Carsharing HoppyGo pokračuje v růstu a expanduje do Polska a na Slovensko

  • HoppyGo je první P2P carsharingovou službou v Polsku
  • Služba v Polsku startuje ve všech velkých městech, cílem je postupné pokrytí celé země
  • Na Slovensku jsou služby HoppyGo dostupné v Bratislavě a okolí, rovněž s cílem postupného pokrytí celé země

Praha, 18. 5. 2021: Peer-to-peer carsharing HoppyGo, spadající mezi inovační projekty mobility ŠKODA AUTO DigiLab, završil loňský rok s 81% růstem oproti roku předchozímu a překonal hranici 100 tisíc registrovaných uživatelů. V rámci svého dalšího rozvoje nyní expanduje do Polska, kde s konceptem P2P carsharingu zastává roli průkopníka. Nabídka aut HoppyGo je dostupná ve všech velkých městech a cílem v rámci střednědobého horizontu je postupné pokrytí celého Polska. Další zemí, kterou si HoppyGo vybralo k expanzi, je Slovensko, kde jsou kompletní služby dostupné v Bratislavě a okolí, rovněž s cílem postupného pokrytí celé země.

Na základě úspěchu v České republice, kde platforma HoppyGo meziročně dosáhla dosud nejlepších výsledků, nyní vstupuje jako první peer-to-peer služba na polský trh. Před oficiálním spuštěním se registrovalo přes 5 tisíc uživatelů, kteří mohou již nyní vybírat z více jak 120 modelů. „Naším cílem je poskytnout lidem co nejpohodlnější a nejjednodušší přístup k flexibilní, dostupné a udržitelné mobilitě. Chceme koncept P2P carsharingu zpřístupnit co nejširší veřejnosti, a proto jsme se rozhodli expandovat na blízké zahraniční trhy. Polsko je s 38 miliony obyvatel z hlediska poptávky po automobilech a projektech sdílené ekonomiky jedním z nejrychleji rostoucích trhů ve střední a východní Evropě. Jsme přesvědčeni, že nejen polští, ale i slovenští majitelé aut ocení novou příležitost, jak získat pasivní přivýdělek díky pronájmu svých vozidel,” uvedl Robin Švaříček, CEO HoppyGo

HoppyGo jakožto otevřená platforma propojuje nabídku s poptávkou a v České republice si pronajímatelé aut za minulý rok rozdělili přes 15 milionů korun. Průměrný majitel pronajal svůj vůz 12krát a vydělal si 23 636 Kč. Největší zájem o zápůjčky registruje HoppyGo tradičně v průběhu letní sezóny, během které si pronajímatel např. modelu ŠKODA FABIA může vydělat až 58 697 Kč. Letos HoppyGo očekává růst zájmu v řádech vyšších desítek procent a výdělky majitelů tak s jistotou dosáhnou historických maxim. Sdílená mobilita totiž rozšiřuje možnosti cestování na dovolenou, kterou bude pravděpodobně většina lidí opět trávit především v tuzemsku. HoppyGo tak vítá nové majitele aut, kteří si mohou díky pronájmu svých vozů zaplatit nejen celoroční provozní náklady, ale zároveň získat nový zdroj pasivního příjmu.

HoppyGo se v Polsku opře o zázemí nově založené lokální společnosti, kterou povede s podporou českého týmu Piotr Boguszewski, Country manažer HoppyGo Polsko: „Zájem o P2P carsharing byl ještě před oficiálním spuštěním služby mnohem vyšší, než jsme předpokládali, a již nyní je k dispozici více jak 120 modelů. Uživatelé si tak mohou vybrat auto, které přesně splňuje jejich aktuální potřeby, ať už chtějí komfortní SUV, sportovní vůz, dodávku nebo prémiové či kompaktní auto.”

Expanze na Slovensko

HoppyGo bude mít i na Slovensku novou lokální entitu, kterou povede s podporou českého týmu Juraj Andrejka, Country Manager SK HoppyGo. „Jsme přesvědčení, že slovenské uživatele, stejně jako ty české, zaujme i myšlenka cirkulární ekonomiky, na níž koncept HoppyGo stojí. Juraj má s fungováním a vedením HoppyGo bohaté zkušenosti, jelikož byl doposud zodpovědný za veškeré naše aktivity v Brně, kde se mu podařilo HoppyGo etablovat mezi hlavní možnosti při výběru služeb pro zapůjčení auta. Věřím, že tyto zkušenosti zúročí i při našem vstupu na Slovensko, kde se narodil a kde se velmi dobře orientuje,” uvedl Robin Švaříček, CEO HoppyGo.

Na slovenském trhu jsou vozy zatím dostupné především v Bratislavě a okolí. Díky otevřenému konceptu HoppyGo však nabídka sdílených aut zaznamenává každý týden nárůst ve vyšších desítkách procent. Pro zájemce o sdílenou mobilitu jsou připraveny i speciální bonusy, které získají za doporučení a pozvání nového uživatele či pronajímatele. V horizontu jednoho roku plánuje HoppyGo poskytnout široký výběr automobilů po celém Slovensku, který uspokojí i ty nejnáročnější uživatele.

Stejně jako v České republice i v Polsku a na Slovensku poskytuje HoppyGo své služby pouze ověřeným uživatelům (ověření bezdlužnosti, exekucí, platnosti OP atp.) a zároveň je v ceně každé zápůjčky vždy zahrnuto havarijní pojištění od skupiny AXA (brzy UNIQA). Platforma HoppyGo je v obou zemích (stejně jako v České republice) k dispozici také pro B2B segment. Registrovat se mohou společnosti, které nemají plné využití pro vlastní firemní flotilu a sdílením aut tak mohou získat nový zdroj příjmu a zároveň snížit provozní náklady. Prostřednictvím HoppyGo si mohou auto zapůjčit také pro účely vlastního podnikání, přičemž lze využít speciální sekci vozů s odpočtem DPH.

HOPPYGO

HoppyGo je otevřená platforma pro sdílení aut, spadající mezi inovační projekty mobility ŠKODA AUTO DigiLab, která je založená na konceptu peer-to-peer. Ten propojuje majitelé vozů s lidmi, kteří potřebují automobil zapůjčit. Díky mobilní aplikaci si uživatelé HoppyGo mohou snadno, rychle a jednoduše pronajmout auto pro jakoukoliv příležitost přímo od majitelů ve svém okolí, ať už na jeden den, víkend, týdenní výlet atp. Stejně tak HoppyGo umožňuje majitelům bezpečně pronajmout svůj vůz pouze ověřeným uživatelům. Vše lze uskutečnit rychle, bez nutnosti složitého papírování prostřednictvím aplikace z pohodlí domova a v ceně každé zápůjčky je zároveň vždy zahrnuto havarijní pojištění, které kryje všechna běžná rizika.

HoppyGo zahájilo svou činnost v Praze v České republice. Od roku 2017 má více než 100 000 registrovaných uživatelů a 1 400 pronajímatelů aut, kterou jsou okamžitě k dispozici k zapůjčení, toto číslo se mění dle nabídky a poptávky. S aplikací HoppyGo si uživatelé na českém trhu mohou vybrat z více než 2 300 vozů nejrůznějších značek. Komunita HoppyGo se skládá z lidí, kteří sdílením automobilů pomáhají snižovat jejich počet ve městech, chrání životní prostředí a starají se o kvalitu ovzduší. Na rozdíl od tradičního sdílení automobilů nepřináší koncept peer-to-peer do měst nová vozidla, ale umožňuje lépe využívat vozy, které jsou již vyrobeny.