Jsem zpátky. Kampaň Prazdroje láká do hospod a podporuje hospodské v jejich restartu

Praha 19. května – Přilákat hosty zpět na zahrádky a pomoc hospodským znovu rozjet byznys po několikaměsíčním lockdownu, to je cílem právě probíhající kampaně Plzeňského Prazdroje s názvem #jsemzpátky.

Kampaň do  je založená na jedinečném vztahu Čechů, kteří chodí rádi pivo, a výčepních, jenž jsou srdcem každé hospody. „Využili jsme zajímavá data z průzkumu ppm factum, která říkají, že dvě třetiny pravidelných návštěvníků hospod znají výčepní jménem, mnozí si s nimi tykají a často s nimi řeší i osobní věci. Znovu se tak nyní neotevírají nějaké anonymní hospody. Teď už můžeme zase na jedno k Igorovi, Petrovi, Marušce a dalším, které po tak dlouhé době rádi vidíme a od nichž máme jedno čepované nejraději,“ vysvětluje Zdeněk Kovář, tiskový mluvčí Pradroje. 

Kreativní koncept kampaně vytvořila agentura Svengali Communications. Celá kampaň pak vznikla ve spolupráci agenturního týmu a komunikačního oddělení Prazdroje. Pivovar do ní zapojil a osobně zkontaktoval přes 500 výčepních, kterým vyrobil a distribuoval placky s jejich jménem, aby podpořil jejich známost i u těch hostů, kteří je ještě neznají. Výčepní pak sdíleli fotky s plackou a hashtagem #jsemzpátky na Facebooku a Instagramu s jasným vzkazem: jsme zase zpátky a máme otevřeno! Kromě toho Prazdroj připravil také téměř 20 tisíc odznáčků, které výčepní po otevření rozdali svým nejvěrnější štamgastům.

Jako teaser zafungovala minulý týden na Youtubu a sociálních sítích písnička kapely O5 a Radeček s názvem „Díky, že jste zpátky!“. „Vzdává hold všem hospodským, kteří dlouhý lockdown vydrželi. Jen za první 4 dny od zveřejnění měla bez jakékoli podpory bezmála 30 tisíc zhlédnutí. Stala se zároveň i hudebním podkresem ve videu, ve kterém výčepní spolu s emeritním vrchním sládkem Prazdroje Václavem Berkou zvou lidi zpět do hospod a které mělo v neděli premiéru na Facebooku pivovaru,“ říká Marek Pražák, majitel agentury Svengali Communications

„Chtěli jsme se odlišit od tradičních pozvání do hospody a vytvořit kampaň, která zapojí jak samotné hostinské v podnicích i na sociálních sítích, tak jejich hosty. Název kampaně #Jsem zpátky! vystihuje celý restart hospod, protože po dlouhých měsících jsou zpátky nejen výčepní, ale i hosté a také čepované pivo do skla. A je to vlastně i signál, že se snad pomalu vrací všechno zpátky do normálu,“ doplňuje Zdeněk Kovář.

Prazdroj nastartování hospod podpořil i unikátním „generátorem bannerů“, ve kterém si každý výčepní nebo restaurace může vytvořit svůj originální banner se svým jménem či názvem a následně sdílet na sociálních sítích. „Chtěli jsme hospodským co nejvíc zjednodušit přípravy na otevření a nabídnout jim možnosti, jak propagovat své provozovny na sociálních sítích. Jen za první 4 dny si banner vytvořilo téměř 500 hospod či výčepních,“ dodává Zdeněk Kovář.

Prazdroj aktivoval i lidi, kteří se těšili, až se zahrádky otevřou. Nabídl jim možnost použít kampaňový rámeček #jsemzpátky na profilových fotkách na Facebooku.

V rámci kampaně Prazdroj použil i výsledky průzkumů, které dokladují jedinečnost české pivní kultury a vztah lidí k výčepním.

  • Maximálně šetrné chování k životnímu prostředí je součástí filozofie podnikání Plzeňského Prazdroje. Zaměřuje se na recyklaci a opětovné využívání obalů, dlouhodobě snižuje spotřebu vody, maximálně využívá obnovitelnou energii a omezuje používání plastů. Do roku 2030 by měla výroba Plzeňského Prazdroje dosáhnout uhlíkové neutrality.
  • S exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj získal v roce 2020 v žebříčku Byznysu pro společnost TOP Odpovědná firma nejvýznamnější ocenění – Trendsetter za to, že dlouhodobě v Česku udává směr v oblasti udržitelnosti a přináší nové inspirativní podněty k odpovědnosti v podnikání.