22. z dvou a půl tisíc. Český Productboard je podle amerického Forbesu jedním z nejlepších startupových zaměstnavatelů

San Francisco, Praha 19. března 2021 – Reputace zaměstnavatele, spokojenost týmu a schopnost růst, to vše uprostřed globální pandemie. Na základě těchto tří kritérií vybíral americký Forbes nejlepšího startupového zaměstnavatele z řad mladých technologických firem působících v USA. Redakce Forbesu společně s renomovanou výzkumnou agenturou Statista analyzovala 2 500 těchto firem a český Productboard obsadil 22. místo. Umístil se tak mezi firmami Duolingo, Allbirds, ZOOM nebo designéry milovanými nástroji Figma a Miro. Productboard se svou výraznou orientací na dobře nastavenou firemní kulturu a férovost může být v přístupu k zaměstnancům příkladem i pro ostatní začínající projekty. 

„Je nám ctí, že byl Productboard uveden jako jeden z nejlepších startupových zaměstnavatelů v americkém Forbesu a může se měřit s těmi nejlepšími. Zároveň je to pro nás obrovská motivace pro další práci a snažení nejen v oblasti firemní kultury. Jsem také velmi vděčný, že mohu být součástí natolik inspirativního týmu a že se společně stále můžeme mílovými kroky posouvat kupředu,“ říká Hubert Palán, zakladatel a CEO Productboardu.

Příchod pandemie, remote work a mentální zdraví

S příchodem pandemie covidu-19 v roce 2020 bylo pro většinu firem nutné prakticky přes noc přesunout své zaměstnance na home office. V některých případech však náhlý přesun mimo kancelář mohl znamenat problémy. Ať už z hlediska pracovní produktivity nebo třeba v případě nutnosti péče o dítě, jemuž byla zavřena škola. Pro pohodlnou a produktivní práci tak Productboard svým zaměstnancům nabídl podporu v podobě umožnění hlídání dětí či posílení internetového připojení v jejich domovech. Současně pro každého zaměstnance připravila společnost jednorázový finanční příspěvek, za který je možné si vybavit domácí kancelář například správným monitorem, ergonomickou židlí či jinými kancelářskými doplňky potřebnými k práci. Tak, aby každý ze spolupracovníků mohl bezpečně, pohodlně a produktivně pracovat i z domova. 

„Mysleli jsme také na ty z nás, kteří nemoc covid-19 prodělají. Každý takový zaměstnanec dostal 10 volných dní na zotavenou navíc. Ovšem orientujeme se i na mentální zdraví všech spolupracovníků a již v minulosti jsme jim poskytli předplatné meditační aplikace Headspace nebo možnost devíti sick days a mental health days. Ty lze využít i pro situace, kdy se zaměstnanec cítí psychicky vyčerpaný nebo si jen potřebuje odpočinout,“ dodává Palán. 

Růst zaměstnanců podpoří růst společnosti

Jednou ze statistik specifických pro Productboard je nízké procento roční fluktuace zaměstnanců. Oproti průměrné hodnotě je o více než deset procent nižší a činí 2,3 %. Z velké části na tom má zásluhu důkladně promyšlený program vzdělávání a podpory růstu. Díky tomu tak mají všichni napříč celou společností přístup ke světovým mentorům, vzdělávacím kurzům a férovým odměnám. 

„Našich spolupracovníků si neobyčejně vážíme a víme, že spolu s nimi roste celá společnost. I proto všem poskytujeme mimořádnou péči a umožňujeme pravidelně se vzdělávat a růst. Také to může být jedním z důvodů, proč naši spolupracovníci nemají potřebu odcházet. Mimo to každoročně pořádáme několikadenní offsite meeting pro celou firmu a i v současné situaci se snažíme, aby naši zaměstnanci mezi sebou udržovali kontakt. Například v prostředí online únikové hry, pravidelného all-hands meetingu nebo virtuálních koncertů a táboráků,“ doplňuje Palán.

V čele společenské zodpovědnosti

Productboard si však mimo důkladné péče o zaměstnance zakládá i na férovosti celé společnosti. Koncem roku 2020 vznikla interní Rada pro diverzitu, která má za úkol směřovat firmu k větší rozmanitosti, férovosti a dovést ji do popředí v rámci společenské zodpovědnosti. Productboard chce dosáhnout maximální rozmanitosti celého týmu, férových podmínek pro všechny a v ideálním případě statusu spravedlivé firmy. Již dnes se tak snaží mít svůj tým co nejvíce diverzifikovaný, a to nejen kvůli byznysovým výhodám spočívajícím v rozdílnosti názorů a množství různých úhlů pohledu, ale především proto, aby každý jeden člověk bez rozdílu vyznání, kultury, barvy pleti, pohlaví či sexuální orientace měl stejnou příležitost. 

„Jsme v situaci, kdy máme příležitost a možnost investovat náš čas i zdroje do něčeho, v co věříme. Jednou z našich hlavních hodnot je soudržnost celé firmy, přičemž férovost a rozmanitost jsou její významnou součástí a zároveň milníky na cestě za spravedlivějším světem. Dnes se nacházíme v pozici, kdy máme odpovědnost a musíme jednat. Současně doufáme, že vzhledem k našemu dosahu budeme na této cestě inspirovat mnoho dalších,“ uzavírá Palán.

Více o společnosti Productboard

Productboard je online platforma, která pomáhá produktovým manažerům vyvíjet správné produkty na základě potřeb zákazníků a uvést je co nejrychleji na trh. Tisíce produktově orientovaných společností, jako jsou Microsoft, Zendesk či UiPath, využívají Productboard k pochopení potřeb uživatelů, určení priorit při vývoji a k udržování všech členů týmu v obraze pomocí roadmapy. Nyní již více než dvousetčlenný tým pracuje z Prahy, Vancouveru a San Francisca a stojí za ním renomovaní investoři Kleiner Perkins, Index Ventures, Sequoia a Bessemer Venture Partners. Bližší informace najdete na http://www.productboard.com nebo na sociálních sítích pod @Productboard.