Lidl rozšiřuje svůj sortiment o klimaticky neutrální produkty

Ochrana klimatu a odpovědná spotřeba jsou pro zákazníky stále důležitější. Lidl chce proto v rámci své strategie udržitelnosti k ochraně klimatu přispět i budováním tzv. klimaticky neutrálního sortimentu. Zákazníci tak získají možnost vybírat si produkty podle různých aspektů udržitelnosti.

Udržitelnost je pro zákazníky stále důležitější, a proto v souladu s naším heslem „Na cestě k lepšímu zítřku“ vyvíjíme řadu aktivit. V této souvislosti se zabýváme také ochranou klimatu. Rozšíření našich privátních značek o klimaticky neutrální výrobky umožňuje zákazníkům přispívat k ochraně klimatu přímo při nákupu.

Díky tomu, že je produkt klimaticky neutrální, se mohou zákazníci vědomě rozhodnout pro alternativy konvenčních produktů, které jsou šetrnější ke klimatu. Tím v důsledku pozitivně ovlivňují např. biologickou rozmanitost a ochranu zdrojů,“ zdůrazňuje Michal Farník, jednatel pro oblast nákupu.

Mezi klimaneutrální patří produkty privátní značky Vemondo (např. veganské jogurty, quinoové chipsy či veganské mleté) a vybrané produkty spotřebního zboží, jako je dětské oblečení nebo kosmetika (např. řada Nature´s Best značky Cien). U všech těchto produktů Lidl kompenzuje emise vznikající při pěstování, výrobě, přepravě a likvidaci obalů. Vedle toho Lidl podporuje certifikované projekty na ochranu klimatu, které mají pozitivní nejen environmentální, ale i sociální dopad. Patří mezi ně zalesňování v Ugandě, zajištění čisté pitné vody v Eritrei a výstavba obří fotovoltaické elektrárny v Indii. 

V budoucnu se ještě více zaměříme na to, jak se emisím CO2 v dodavatelském řetězci dlouhodobě vyhnout úplně, případně je omezit nebo kompenzovat. Sortiment budeme rovněž rozšiřovat o další klimaticky neutrální produkty a tím umožníme zákazníkům brát v jejich každodenním životě ohled i na klima a ekologickou rovnováhu. Abychom zákazníky podpořili v odpovědném konzumním chování, budeme tyto výrobky označovat přímo na obalech, ale i v našem letáku. 

Klimaticky neutrální produkty jsou dalším kamínkem do mozaiky našich udržitelných produktů. Doplňují tak řadu certifikovaných produktů Bio a Fairtrade, výrobků, u kterých byl redukován cukr a sůl, veganských produktů nebo regionálních potravin.

Další informace naleznete na našich webových stránkách: 

https://spolecnost.lidl.cz/kvalita/klimaticky-neutralni-produkty

O společnosti Lidl

Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 270 prodejen, které jsou zásobovány 5 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 70 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě lidl-shop.cz. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či výstavbu Rákosníčkových hřišť. Více informací naleznete na www.lidl.cz.