- Úspěšný předchůdce: systém elektrického pohonu nápravy EMR3 si již zvolili výrobci více než dvaceti různých modelů vozidel
- EMR4 představuje vysoce integrovanou, modulární a škálovatelnou platformu s výkonem od 80 kW do 230 kW.
- Při stejném výkonu je nová generace pohonu nápravy o 25 % lehčí.
Praha – 15. července 2021. Na 13. ročníku konference Transmission Symposium China, který pořádá Čínská společnost automobilových konstruktérů (SAE), vystavuje společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a elektrifikačních řešení, poprvé svou novou generaci vysoce integrovaného elektrického pohonu nápravy.
EMR4 (Electronics Motor Reducer) nabízí vysokou hustotu výkonu, kompaktní rozměry a nízkou hmotnost. Tato univerzální platforma je k dispozici ve výkonových verzích od 80 kW do 230 kW. Nová platforma staví na zkušenostech z vývoje a průmyslové výroby úspěšného systému EMR3 a předchozích modelů a vyznačuje se vysokou úrovní integrace, modularizace, škálovatelnosti a standardizace. Automobiloví výrobci z celého světa tedy mohou v rámci jednoho modelu nabízet různé výkonové varianty, aniž by při tom museli upravovat rozhraní či montážní body ve vozidle. Ve srovnání s oceňovanou platformou EMR3 je EMR4 ještě energeticky účinnější. Při stejném výkonu má o 25 % nižší hmotnost a je dále optimalizována z hlediska nákladů.
„Elektromobilita nabírá na obrátkách. Klíčem k podpoře tohoto megatrendu je vysoká účinnost a spolehlivost, jakož i cenová dostupnost vysoce výkonných elektrických pohonných systémů. S tím jsme u návrhu EMR4 počítali. Tato nová platforma pohonu náprav nabízí kombinaci výhod, které splňují a překračují požadavky výrobců vozidel na celém světě,“ uvedl Thomas Stierle, výkonný viceprezident obchodní jednotky Electrification Technology společnosti Vitesco Technologies.
Platforma na podporu úspěšné elektrifikace po celém světě
Zavedení elektrifikace u mnoha nových značek, segmentů a modelů vozidel znamená pro automobilový průmysl obrovský úkol. „Požadavkem trhu je co největší škálovatelnost elektrických pohonů a co nejvyšší účinnost. Platforma EMR4 těmto požadavkům dokonale vyhovuje,“ prohlásil Gunter Mühlberg, vedoucí oddělení Product Management Axle Drives ve společnosti Vitesco Technologies. Jde o již čtvrtou generaci vysoce integrovaného pohonného systému Electronics Motor Reducer společnosti Vitesco Technologies. Přestože už platforma EMR3 nastavila v oblasti hmotnosti, kompaktnosti a hustoty výkonu laťku hodně vysoko, EMR4 současnou třetí generaci v těchto parametrech ještě překonává. Přináší až o 5 % vyšší účinnost pohonu celé nápravy (ve srovnání s předchozí generací), výrazně větší výkonnostní škálu (v rozmezí 80 až 230 kW) a výrazné snížení nákladů. „Je to výsledek soustavné optimalizace systému na úrovni detailů, která má jedinečně přínosný vliv na efektivitu pohonu nápravy,“ dodává Gunter Mühlberg.
„Čína je jednou z nejdynamičtějších zemí v oblasti inovací a elektrifikace. Proto jsme se rozhodli představit platformu EMR4 právě zde, na renomované konferenci Transmission Symposium China,“ řekl Changsong Yu, vedoucí asijské divize obchodní jednotky Electrification Technology, a dodává: „EMR4 se bude vyrábět mimo jiné v Číně s využitím místní sítě dodavatelských partnerů.“ Navržený proces umožní vyrábět všechny varianty platformy EMR4 na jedné výrobní lince. Nové pohonné jednotky bude místním i mezinárodním výrobcům automobilů dodávat výrobní závod v čínském Tchien-ťinu.
Odkazy
www.continental.cz
www.continental-corporation.com