Green Digital Coalition: Vodafone se přidává k firmám, které chtějí bojovat proti klimatické změně digitalizací

22. března 2021 – Soukromá sféra si čím dál více uvědomuje, že odpovědnost a udržitelnost se stávají klíčovými nejen pro zachování společnosti nebo životního prostředí, ale i pro přežití vlastního podnikání. Při prosazování udržitelných řešení našly firmy silného partnera v Evropské unii. Důkazem je nová evropská iniciativa s názvem Green Digital Coalition, ke které se společně s Vodafonem připojilo dalších 25 nadnárodních firem. Signatáři se zavázali k investicím do vývoje a zavádění ekologičtějších digitálních technologií a společně se zástupci ostatních sektorů budou spolupracovat na zelené digitální transformaci, která prospívá životnímu prostředí, společnosti i ekonomice.

„Vodafone je hrdý na to, že je zakládajícím členem Green Digital Coalition. Jako největší operátor mobilních a pevných sítí v Evropě vnímáme klíčovou roli, kterou naše digitální sítě a technologie hrají při řešení problémů v oblasti klimatu, kterým dnes čelíme. Digitalizace je klíčem k úspoře energie, efektivnějšímu využívání přírodních zdrojů, zvyšování efektivity a vytváření oběhového hospodářství,“ říká Nick Read, generální ředitel Vodafone Group.

Green Digital Coalition podpoří nejen zelenou transformaci technologického odvětví, ale také pomůže naplňovat cíle udržitelnosti v dalších prioritních sektorech, jako je energetika, doprava, zemědělství a stavebnictví. Její členové budou na dosažení svých cílů úzce spolupracovat s Evropskou komisí.

Internet věcí šetří přírodu i v Česku

Vodafone patří k lídrům v oblasti udržitelnosti i na českém trhu. Jako telekomunikační společnost závislá na energii se v rámci environmentálních témat zaměřuje hlavně na snižování uhlíkové stopy a energii z obnovitelných zdrojů. Jeho cílem je být do roku 2040 uhlíkově neutrální a jeho kroky plánované do roku 2030 jsou v souladu s iniciativou Science Based Targets, která stanovuje opatření pro omezení nárůstu průměrné globální teploty maximálně o 1,5 °C. Do praxe zavádí také chytrá digitální řešení pro své zákazníky, u nichž chce mezi roky 2020-2030 snížit celkové množství emisí CO2 o 350 milionů tun – což je například množství emisí uhlíku vyprodukovaných za rok 2019 v Itálii.

Klíčem je technologie úzkopásmového internetu věcí (Narrow Band IoT, NB-IoT), který například v projektech chytrého parkování pomůže řidičům ušetřit palivo a snížit znečištění životního prostředí. Pomoci se snižováním emisí může také aplikace Chytrá budova, kterou využívá i centrála Vodafonu v pražských Stodůlkách a která umožňuje sledovat obsazenost nemovitosti nebo třeba efektivně nastavit vytápění.

Šetříme přírodu prostřednictvím našeho vlastního chování, ale stejně důležité je pomáhat v tom i našim zákazníkům. Motivujeme i dodavatele, například povinnými kritérii v oblasti jejich přístupu k životnímu prostředí. Iniciativy, jako je Green Digital Coalition, pomohou naplno využít potenciál chytrých technologií,“ uzavírá Zuzana Holá, ředitelka korporátní komunikace a udržitelnosti Vodafone Česká republika. Více o Green Digital Coalition zde.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení. A jak prokázala krize v souvislosti s onemocněním COVID-19, hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje více než 45 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 21 zemích a ve 48 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 31. prosinci 2020 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 27 milionů zákazníků s pevným připojením a více než 22 milionů televizních zákazníků.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 3,9 milionu připadá na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.