Konica Minolta se stala Global Managed Partnerem společnosti Microsoft

Užší spojení společností Microsoft a Konica Minolta pomůže urychlit proces transformace digitálního pracoviště zákazníků

Praha 6. května 2021 – Konica Minolta posiluje své partnerství s firmou Microsoft. Nový status Global Managed Partner pomůže společnosti s efektivnějším rozvojem společně vyvíjených oborových řešení a služeb a s dosažením globálních strategických cílů. Konkrétně se chce Konica Minolta více zaměřit na poskytování cloudových IT služeb a řešení pro digitální pracoviště malých a středních podniků ve většině zemí, kde působí. Společnost Konica Minolta se sídlem v Tokiu má své pobočky v 50 zemích světa, kde zaměstnává téměř 44 000 lidí.

V posledních letech společnost Konica Minolta stabilně posiluje svou pozici specialisty na IT jak svým organickým růstem, tak strategickými akvizicemi. Mezi hlavní cíle těchto fúzí a akvizic patří zejména rozšiřování služeb s využitím řešení společnosti Microsoft. 

„Microsoft je pro nás stále důležitějším spojencem,“ říká Hajime Takei, Senior Executive Officer a prezident divize Digital Workplace Business Headquarters společnosti Konica Minolta, Inc. „Naším cílem vždy bylo spojit to nejlepší z obou světů. Chceme na trhu nabídnout špičkovou odbornost kombinující znalosti z našeho oboru – jehož kořeny jsou v oblasti tisku, kterým se zabýváme už řadu desetiletí – s technologiemi Microsoftu. Označení Global Managed Partner je nezpochybnitelným dokladem našeho dlouhodobého vztahu a výjimečné práce, kterou naše spojené týmy vykonávají pro klienty po celém světě,“ přibližuje H. Takei ambice společnosti Konica Minolta.

„Z partnerství se společností Konica Minolta na globální úrovni jsme nadšeni. Nám tak umožní podílet se na jejich růstu v oblasti IT a jejich zákazníkům zpřístupní více příležitostí v oblasti digitální transformace,“ oceňuje uzavřené partnerství Casey McGee, viceprezident Microsoftu pro ISV Sales, a dodává: „Řešení Microsoft Cloud má jedinečnou pozici k tomu, aby dokázalo poskytovat širokou škálu služeb a produktů, které jsou špičkou ve svém oboru a podpoří vývoj diferencovaných řešení společnosti Konica Minolta pro digitální pracoviště.“

Od roku 2014, kdy Konica Minolta vstoupila na trh informačního managementu, nabízí svým zákazníkům řešení Microsoft SharePoint. Později přidala i produkty založené na platformách Microsoft Dynamics 365 a Microsoft 365 (dříve Office 365) a také zakázkový vývoj pro Microsoft Azure. V oblasti informačního managementu se Konica Minolta nejprve soustředila na trhy v Evropě a v Severní Americe. Se ziskem nového označení Global Managed Partner však nedávno přidala i asijsko-pacifický region. Řešení usnadňující transformaci podnikání dnes zákazníkům po celém světě pomáhá zavádět více než 300 certifikovaných zaměstnanců společnosti Konica Minolta.

Kombinace zkušeností společnosti Konica Minolta, jejího velkého porozumění zákazníkům a inteligentních služeb společnosti Microsoft poskytuje výraznou výhodu, zejména pro malé a střední podniky. Právě pro infrastrukturu, kterou firmy této velikosti obvykle využívají, jsou aplikace vytvořené na platformách Microsoftu vhodné. Kromě toho však Konica Minolta vyvinula i řadu vlastních aplikací, řešení a služeb založených na cloudových službách Microsoftu, které jsou určeny pro širokou škálu zákaznických potřeb v sektoru malých a středních podniků. 

