

Předělávka herní klasiky se dočká DLSS

System Shock z roku 1994 není třeba dlouze představovat. Remake od Night Dive Studios využívá Unreal Engine 4 a ani zde nechybí DLSS, které dokáže více než zdvojnásobit počet snímků za sekundu ve 4K.

„Plugin pro Unreal Engine 4 ulehčuje implementaci NVDIA DLSS do vašich her, nám se to ve skutečnosti podařilo uskutečnit přes víkend,“ říká Matthew Kenneally, hlavní vývojář titulu v Night Dive Studios. “Přinést System Shock nové generaci hráčů je pro náš tým srdcová záležitost. A efekt, jaký má NVIDIA DLSS na hráčův zážitek, je nezpochybnitelný.“

Většina desktopových GeForce RTX řady 30 tak dokáže System Shock spustit ve 4K při naprosto plynulých 120 snímcích za sekundu a ve 1440p všechny tyto GPU překonají 144 fps, většina dokonce překoná 240!

DLSS si lze vyzkoušet už v demoverzi na Steamu.

DLSS i v Crysis Remastered

Další legenda, Crysis od Cryteku, se minulý rok také dočkala remasteru a s nejnovějším patchem dostane i vyšší výkon díky NVIDIA DLSS. 

DLSS je výsadou majitelů GPU GeForce RTX. Aktuálně je dostupné ve více než čtyřech desítkách titulů od indie záležitostí až po populární AAA hry a tento počet stále roste. 
Doporučené odkazy: 
Outriders s GeForce notebooky:

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/outriders-geforce-rtx-laptop-bundle

Detail akce:
https://www.nvidia.com/cs-cz/geforce/campaigns/outriders-bundle/

Nové hry s DLSS:

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/march-2021-rtx-dlss-game-update

System Shock Demo ve 4K s DLSS – srovnání výkonu:

The Fabled Woods RTX trailer na YouTube: 

NVIDIA Studio přináší akceleraci nových AI funkcí

NVIDIA Studio díky platformě NVIDIA RTX, nabídne akceleraci nových funkcí v populárních kreativních aplikacích využívajících AI. 

Až 80 % úkonů je i v kreativní tvorbě velmi repetitivních. Jde o ruční odstraňování stále stejného pozadí ze série obrázků nebo úpravu detailů ve videu snímek po snímku. 3D rendery zase mohou méně výkonné systémy zahltit na desítky minut i dlouhé hodiny. Proto se dnes pozornost stále více upíná k AI, která dokáže řadu těchto úkonů usnadnit nebo urychlit.

  • Adobe Super Resolution je nyní dostupné v Adobe Camera Raw a chystá se do Lightroom a Lightroom Classic. Novinka dokáže navýšit rozlišení fotografie např. z 10 megapixelů na 40 pomocí umělé inteligence. Hodí se třeba k vylepšení fotografií ze starších fotoaparátů nebo práci s výřezy. Na notebooků s RTX 3070 lze nyní tento proces zrychlit až 27x.
  • Enhance Images pro vylepšení fotografií v Adobe Lightroom běží na NVIDIA GPU až 5x rychleji: https://youtu.be/dpQZZY39BRI
  • DaVinci Neural Engine v Blackmagic Design’s DaVinci Resolve 17 se také dostal vylepšení společně s novými nástroji jako Magic Mask, který dokáže velmi snadno rozeznat lidi od pozadí a vytvořit chytrou masku: https://youtu.be/c1TiWMsDSls
  • Scene Edit Detection ve veřejné betě Adobe Premiere Pro je optimalizováno pro NVIDIA GPU. Zajistí rychlou detekci a následné označení střihů ve finálních video souborech. Odpadá tak zdlouhavé procházení záznamů. Jakmile je čas na export, vestavěný NVIDIA hardwarový enkodér v GeForce GPU dokáže exportovat video ve vysokém rozlišení až 5x rychleji než samotné CPU.
  • Odstranění šumu využívající AI nabízí Blender. Jde o proces, který předpokládá podobu finálních vizuálních výstupů z částečně renderovaných výsledků během navrhování ve viewportu. Díky tomu je snazší prozkoumávat nové nápady a iterovat různé návrhy designu a zároveň mít lepší přehled o predpokládaném výsledku.

Podporu všech těchto nových funkcí naleznete v březnovém NVIDIA Studio ovladači. Podrobný souhrn novinek nabízí blog společnosti NVIDIA.

Oznámeny také byly nové verze populárních Studio notebooků: ASUS ZenBook Pro Duo 15 OLED s GeForce RTX 3070 a jedinečný dotykový 4K OLED HDR spolu se sekundárním ASUS ScreenPad™ Plus 4K displejem.