Vodafone nabízí pomoc v oblastech zasažených tornádem. Bude zdarma poskytovat služby a daruje telefony se SIM kartami

25. června 2021 – V době krize je nejdůležitější, aby lidé mohli zůstat ve spojení. Vodafone proto nabízí pomocnou ruku všem, kterým během včerejší noci vstoupila do života živelná katastrofa. Lidem a firmám v nejvíce zasažených oblastech na Hodonínsku a Břeclavsku po dobu dvou měsíců nebudou účtovány služby, ať už se jedná o mobilní tarif, internet nebo televizi. Obyvatelům postižených obcí, kteří přišli o telefon, také firma nabídla přes místní samosprávy nový telefon s předplacenou SIM kartou nabitou neomezeným voláním, SMS a balíčkem dat na 6 měsíců. Zapojí se i zaměstnanci Vodafonu, kteří v rámci firemního dobrovolnického programu vyrazí přímo na Moravu a pomohou s odstraněním škod. Už dnes míří do krizového štábu powerbanky i telefony s nouzovým kreditem.

Bouře s krupobitím, která vyústila až v tornádo, se v noci na dnešek prohnala okresy Břeclav a Hodonín na jižní Moravě. Silný vítr vyřadil z provozu zhruba stovku vysílačů po celé zemi, velkou část přitom právě na území Moravy. Aby se lidé mohli dovolat svým blízkým, přivezl Vodafone do nejpostiženějších obcí mobilní vysílací stanice. Ty nahradí zničené vysílače a zajistí i dostatečnou kapacitu sítě, aby nebyla přetížená. Nezničené vysílače, které by byly kvůli výpadku elektřiny mimo provoz a které jsou nutné pro pokrytí zmíněných nejpostiženějších oblastí, Vodafone připojil na dieselové agregáty. 

Pomoc jednotlivcům i firmám

Vodafone všem svým zákazníkům, firemním i nefiremním, kteří žijí v zasažených oblastech, nebude účtovat platby za poskytnuté služby. Ať už zákazník využívá mobilní tarif, televizi nebo pevný internet, může si být jistý, že během následujících dvou zúčtovacích období si nebude s placením faktur muset lámat hlavu. Držitelé předplacených karet dostanou k dispozici jednorázový kredit. 

Aby mohli zůstat ve spojení i ti, kteří při tornádu přišli o svůj mobilní telefon, bude Vodafone distribuovat nové telefony s předplacenou SIM kartou nabitou neomezeným voláním, SMS a balíčkem dat na 6 měsíců zdarma. Pomoc byla nabídnuta jak samotným obcím, tak i skrze speciální koordinační linku Jihomoravského kraje, a v současné době jsou potřeby přímo na místě vyhodnocovány.

„Už dnes povezeme krizovému štábu více než 100 powerbank, deky a karimatky i 100 telefonů s nouzovým kreditem 200 korun jako akutní pomoc,“ říká Zuzana Holá, ředitelka korporátní komunikace a udržitelnosti Vodafonu. A dodává: „Pokud bychom měli pomoc nějak vyčíslit, bude to jen v případě našich firemních zákazníků kolem 1,5 milionu korun za dva měsíce.“

Zapojí se i zaměstnanci

Situace na jižní Moravě vyvolala vlnu solidarity i mezi zaměstnanci Vodafonu. V rámci takzvaného Dne pro neziskovku se každý zaměstnanec může dva dny v roce věnovat dobrovolnické práci pro neziskovou organizaci a čerpat v této době placené volno. Nyní bude možné své síly napnout právě na pomoc lidem i samotným obcím, které jsou aktuálně nejvíce poničené, a to po domluvě a podle aktuální potřeby místních samospráv a zapojených neziskových organizací.

Během dnešního odpoledne také startuje dobročinná sbírka mezi zaměstnanci, jejíž výtěžek bude věnován na pomoc kolegům a jejich nejbližším postiženým tornádem.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje více než 48 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 21 zemích a ve 49 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 31. březnu 2021 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 27 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 22 milionů televizních zákazníků a přes 123 milionů připojených IoT zařízení

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 3,9 milionu připadá na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz