Alza usnadňuje vyzvednutí objednávky pomocí aplikace

Praha, 26. dubna 2021 – Alza.cz představila v těchto dnech update své nákupní aplikace. Zákazníci nyní ještě před kliknutím na vyzvednutí objednávky vědí, jak dlouho bude celý proces výdeje zboží trvat a v průběhu mohou sledovat odpočet času. Díky tomu se sníží doba strávená na pobočce a ve frontách a omezí množství zboží, které si zákazníci nestačí odebrat. Firma tím chce přispět k ještě větší bezpečnosti zákazníků a plynulosti vyzvedávání nákupů. 

Největší český e-shop neustále pracuje na rozvoji své nákupní aplikace. Výrazného zlepšení se dočkala mimo jiné funkce vyzvednutí objednávky. Zákazníci ji totiž od začátku pandemie využívají více než dvojnásobně.  Například na hlavním Showroomu společnosti je to o 117 % více než před pandemií, více než třetina objednávek je vyzvednuta tímto způsobem, v ostatních pobočkách prodejní sítě byl nárůst využití funkce o téměř 150 %. 

„Nepřetržitě pracujeme na tom, aby byl nákup z mobilních zařízení pro naše zákazníky co nejpříjemnější a nejjednodušší. Jenom v loňském roce navštívily náš e-shop z mobilních zařízení dvě třetiny zákazníků,“ uvedl Vladimír Dědek, ředitel webového a mobilního vývoje Alza.cz. „Během pandemie zaznamenala naše aplikace více než půl milionu nových stažení a zájem o ni roste i letos. Zákazníci oceňují právě možnost snadného a rychlého vyzvedávání objednávek na pobočkách,“ doplnil.

Funkce vyzvednutí objednávky přes mobilní aplikaci umožňuje na minimum omezit kontakt a pobyt v prostorách výdejních míst i čekání ve frontách. Zákazník ještě před zahájením výdeje vidí, za jak dlouho v danou chvíli personál vybrané pobočky jeho objednávku připraví, a může tak přijít přesně na čas. Pokud tedy například ví, že mu cesta bude trvat jen pět minut a vydání deset, může v aplikaci zahájit výdej ještě před příchodem. Díky interaktivnímu odpočtu je navíc možné snadno kontrolovat, kolik času zbývá. Firma tak chce zákazníkům usnadnit plánování jejich času. Odpočet společně s jasnými instrukcemi a všemi potřebnými informacemi na jenom místě má zároveň omezit počty objednávek, které si zákazníci nestihnou včas odebrat na přepážkách. Tyto zameškané objednávky totiž mohou vést k nežádoucí tvorbě front. 

Alza plánuje tuto funkci dále rozvíjet, jednou z dalších možností by tak v blízké době měla být možnost zvolit donesení objednávky na konkrétní parkovací místo nebo umožnění snadného sdílení objednávek pro jejich vyzvednutí jiným registrovaným zákazníkem.

Aplikace je zdarma ke stažení v Google Play a App Store.

O společnosti Alza.cz a.s.: 

Lídr internetového trhu a udavatel trendů, taková je Alza. Svědčí o tom nejen rekordní obrat roku 2020, ve kterém Alza utržila 37 miliard Kč bez DPH, ale také řada inovací na poli e-commerce (vlastní doprava AlzaExpres využití sdílené logistiky Liftaga, platba a prodej BTC a LTC, online prodej elektromobilů a solárních elektráren, testování znovupoužitelných REPETEBOXŮ, zavedení unikátních služeb AlzaNEO, AIF, výuka na VŠE, privátní značky AlzaPower a AlzaEco, expanze do zemí EU a také platformy Alza Partner pro partnerský prodej poukazů na služby a Alza Dropshipment pro externí dodavatele. Alza doručuje své zboží i o víkendu, kdy jsou také otevřeny všechny její provozovny. Zákazníci si mohou objednávky vyzvednout v široké síti nonstop výdejních AlzaBoxů, kterých ke konci roku 2020 bylo spuštěno více než 700. Společnost se chová odpovědně, do své CSR platformy Souhvězdí pomoci zapojila již přes 80 neziskových organizací a pravidelně pomáhá útulkům se svým projektem Alza Pelíšek. Nejdůležitější Alza milníky naleznete zde.