Kampaň značky Melta připomene tradiční cereální nápoj a představí ho v novém světle

Výrobce oblíbené Melty, pardubická společnost Kávoviny, připravila pro letošní rok „restart“ tradičního českého cereálního nápoje. Novou vizuální identitu celé produktové řady podpoří tiskovou a on-line kampaní, ve které ukazuje na přírodní původ surovin a přináší chuťové inspirace novým konzumentům Melty. Společnost Kávoviny, jež slaví 125 let od svého založení, si před kampaní a rebrandingem Melty nechala zpracovat spotřebitelský průzkum, který přinesl zajímavé výsledky.

Průzkum, který zpracovala společnost Simply5, se zaměřil na konzumenty cereálních nápojů (kávovin). Z výsledků vyplynulo, že povědomí o značce Melta je stále vysoké a dominuje žebříčku kategorie cereálních nápojů. Konzumenty Melty jsou dnes především lidé, kteří preferují přírodní a zdraví prospěšné produkty. Část z nich má pití Melty spjaté se vzpomínkami na dětství nebo v případě žen s těhotenstvím a obdobím kojení. Kromě absence kofeinu hraje při volbě kategorie či značky významnou roli pozitivní chuťový zážitek. Nejčastěji pijí lidé Meltu s mlékem a doslazují ji cukrem nebo medem. Z průzkumu však také vyplynulo, že tradiční cereální nápoj některé z potenciálních konzumentů odrazuje složitější přípravou či málo atraktivním obalem. „Byli jsme potěšeni, že Melta je u většiny spotřebitelů vnímána pozitivně, jako přírodní a zdravá alternativa kávy. Průzkum nám zároveň ukázal, na které věci se máme zaměřit, abychom k Meltě přitáhli i další zákazníky, především z řad lidí, kteří dbají na svůj životní styl,“ vysvětluje Jan Šolta, marketingový poradce společnosti Kávoviny a pokračuje: „Oslovili jsme proto profesionální baristku Annu Bednářovou, která nám pomohla nejen upozornit na méně obvyklé a přitom pohodlnější postupy přípravy Melty, ale také vytvořila řadu zajímavých a překvapivých receptur na nápoje z Melty. Ty jsou dostupné na nových webových stránkách Melta.cz.“ 

Jedním z cílů kampaně je také vymanit Meltu z historické škatulky „náhražek kávy“. Melta patří mezi moderní cereální nápoje, které mají potenciál navázat na aktuální spotřebitelské trendy a rozšiřovat základnu konzumentů. Svým složením má Melta co nabídnout, zejména pro svůj vysoký obsah čekanky s celou škálou benefitů pro zdraví.  

Na aktuálně vytvořených stránkách Melta.cz a nově založeném facebookovém profilu tak můžete najít třeba postup přípravy Melty v moka konvičce, netradiční spojení cereálního nápoje s perníkovým i orientálním kořením a dokonce kombinaci s irskou whiskey. Pohodlnější postup přípravy nabízí také Melta porcovaná v sáčcích nebo její instantní varianta. Tyto výrobky sice byly v sortimentu Kávovin již dříve, bylo však potřeba na ně více upozornit a sjednotit vizuální prezentaci Melty v obchodech. To se podařilo pomocí nově navržených obalů, které byly vytvořeny s respektem k historii Melty, ale zároveň osloví dnešního zákazníka, působí svěže a upozorňují na přírodní původ použitých ingrediencí. „Novinkou je také praktický stojící sáček na klasickou Meltu, který se lépe skladuje i otvírá. Na podzim plánujeme představit i novou příchuť instantní Melty, jež má ambice oslovit skupinu spotřebitelů, kteří ještě klasické Meltě „nepřišli na chuť“ a pijí ji spíše nárazově, “ dodává Jan Šolta. Nové obaly se v obchodech začnou objevovat již v průběhu dubna. Propagační kampaň, probíhající prostřednictvím inzertních a PR aktivit v médiích, on-line a in-store, bude vrcholit v květnu. 

IMG_3839_mensi.jpeg

www.Melta.cz