Digitální hypotéka je tu: poprvé v Česku si klienti Monety sjednali novou hypotéku na dálku a plně online

Praha, 14. dubna 2021 – Matěj Tichý a Nikola Tichá z Bukové u Příbrami jsou vůbec prvními klienty v České republice, kteří si sjednali novou hypotéku online, bez osobního kontaktu s bankéřem či finančním poradcem, z pohodlí svého domova. 

K průlomu v oblasti sjednávání hypoték došlo ráno 8. dubna podpisem smlouvy prostřednictvím verifikační SMS, kterou žadatelé odeslali ze svých mobilních telefonů. „Bylo to super, je moc fajn, že jsme nemuseli nikam dojíždět a vše jsme vyřídili v klidu od počítače po večerech z domova. Ušetřilo nám to čas i nervy,“ popisuje zásadní krok na cestě k novému bydlením Matěj Tichý.


Celý proces začal vyplněním údajů v online kalkulačce na webových stránkách banky, na jehož základě získali žadatelé 30denní garantovanou sazbu. Ocenění nemovitosti se obešlo bez odhadce za pomoci fotografií a cenových map. Bankéři následně připravili smlouvu. K identifikaci klientů nutné k podpisu smlouvy stačilo vyfotit občanské průkazy žadatelů, jejich obličeje, a natočit krátkého video mobilním telefonem. Vše završila verifikační SMS a korunová platba, která posloužila jako důkaz platného účtu.

„Jedná se o další velký milník ve sjednávání úvěrů na bydlení. Po úspěchu v automatickém online refinancování hypoték prostřednictvím služby Refinanso nyní stojíme za dalším prvenstvím na českém bankovním trhu. Zjednodušujeme celý on-line proces tak, aby si novou hypotéku „od stolu“ zvládl sjednat opravdu každý. To také příznivě ovlivňuje výši úrokových sazeb,“ říká Matěj Novák, senior manažer hypoték a externí distribuce MONETA Money Bank s tím, že Nikola a Matěj Tiší dosáhli na novou hypotéku s úrokem 2,09 % p.a.

V roce 2016, kdy MONETA vstoupila na burzu, činil podíl banky na hypotékách v České republice pouhých 1,5 %. V současné době se pohybuje nad úrovní 7 %. „Naším cílem je minimálně desetiprocentní podíl na tuzemském hypotečním trhu,“ říká předseda představenstva banky Tomáš Spurný a dodává: „Věřím, že digitální nástroje, které klientům usnadňují cestu k vlastnímu bydlení, tomu výrazně pomohou.“