Pořadatelé prestižní reklamní soutěže IMC Czech Awards posunuli termín přihlášek. Zájemci o účast mohou své projekty přihlašovat až do 11. července. Vyhlášení výsledků proběhne v září. Nejúspěšnější soutěžící se nominují do mezinárodního kola.
15 soutěžních kategorií, 14 porotců a ty nejkreativnější marketingové počiny na českém trhu. Takto jednoduše by se dala popsat soutěž IMC Czech Awards, která se letos uskuteční již po devatenácté. Původně mohli soutěžící přihlašovat své projekty do 30. června. Pořadatelé se však tento termín rozhodli prodloužit a stanovili novou uzávěrku na 11. července. České reklamní a marketingové agentury tak stále mají možnost porovnat své projekty s těmi nejlepšími na tuzemském trhu.
Soutěží se celkem v 15 kategoriích – od inovativních myšlenek, influencer marketing, sponzoring, přes budování značky, až po charitativní, neziskové a CSR kampaně. Oproti loňskému roku však dochází k malé změně. „V roce 2020 jsme uvedli mimořádnou covidovou kategorii, ve které jsme hodnotili, jakým způsobem se zadavatelé a agentury popasovali s nečekanou pandemickou krizí. V letošním roce jsme se ale rozhodli tuto kategorii již nevypisovat, jelikož pozorujeme určité přizpůsobení situaci jak z pohledu značek (zadavatelů), tak i spolupracujících agentur,“ říká ředitel české části soutěže Martin Pešta.
O vítězích a medailistech jednotlivých kategorií rozhodne odborná čtrnáctičlenná porota. Její členové ohodnotí online všechny přihlášené práce body od 1 do 10 na základě 4 hlavních kritérií: strategické uvažování, kreativní řešení, profesionalita provedení a prokazatelné výsledky. Všechny tyto kategorie mají v rámci vyhodnocování stejnou váhu. Práce, které získají v jednotlivých kategoriích nejvíce bodů, postoupí na shortlist a ke společnému hodnocení porotou.
„Medailisté ze všech kategorií se pak automaticky nominují do celoevropského kola, které se uskuteční na podzim pod záštitou Evropské asociace komunikačních agentur (EACA), sídlící v Bruselu. IMC Czech Awards je v tomto unikátní, protože je jedinou lokální soutěží s mezinárodní nadstavbou a českým agenturám se v ní dlouhodobě daří,“ dodává Pešta.
Pořadatelem soutěže IMC Czech Awards jsou Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu (ADMEZ) spolu s Aktivační sekcí Asociace komunikačních agentur (AKA).
Kdo bude přihlášené práce hodnotit?
Předseda poroty: Ladislav Báča – ředitel marketingové komunikace, T-Mobile
Členové poroty: Robert Chmelař – ředitel marketingu, Bohemia Energy
Alan Ostárek – Digital Executive, British American Tobacco
Radek Janata – retailový specialista
Julia Dovlatova – Executive Creative Director, VMLY&R
Marek Linhart – kreativní ředitel, BrainOne
Linda Petrová – kreativní ředitelka, Wellen
Alexandr Stojčev – Strategy Director, Momentum
Adéla Krausová – CEO, WMC/Grey
Robert Haas – CEO, Symbio
Adam Veselý – výkonný ředitel, Garp
Markéta Dylong – Managing Director, Knowlimits Group
Petr Laštovka – předseda Digi sekce, AKA
Norbert Pýcha – místopředseda, Česká eventová asociace
O AKA
AKA – Asociace komunikačních agentur je výběrová organizace nejvýznamnějších subjektů v oblasti komerční komunikace sdružující mediální, reklamní, CRM a marketingové agentury. Jejím cílem je zajišťovat příznivé prostředí pro podnikání členů, budování dobrého jména oboru, odborné vzdělávání a podpora aktivit ke zvyšování profesionální úrovně odborníků na komunikaci. Rovněž dbá o etické standardy komerční komunikace prostřednictvím Rady pro reklamu, jíž je spoluzakladatelem.