Tesco uvádí svoji první řadu výrobků ve 100% recyklovatelných obalech

Praha, 22. dubna 2021 – Společnost Tesco nově nabízí své výrobky pro domácnost ve 100% recyklovatelných obalech. Výměna za ekologičtější obaly nestojí ani halíř navíc. Zákazníci mohou tyto výrobky poznat podle zelenobílého loga na obalu. Tesco pokračuje ve svém vedoucím postavení v oblasti udržitelných obalů a přispívá k budování takzvaného přístupu uzavřené smyčky.

V roce 2019 se společnost Tesco v rámci střední Evropy zavázala, že do roku 2025 bude nabízet výrobky vlastní značky výhradně ve 100% recyklovatelných obalech. První produktovou řadou, která splňuje tento cíl, jsou výrobky pro domácnost. Aniž by došlo k jejich zdražení, zákazníci si budou moci zakoupit až 200 různých výrobků pro domácnost, jako jsou čisticí prostředky nebo úklidové pomůcky v plně recyklovatelných obalech. Nové balení poznáte podle díky logu „100% recyklovatelný obal“ na přední straně výrobku.

„Chceme pomoci našim zákazníkům žít udržitelněji a nabídka našich výrobků v recyklovatelných obalech je jedním z dalších kroků. Proto s našimi dodavateli neustále vymýšlíme další inovace, abychom potěšili všechny, kterým záleží na přírodě. Používáním výrobků pro domácnost značky Tesco mohou zákazníci díky vyvinutým obalům snížit dopad na životní prostředí a navíc za to nemusí připlácet. Naše výrobky pro domácnost tak zůstávají cenově dostupné a zároveň se stávají udržitelnějšími,“ říká Katarína Navrátilová, generální ředitelka společnosti Tesco Stores v ČR.

Obaly byly vyvinuty v souladu s pokyny o recyklovatelnosti materiálů. Zákazníci mohou použité výrobky udržitelným způsobem jednoduše vytřídit tím, že je vyhodí do správné recyklační nádoby.

Dlouhodobou ambicí společnosti Tesco zůstává vrátit všechny staré obaly zpět do smyčky v souladu se zásadami oběhového hospodářství a recyklovat je do nových obalů. Čím více zákazníků vytřídí obaly v rámci příslušných kontejnerů, tím více obalů se vrátí jako surovina, která je následně použita pro výrobu jiného produktu. Řada aktuálně představených výrobků pro domácnost Tesco dodává nejen ve 100% recyklovatelných obalech, ale jsou již samy vyrobeny z recyklovaného materiálu (rPET).

Poznámky pro editory:

  • Na jaře roku 2019 společnost Tesco ve střední Evropě (ČR, Slovensko, Maďarsko) přijala tři veřejné závazky vedoucí k zajištění udržitelnějších obalů vlastních značek a podnikla kroky, které by vedly k vytvoření uzavřeného systému obalů ve vlastních provozech. Cílem společnosti je zajistit, aby do roku 2025 bylo možné recyklovat všechny obaly výrobků vlastní značky. 
  • Tesco aplikuje přístup tzv. 4R (z anglických Remove-Reduce-Reuse-Recycle) na obaly vlastních značek, čímž snižuje spotřebu použitých materiálů a usnadňuje jejich recyklaci. Maloobchodník takto z obalů odstranil již 506,5 tun těžko recyklovatelných plastů.
  • Plně recyklovatelné obaly se týkají následujících výrobků pro domácnost: osvěžovače vzduchu, aviváže, kuchyňské utěrky, mycí pomůcky, čisticí prostředky, fólie a alobaly, ubrousky, výrobky pro údržbu WC, prostředky na mytí nádobí, ubrousky a toaletní papíry. Mnoho dalších obalů v nabídce Tesco je také plně recyklovatelných, např. plastové lahve – výrobky pro domácnost jsou unikátní tím, že se jedná o celou kategorii produktů.
  • Tesco je ve střední Evropě první částí skupiny Tesco Group, kde společnost kompletně pozměnila obaly, aby byly plně recyklovatelné v rámci celé produktové řady

Uzavřená smyčka“ označuje systém správy obalů, ve kterém jsou všechny materiály znovu použity nebo vytřízeny a poté zrecyklovány tak, aniž by se z obalů stal odpad. Jedná se o přístup, který navazuje na myšlenky oběhového hospodářství.