Novým výkonným ředitelem makro ČR byl jmenován Atila Yenisen

Výkonným ředitelem velkoobchodního řetězce makro Cash & Carry ČR se stal k 1. dubnu 2021 Atila Yenisen, který dosud působil na stejné pozici v Bulharsku. Nahradil tak Oliviera Langleta, který tento post zastával v České republice od dubna 2019.

Atila Yenisen pochází z Turecka, kde také v září 2000 zahájil svou kariéru ve velkoobchodní společnosti METRO Cash & Carry Turecko jako juniorní nákupčí. Během šesti let působení v tureckém METRO pracoval rovněž na pozici manažera nákupu a manažera odpovědného za divizi čerstvých potravin. V březnu 2006 se přesunul do Pákistánu, kde působil nejprve jako ředitel nákupu a merchandisingu divize potravin, po dvou letech převzal pozici ředitele pro nákup. Stejný post vykonával následně ve Španělsku, kam se přesunul v roce 2010. V posledních pěti letech zastával pozici výkonného ředitele v makro Cash & Carry Bulharsko a nyní bude plně odpovědný za působení společnosti v České republice. Atila Yenisen je zároveň členem Výkonného výboru pro udržitelnost METRO GROUP. 

„Cením si toho, že mám možnost stát se součástí českého týmu, navázat na jeho dosavadní úspěchy a zúročit zde své dlouholeté zkušenosti s velkoobchodem. Mým cílem je pokračovat v rozvoji odpovědného podnikání makro a co nejvíce přispět k růstu společnosti v České republice,“ říká ke svému jmenování Atila Yenisen, nově jmenovaný CEO makro ČR.

Olivier Langlet se roli CEO v makro ČR věnoval od září 2019. V této pozici oživil obchodní strategii společnosti, posílil logistiku a redefinoval přístup k zákaznické skupině nezávislého maloobchodu. Před nástupem koronavirové krize se pod jeho vedením podařilo celému českému týmu přivést makro v České republice k růstu a zlepšit hospodaření společnosti.

***

Metro, mezinárodní velkoobchodní lídr, se specializuje na prodej potravinářského
a nepotravinářského sortimentu. Zaměřuje se na potřeby hotelů, restaurací a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků. Metro má po celém světě 16 milionů zákazníků, kteří si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo online. Při objednávce zboží online si mohou své nákupy vyzvednout v obchodě nebo nechat doručit. Metro využívá digitálních řešení, čímž podporuje konkurenceschopnost podnikatelů a přispívá tak ke kulturní rozmanitosti v oblasti pohostinství a maloobchodu. Klíčovým pilířem podnikání společnosti Metro je udržitelnost, kde podle indexu Dow Jones zastupuje pozici evropského lídra.Metro/Makro Cash & Carry je zastoupeno ve 34 zemích a celosvětově zaměstnává více než 100 000 lidí. Ve finančním roce 2018/19 dosáhla společnost Metro obratu 27,1 miliardy EUR. V září 2018 zahájila společnost Metro proces odprodeje potravinového maloobchodního řetězce Real se svými 34 000 zaměstnanci. Více informací naleznete na www.metroag.de