Lidl na trh uvádí férovou čokoládu Way To Go

Společnost Lidl rozšiřuje své privátní značky o další udržitelný výrobek v podobě Fairtrade čokolády Way To Go. Ta je vyrobená z udržitelně pěstovaného kakaa z africké Ghany. Díky prodejům této čokolády dostávají tisíce pěstitelů kakaových bobů v Ghaně navíc k minimální fairtradové ceně a fairtradovému příplatku i prémii, která podporuje místní zemědělské projekty a přispívá k  vyšším příjmům ghanských pěstitelů kakaa. 

Novou Fairtrade čokoládu Way To Go najdou zákazníci pod privátní značkou Fin Carré. K dostání je už nyní za 49,90 Kč ve čtyřech různých příchutích: mléčná čokoláda, tmavá čokoláda, mořská sůl a karamel a kokos a pekanové ořechy. 

Všechno kakao, které se k výrobě čokolády Way To Go využívá, pochází z malého zemědělského družstva Kuapa Kokoo v Ghaně. Jeho původ je kompletně dosledovatelný a transparentní. Farmáři přitom těží z každé prodané tabulky čokolády hned dvěma způsoby; pevně danou prémii jim platí Fairtrade i Lidl, což je chrání před cenovými výkyvy na světovém trhu. Poplatek Lidlu pak putuje do dvou projektů, které se zaměřují na  dlouhodobé a udržitelné zlepšení příjmové situace drobných zemědělců. V rámci těchto projektů se pěstitelé školí například v oblasti udržitelného pěstování a metod sklizně, základních obchodních znalostí nebo výroby a pěstování alternativních surovin, jako je med, rýže nebo mýdlo, aby měli další zdroje příjmů k zajištění obživy. Ve výsledku tak mohou dosáhnout větší sklizně a zároveň se stát méně závislými na pěstování kakaa.

Za udržitelnost v kakaovém sektoru bojuje Lidl od roku 2006 a od konce roku 2016 používá pro celou řadu čokolád výhradně kakao s certifikací Fairtrade nebo UTZ. Kromě toho se Lidl aktivně zapojil do udržitelného pěstování kakaa a v roce 2012 zahájil projekt PROCACAO, který je zaměřený na udržitelnější pěstování kakaa na Pobřeží slonoviny. Po osmi letech financování se přitom projekt dokázal v roce 2019 zcela osamostatnit a dosud jej využilo více než 18 000 pěstitelů kakaa a jejich rodin. Díky čokoládě Way To Go a souvisejícím programům financování společnost připravuje půdu pro spravedlivé a udržitelné pracovní  podmínky pro pěstitele kakaa i v africké Ghaně.

Více informací zde:

https://lidlcz.page.link/waytogo

O společnosti Lidl

Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 267 prodejen, které jsou zásobovány 4 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 80 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě lidl-shop.cz. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či výstavbu Rákosníčkových hřišť. Více informací naleznete na www.lidl.cz.