„Spojení se společností Microsoft nám umožňuje naše klíčové kompetence a důvěryhodné vztahy se zákazníky zkombinovat s tou nejlépe zabezpečenou a škálovatelnou cloudovou technologií a díky tomu flexibilně budovat efektivní řešení pro naše zákazníky,“ vysvětluje Hajime Takei ze společnosti Konica Minolta. „Díky využití aplikací Microsoft můžeme malým a středním podnikům nabídnout systémy a funkce, které byly dříve dostupné jen větším firmám. Prostřednictvím této globální spolupráce budeme schopni poskytnout našim zákazníkům ještě větší příležitosti k urychlení inovací a pomoci jim tak k dalším úspěchům,“ dodává H. Takei. 

Dnes pokrývají tyto individuálně budované služby širokou škálu funkcí na poli digitálně spravovaného obsahu a digitálního zpracování. Mezi příklady najdeme řešení orientovaná na cílovou skupinu jako „Automotive CRM“ pro prodejce automobilů, „for.RealEstate“ pro realitní agentury nebo „for.CARE“ pro zákazníky z oblasti sociálních služeb a veřejné správy. Tato řešení na míru lze bez problémů integrovat do stávajících systémů. 

„Technologie společnosti Microsoft využívá více než 90 % našich zákazníků. Můžeme proto zaručit, že naše aplikace založené na platformách Microsoftu ideálně zapadnou do infrastruktury, která se u našich zákazníků ze sektoru malých a středních podniků nejčastěji vyskytuje,“ říká Jaromír Šponar, ITS Business Development Manager, Microsoft MVP, Konica Minolta Business Solutions Europe.

Zisk statusu Microsoft Global Managed Partner pozitivně ovlivní také nabídku služeb Konica Minolta na českém trhu. „Naši zákazníci již nebudou vázáni pouze na lokální produkty a služby. Nově budou moci využít kompletní globální portfolio skupiny, které se tímto stává jednotnějším,“ dodává J. Šponar s tím, že pro české zastoupení Konica Minolta to znamená další posílení pozice poskytovatele IT služeb na tuzemském trhu a rozvoj portfolia produktů zejména v souvislosti s tzv. konceptem „kanceláře budoucnosti“ či digitální transformací.

O společnosti Konica Minolta Holding, Inc. 

Konica Minolta, Inc. je globální technologická společnost poskytující inovativní řešení pro podniky a instituce. Její silné stránky spočívají v kombinování moderních materiálů a klíčových technologií pokročilé zobrazovací techniky, optiky, snímání či nano-zpracování. Konica Minolta vytváří hodnoty, které pomáhají zákazníkům řešit jejich pracovní výzvy a procesy. V éře internetu věcí využívá svých hlubokých odborných znalostí digitálních technologií a prochází obchodní transformací v digitální společnost poskytující sofistikovaná řešení. Při vytváření inovací spolupracuje s akademickými, průmyslovými i podnikatelskými partnery. Konica Minolta má sídlo v Tokiu a v jejích koncernových společnostech působí v 50 zemích více než 43 000 zaměstnanců. Své produkty a služby nabízí ve 150 zemích celého světa.

O společnosti Konica Minolta Business Solutions Czech 

Konica Minolta Business Solutions Czech spol. s r. o. je součástí celosvětové sítě a uspokojuje potřeby, které vznikají na českém trhu, a pečuje o české zákazníky. Servisní kompetenci prokazuje certifikát nejlepší servisní organizace v Evropě za rok 2014. Pozici na trhu podtrhují i tržní podíly roku 2019 – Konica Minolta je v České republice číslo jedna v produkčním tisku s podílem 64,3 %. Lídrem trhu je i v prodeji barevných multifunkčních zařízení (33 %) a prodeji černobílých multifunkčních zařízení (41,4 %). Velký důraz klade na rozvoj IT služeb. Z hlediska obratu je v této oblasti české zastoupení jedno z nejúspěšnější ze všech zemí Konica Minolta regionu střední a východní Evropy. Konkrétně se zaměřuje například na poskytování ERP a CRM systémů, ECM a DMS řešení, služeb spojených se zabezpečením IT infrastruktury a snížením administrativní zátěže. Konica Minolta Business Solutions Czech je zároveň výhradním distributorem produktů firmy SourceCode, BPM systému K2, na českém a slovenském trhu. Více informací na http://www.konicaminolta.cz.