GTC 2021 tento týden přineslo řadu novinek v oblasti GPU. Jednou z nich je rozšíření funkce DLSS do engine Unity.
Vývojáři v Unity mohou do svých her snadno přidat DLSS
NVIDIA DLSS bude brzy možné dodat do populárního engine Unity jen na pár kliknutí. Nativní podpora přijde v průběhu letošního roku pro High Definition Render Pipeline (HDRP) ve verzi Unity 2021.2.
Light Brick Studio na GTC 2021 demonstrovalo, jak mohou hry v Unity vypadat s ray tracingem v reálném čase a DLSS zároveň. Záznam jejich přednášky je dostupný zde. K dispozici je také rozhovor s Mathieu Mullerem, seniorním produktovým manažerem pro highendovou grafiku.
NVIDIA DLSS využívá pokročilou AI k vytvoření obrazu srovnatelného s originálem při nutnosti renderovat jen zlomek pixelů, čímž dává hráči výkon navíc. V Unity díky tomu budou moci vývojáři vytvářet realisticky vypadající světy s ray tracovanými světelnými efekty při zachování dostatečně vysokých hodnot snímků za sekundu. I v tradiční rasterizované grafice přináší DLSS značný nárůst výkonu.
Nedávno byl také uveden plugin do Unreal Engine od společnosti Epic, který umožní implementaci DLSS do hry i za méně než den.
Více přednášek z GTC 2021
GTC 2021 probíhá online a přednášky je možné zhlédnout zdarma. V rámci konference byly představeny nové SDK šetřící vývojářům čas a práci. Jde např. o:
- RTX Direct Illumination pro snadnou implementaci milionů světel
- RTX Global Illumination pro výpočty odraženého a nepřímého osvětlení
- NVIDIA Omniverse, platforma pro simulace a spolupráci při tvorbě ve 3D využívající RTX akceleraci. Nyní se nachází v režimu open beta.
Kompletní přehled je k dispozici zde.
Doporučené odkazy:
Blog post DLSS v Unity:
DLSS v Unity na GeForce.com:
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/unity-engine-adding-dlss
Rozhovor na YouTube:https://youtu.be/nY20fDmlW7M
Přednáška od Light Brick Studio na GTC (nutná registrace):
https://gtc21.event.nvidia.com/media/LEGO%20Builder%E2%80%99s%20Journey%3A%20Rendering%20Realistic%20LEGO%20Bricks%20Using%20Ray%20Tracing%20in%20Unity%20%5BE32773%5D/1_n3jxujtr
Přehled témat na GTC 2021:
https://www.nvidia.com/en-us/gtc/topics/game-development/
GTC 2021 – nové SDK:
NVIDIA DLSS a Reflex v Unreal Engine:
https://news.developer.nvidia.com/nvidia-dlss-and-reflex-now-available-for-unreal-engine-4-26/
Game Rady drivery přinesou DLSS a ray tracing do Mortal Shell
Mortal Shell, akční RPG od Cold Symmetry, dostane 15. dubna podporu ray tracovaných stínů a DLSS. Díky druhé uvedené funkci se zvedne výkon až o 130 % ve 4K.
Reflex upgrade ve Valorantu
Nový Boost mód funkce NVIDIA Reflex se s novými Game Ready ovladači podívá do Valorantu od Riot Games. V situacích náročných na výkon CPU, např. když je ve scéně mnoho renderovaných objektů, pomáhá dále redukovat latenci systému.
Další novinky:
· Přímá podpora potlačení hluku z NVIDIA Broadcast v Open Broadcaster Software (OBS)
- Nové monitory s certifikací G-SYNC Compatible: 4K série LG 27GP950, 2021 B1, 2021 C1, 2021 G1 a 8K série 2021 Z1, MSI MAG 301 RF.
- Optimální nastavení na jedno kliknutí: It Takes Two a Rogue Heroes: Ruins of Tasos
- Optimální nastavení v GeForce Experience pro 34 kreativních aplikací jako např. Adobe Lightroom nebo Blackmagic Davinci Resolve
O Game Ready ovladačích
Game Ready ovladače jsou hráčům k dispozici v den vydání většiny hlavních titulů, nebo ještě před ním. Nabízejí optimalizaci pro co nejlepší výkon a ničím nerušený zážitek ze hraní. Všechny NVIDIA Game Ready ovladače nesou certifikaci Microsoft WHQL.
Doporučené odkazy:
Game Ready ovladače pro Mortal Shell na GeForce.com:
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/mortal-shell-ray-tracing-dlss-game-ready-driver
Mortal Shell DLSS video na YouTube:
NVIDIA Reflex
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/technologies/reflex/
NVIDIA Broadcast na GeForce.com
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/technologies/reflex/
G-SYNC Compatible na GeForce.com:
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/technologies/reflex/